Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 1.7 DTI - Turbo dziura, zamulanie

tiutesh 04 Kwi 2015 15:08 2454 11
  • #1 04 Kwi 2015 15:08
    tiutesh
    Poziom 12  

    Witam Serdecznie, posiadam Opla Astrę II , 2002 , 1.7 DTI (isuzu), silnik pracuje ogólnie w porządku, ale jest jedno ale, do obrotów 2tys, jest zamulony , tak jakby w ogóle turbina nie pracowała, po 1,9- 2 tys obrotów czuć dopiero że przyspiesza, nawet przy dodawaniu gazu na luzie, słychać że silnik się kręci od 2tys. Czasem jest sytuacja że na skrzyżowaniu podczas ruszania jest "zamuł" i to trochę jest denerwujące, przy jeździe podczas przyspieszania zdarza się że szarpnie. Silnik nie kopci, odpala bez problemów.

    Czy te silniki tak mają ? czy może coś zaczyna się kończyć, kody błędów nie występują. Za co odpowiada EGR ?

    1 11
  • #3 04 Kwi 2015 17:17
    tiutesh
    Poziom 12  

    być może to egr jest powodem takiego zachowania silnika, w niskim zakresie obrotów, nie mam nikogo ze znajomych co by posiadał opla z takim silnikiem, aby porównać ...

    1
  • Pomocny post
    #4 05 Kwi 2015 14:36
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    Zaślep egr i zobaczysz czy będzie to samo.

    0
  • #5 05 Kwi 2015 16:03
    tiutesh
    Poziom 12  

    Witaj, rozumiem, wezmę to ustrojstwo najpierw wyczyszczę, i dam znać czy jest lepiej,

    ponad to nie świeci mi kontrolka ciśnienia oleju, a świeciła, po przekręceniu kluczyka, oczywiście gasła po odpaleniu, proszę o naprowadzenie mnie w którym miejscu znajduje się czujnik ciśnienia oleju w tym silniku, bo zapewne jest uszkodzony.

    1
  • #6 05 Kwi 2015 18:15
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    Witam wyczyścić nie zaszkodzi ale ja mówię o zaślepieniu czyli wycięciu podkładki z puszki po coli i założeniu w miejscu z uszczelką oryginalną wtedy nie będzie tam przepływu spalin, może wtedy złapać błąd ale mocy nie powinien stracić.

    0
  • #7 05 Kwi 2015 18:17
    headshot
    Poziom 20  

    tiutesh napisał:
    uszkodzony
    A poziom oleju w normie ?

    0
  • #8 06 Kwi 2015 10:16
    tiutesh
    Poziom 12  

    Tak w normie, nie ubywa , miesięcznie robię ok 1500km , regularnie sprawdzam poziom, nie ubywa.

    0
  • #9 06 Kwi 2015 10:27
    kbys
    Poziom 14  

    Do sprawdzenia sztanga turbo czy pracuje poprawnie . Przepływomierz powietrza dla próby można odpiąć i sprawdzić czy dalej zamula . Podpiąć Komputer i sprawdzić parametr ciśnienia turbo.

    0
  • #10 06 Kwi 2015 11:16
    laciaty1981
    Poziom 11  

    Mógłbyś podmienić przepływkę.
    Popatrz czy nie ma nieszczelności (interkuler i przewody).

    0
  • #11 08 Kwi 2015 19:43
    tiutesh
    Poziom 12  

    Przepływka odpięta, bez różnicy, na komputerze także nie pokazało żadnych błędów, znajdę chwilę czasu i wyczyszczę ten EGR, ponawiam pytanie, czy ktoś kojarzy gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju, bo nie mogę namierzyć w bloku.

    Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie porady.

    0
  • Pomocny post
    #12 08 Kwi 2015 23:15
    kbys
    Poziom 14  

    W bloku za silnikiem od maski z tyłu silnika.

    0