Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RAID1 - czy taka konfiguracja dwóch dysków uchroni moje dane w przypadku awarii?

04 Kwi 2015 09:12 618 1
  • Poziom 25  
    Witam,

Jestem raczej zielony w tym temacie, ale trochę czytałem o RAID1 i na chłopski rozum wywnioskowałem, że to jest właśnie to o co mi chodzi a chodzi mi o zabezpieczenie moich danych.

I moje pytania w tym temacie:

- czy RAID1 to taki jakby równoległy układ dysków gdzie dane są równolegle zapisywane na jeden i drugi dysk?
    - czy w przypadku kiedy jeden z dysków ulegnie całkowitej awarii będę mógł odtworzyć dane z drugiego dysku?
    - jakie jest prawdopodobieństwo, że oba dyski uszkodzą się w tym samym momencie i stracę wszystkie dane?
    - czy mogę zaszyfrować oba oba dyski np oryginalnym szyfratorem z Windows 8?
    - czy mogą to być dyski różnych producentów, ale o jednakowej pojemności?
    - co w przypadki kiedy jeden z dysków ma prędkość 5400 a drugi 7200?
    - czy mając płytę główną z 4 złączami SATA mogę zrobić taką konfigurację:
    - dysk 250 gb - system
    - dysk 1TB - dane - pierwszy dysk w RAID1
    - dysk 1TB - dane - drugi dysk w RAID1

Proszę o odpowiedzi na powyższe pytania
    Z góry dziękuję
  • Poziom 32  
    - tak, dane na obu dyskach są identyczne
    - tak, na tym właśnie polega raid w wersji 1 (na dublowaniu danych)
    - prawdopodobieństwo wyższe niż zero, aczkolwiek jest to rzadkie zdarzenie (no chyba że awaria zasilacza, burza - przepięcia, itp.), w każdym razie RAID1 nie zwalnia z backupów (kto jeszcze ich nie robił, ten zacznie ;))
    - nie wiem, nie wypowiem się jak to wygląda z BitLockerem
    - mogą być różne dyski, mogą mieć różne prędkości obrotowe, dostępne gigabajty w macierzy = pojemność mniejszego dysku (np. łączysz 100 i 200GB to macierz będzie miała pojemność 100GB),