Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 2.4 qattro pobór oleju po zalozeniu gazu

03 Kwi 2015 21:29 1587 13
  • Poziom 2  
    Witam.
    Jeżeli chodzi o ten olej to kupiłem w sklepie także raczej nie jest podrobiony
  • Poziom 29  
    Motodoktor w silniku a kartka z lepkością oliwy to lipa.
    Spuść to, zalej klasyczny 10W-40 i obserwuj zużycie.
    1,5L oliwy na 2,5 tys km to niby jeszcze prawie w normie ale ile można... to nie kosztuje 5zł żeby można było sobie beztrosko dolewać.
  • Poziom 43  
    Piasek80 napisał:
    nie kosztuje 5zł żeby można było sobie beztrosko dolewać.


    ALe to i tak ułamek ceny wymiany silnika nie mówiąc o jego naprawie.
  • Poziom 29  
    Uważam że w obecnym stanie silnika (jeżeli faktycznie nie ma żadnych wycieków i nieszczelności, jest tylko konsumpcja) zmiana lepkości oliwy to najtańsza metoda "naprawy" problemów na pewien czas.
    Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję oleju silnikowego. Operację taką sprawny mechanik przeprowadzi bez kosztownego demontażu głowic a jeżeli nie znajdziesz takiego co będzie się chciał "pobawić" i zostanie zdejmowanie głowic no to już lecisz po całości czyli razem z pierścieniami.

    Jedna jeszcze sprawa mnie nurtuje (pytanie do autora) gdzie kupiłeś olej. Bo jeżeli gdzieś on-line istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że kupiłeś podróbkę i to co wlałeś w silnik niewiele wspólnego ma z tym co powinno znajdować się w bańce.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Piasek80 napisał:
    Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję oleju silnikowego.

    W jaki sposób ma ograniczyć konsumpcję jeżeli olej przelatuje przez pierścienie?
    Wtedy taki zabieg nic nie da.
    Jeżeli są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie ma najmniejszego sensu.


    Piasek80 napisał:
    Jedna jeszcze sprawa mnie nurtuje (pytanie do autora) gdzie kupiłeś olej. Bo jeżeli gdzieś on-line istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że kupiłeś podróbkę i to co wlałeś w silnik niewiele wspólnego ma z tym co powinno znajdować się w bańce.

    Jeżeli już byłby to podrobiony olej to w bańce było by coś gęstszego.
    Raczej nikt nie oszukuje lejąc syntetyka tańszej firmy.
  • Moderator Samochody
    Audi A6 2.4 qattro napisał:
    Witam.
    Mam taki mały problem z Audi A6 2.4 quattro: Po zakupie auta wymieniłem olej silnikowy na Castrol 5w30 (taki widniał na karteczce pod maską z poprzedniej wymiany). W tym samym czasie założyłem gaz i po przejechaniu 2,500 tys km w silniku ubyło ok 1,5 l oleju . Nigdzie nie widzę wycieku, w płynie tez go nie ma. Czy jest możliwe aby aż tyle oleju pobrał ? Czekam na jakąś poradę. Dodam jeszcze że przed montażem instalacji gazowej, na benzynie, przejechałem około 2 tyś km i nie zauważyłem żadnego ubytku oleju silnikowego.


    Często po zalaniu uszczelniacza do sprzedawanego samochodu, wszystko jest ok do wymiany oleju, gdzie to markowy olej, dużo środków myjących, wypłukują te uszczelniające ustrojstwa z reguły 1000 - 5000 km po wymianie zaczyna się nadmierna konsumpcja oleju.

    Każdy przypadek jest inny, nie twierdze że tak jest u Ciebie, lecz jest taka opcja.
  • Poziom 29  
    grala1 napisał:
    W jaki sposób ma ograniczyć konsumpcję jeżeli olej przelatuje przez pierścienie?
    Wtedy taki zabieg nic nie da.
    Jeżeli są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie ma najmniejszego sensu.

    wiesz że przelatuje ? Rozbierałeś ? Diagnozowałeś ?
    Może nie jest z nim tak źle - przyciął się kiedyś termostat i podsmażył cały piec - ot co.
    Już zakładasz że silnik kpl wyzłomowany
    grala1 napisał:
    Jeżeli już byłby to podrobiony olej to w bańce było by coś gęstszego.
    Raczej nikt nie oszukuje lejąc syntetyka tańszej firmy.

    a może to co w bańce było za wiele generalnie z oliwami silnikowymi nie ma. Ty przyjmujesz że na 100% był tam olej silnikowy. Najtańszy jest spożywczy, transformatorowy a oba wyglądają jak syntetyk.
    domex32 napisał:
    Często po zalaniu uszczelniacza do sprzedawanego samochodu, wszystko jest ok do wymiany oleju, gdzie to markowy olej, dużo środków myjących, wypłukują te uszczelniające ustrojstwa z reguły 1000 - 5000 km po wymianie zaczyna się nadmierna konsumpcja oleju.

    i ku tej wersji się najbardziej skłaniam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Piasek80 napisał:

    wiesz że przelatuje ? Rozbierałeś ? Diagnozowałeś ?

    Nie, nie diagnozowałem, nie rozbierałem tak samo jak i Ty.
    Właśnie najpierw trzeba zdiagnozować bo nie wiemy którędy olej przelatuje a to Ty mówisz o wymianie uszczelniaczy.
    Jak podaje którędy może jeszcze dostawać się na tłoki i wskazuje że zanim zacznie wymieniać się uszczelniacze to należy sprawdzić stan prowadnic.
    Sam stwierdziłeś że nawet przy wyeksploatowanych pierścieniach wymiana uszczelniaczy pomaga - w takim razie wytłumacz w jaki sposób skoro przy pierścieniach olej dostaje się na tłoki od dołu a uszczelniacze są od góry?

    Piasek80 napisał:
    Może nie jest z nim tak źle - przyciął się kiedyś termostat i podsmażył cały piec - ot co.
    Już zakładasz że silnik kpl wyzłomowany

    Gdyby był dobry to by oleju nie brał i tematu by nie było.
    Podsmażył się piec - a wiesz co się wtedy dzieje z pierścieniami?
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Witam. W odpowiedzi mogę się podzielić pewną wiedzą posiadam taki samochód i też z instalacją LPGjak kolega i staram się zbierać informację o pojeździe który posiadam. Lubię grzebać przy samochodach i przy swoim dzięki Bogu spełniam swoje zainteresowanie mam też kolegów mechaników którzy mi pomagają mi. Zacznijmy od samego oleju który oprócz nazwy ma też swoją specyfikację w serwisie audi leżą Castrol 5w30 o specyfikacji 504 00/507 00 i to jest ważne ja wlewamy MOTUL X-clean + tej samej specyfikacji. Proponowane Ci zmianę na półsyntetyk 10W40 co mi powiedziano było by błędem mimo moich przejechanych 278tys. dlatego że łańcuch rozrządu tego nie lubi który też zużywa olej i pracowałby głośniej. Nie wiem jak Ty jeździsz czy agresywnie i kręci go na cały obrotomierz no i poprzedni właściciele jak użytkowali. Silnik z LPG zawsze bieżąco olej tylko zależy ile a to są naprawdę dobre silniki mi okoł 1,5 litra na 15tys. oleju. Ja bym nie wlewał żadnych doktorów i nic co jest na chwilę. Zacząć jak to u mnie w wojsku zacząć od podstaw a jak nie pomoże (użyć broni w ostateczności) zrobić uszczelnienie. Pozdrawiam może się przyjąłem.
  • Poziom 2  
    A czy jest możliwe że auto dłużej stało i przez to bierze olej .? Ja je kupiłem z przerysowanym lekko bokiem, prawdopodobnie było kupione z ubezpieczalni . Do czego zmierzam - po zdjęciu pokrywy plastikowej z silnika znalazłem gniazdo pewnie myszy dla tego wnioskuje ze musial stać gdzieś na placu.czy przez to poszly uszelniacze na zaworach ?
  • Poziom 2  
    Witam! Jest to możliwe ale musiałby faktycznie długo stać pewne elementy parcieją. Tutaj bym nie stawiał na uszczelniacze (mogę się mylić) ale na pierścienie. Kiedyś robiło się jak samochód długo stał odkręcało się świece zalewało się tłoki naftą lub ropą kręciło się silników ręcznie żeby tłoki puściły. Pewnie mało kto tak robi samochód ma się sprzedać i już. Powiem Ci że sam ma już lekko wypracowany jeden tłok pierwszy od kierowcy i wysycha olej przez świecie i teraz jak wymieniłem świecą była lekko utopiona w oleju może kieliszek było mam jeszcze 5 garów :) właśnie wszystko już wymieniłem. A tobie nie wypycha oleju w taki sposób? Kolega ma golfa 1,4 i ma 3z4 świec zalane i to konkretnie razem z fajki ale ciśnie mu i jeździ choć przerywa mu bo nie ma na wymianę. Jak coś to pytaj.
  • Poziom 2  
    Tez mialem olej na swiecach ale to jest wina uszczelek pod pokrywą zaworów a nie ze wypycha olej przez swiece - moim zdaniem. Wymień wszelki i będzie sucho a jedna kosztuje 100 zl erlinga wiem bo wymieniałem
  • Poziom 2  
    Napisz proszę jak po kilku tysiącach wygląda sytuacja z olejem w silniku i na zewnątrz. Pozdrowienia.
  • Poziom 2  
    zmieniłem na pół syntetyk ale nadal jakis pobór został nie udało mi się wyeliminować go. ok 1 litr na 4 tys km to dużo ?