Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

internet 10MB - jak zerwać umowę gdy internet bardzo wolny

04 Apr 2015 19:07 4275 24
  • Level 19  
    Witam wszystkich.Mam od dłuższego czasu problem z internetem, radiowym który powinien osiągać prędkość do 10MB za 50zł.Umowa na 3 lata sprzed z instalacja kosztował około 60zł.Sprawa wygląda następująco.Internet na weekend działa bardzo wolno prędkość poniżej 1MB.W dni robocze też się zdarza że działa bardzo wolno.Gdy dzwonie w sprawie tego problemu dostawca mówi że za chwile powinno być ok, a jeśli nie będzie to mam przedzwonić.No i faktycznie po chwili jest już w pożądku.Te zdarzenia dzieją się zbyt często i jest to naprawde denerwujące.W tej chwili mam bardzo słaby internet a gościu nie odbiera telefonu w weekendy.Chciałbym zerwać z nim umowę ale w dokumentach jest napisane że musze zapłacić za sprzęt oraz 250zł za czas promocyjny przez 6 miesięcy płąciłem 10zł.Teraz nie wiem co zrobić bo ten internet to naprawdę katastrofa.W sumie dużo osób narzeka u tego dostawcy.Co robić?Nie zapłacić mu za ten miesiąć?Ja płące a nie oczekuje tego co powinienem mieć.POMOCY!!
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 43  
    Dostawca ?
    Jaki jest ustalony minimalny transfer w umowie ?
  • Level 43  
    Popatrz sobie na umowy orange/neostrada.
  • Level 19  
    Tak dostawca a co do minimalnego transferu to pierwsze słyszę.Nie mam tego w umowie o minimalnej prędkości
  • Level 43  
    Jak to w Polsce bywa - płać i płacz.
  • Level 19  
    Ale to jest przesada.Inni odbiorcy internetu radiowego nie mają takich problemów, oczywiście mają łącze u kogoś innego
  • Level 16  
    Tak dostawca a co do minimalnego transferu to pierwsze słyszę.Nie mam tego w umowie o minimalnej prędkości
    Jak to nie masz a wpierwszym poście co napisałeś do 10mb?
  • Moderator of Networks, Internet
    bryzaaaaaa wrote:
    radiowym który powinien osiągać prędkość do 10M

    Warunki umowy są spełnione. Więc pozostaje to o czym pisał kolega @hermes-80
  • Level 19  
    Boże od 9.99MB do 10MB...
  • Level 33  
    Kolego jak chcesz mieć zagwarantowany transfer to są oferty na łącza biznesowe - zobacz jakie tam są stawki :-)
  • Level 24  
    Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, i nie za bardzo Ci pomogę, ale wszystko zależy chyba od konstrukcji umowy. Też mam radiówkę 10Mb/s i mam stale ponad 10. A każde zejście poniżej 10 traktowane jest jako niezgodność z umową i jest podstawą do składania reklamacji.
  • Moderator of Networks, Internet
    bryzaaaaaa wrote:
    Boże od 9.99MB do 10MB...

    Nie bardzo rozumiem twoją wypowiedź. Sam pisałeś że masz umowę do 10Mb/s więc w czym problem? Jeżeli nie masz tam dolnych widełek to nic nie zrobisz.
  • Level 19  
    sprawdzałem umowe i jest napisane do 10MB
  • Level 33  
    bryzaaaaaa wrote:
    sprawdzałem umowe i jest napisane do 10MB


    A masz gwarantowane minimum? jak nie to wszystko zgodne z umową :-)
  • Level 19  
    Człowieku no bez jaj... Na tym się nie da pracować normalnie to po co prowadzić taką działalność? Mam u najgorszego dostawcy.Inni oferują podobne oferty i prędkość im nie spada, mają stałe łącze a mi spada nawet do 0,20MB i nawet miałem tak przez 2 dni...Nawet WP.PL otwierało mi się długo i to nie z pełną zawartością.Coś jest tu nie tak...
  • Level 43  
    Jak router jest wolny to zapuść ping-a do 8.8.8.8 za pomocą ping free plotter. Pokaż wyniki.
  • Level 24  
    A umowę masz na jakiś czas określony? Bo przeważnie są dodatkowe kary za wcześniejsze zerwanie takiej umowy. Oczywiście wszystko zgodnie z umową :-? .
  • Level 19  
    Bez routera na kablu LAN to samo.Umowe mam na czas nieokreślony.Mogę zerwać po upływie 3lat.Jeśli chce zerwać umowę wcześniej to płace kare około 500zł... ale przecież to nie ja odsampiam od umowy tylko oni popełniają błąd
  • Level 43  
    Masz historię reklamacji ?

    Po iluś zgłoszeniach (zapisuj kiedy reklamujesz) zaproponuj odstąpienie od umowy, Jak się nie zgodzą to do UOK zgłoś się.
    Narzekaj nie na transfer ale na to że np 'strony się nie otwierają', 'nie mogę otworzyć poczty', 'strony się bardzo długo otwierają', 'video z tuby nie można odtworzyć bo ciągle przycina, nawet na najmiejszej rozdzielczości'
  • Level 19  
    dokładnie za każdym razem tak zgłaszam, że ciężko strony otworzyć nawet te podstawowe jak WP,Onet
  • Network and Internet specialist
    bryzaaaaaa wrote:
    Co robić?Nie zapłacić mu za ten miesiąć?Ja płące a nie oczekuje tego co powinienem mieć.POMOCY!!

    Prawo jest tak skonstruowane, że zapłacić MUSISZ, i potem masz DOPIERO prawo złożyć reklamację - ale telefoniczną, to sobie w buty możesz włożyć.

    Co powinna zawierać pisemna reklamacja, zarzuty, żądania - znajdziesz w sieci.
    Zerwać umowę z winy operatora jest trudno - bo najpierw musisz mu udowodnić, że się z umowy nie wywiązuje.

    ps.
    Mnie przekonywać, tłumaczyć nic nie musisz - wiem jak to wygląda - ale tak jest prawo zbudowane, i jeśli chcesz się na nie powołać, to się musisz go trzymać.
  • Level 21  
    Operator pewnie restartuje urządzenia, przez co zrywa połączenia twoim sąsiadom, i dlatego chwilowo sytuacja się poprawia.
    Nie ma co ostrzyć noży, tylko spróbuj się dogadać z operatorem. Ja miałem taką sytuację, że po którymś telefonie ze stratami w pingu powyżej 10% operator sam zerwał umowę, stwierdzając, że nie ma możliwości technicznych świadczenia mi usługi.
  • Level 17  
    Koledzy wtrące swoje 3 grosze z drugiej- operatorskiej strony.
    Szanujący się providerzy dostarczają na łączach indywidulanych +10% łącza w każdą stronę (up/down). Właśnie po to żeby nikt im nie zarzucił że marnie chodzi. Mimo to, zależnie od lokalizacji i specyfiki klientów ale transfer wyprzedany end userowi w stosunku do doprowadzonego na bazę to od 130% do nawet 300% (chociaż te 300% może być momentami zbyt optymistyczne).
    O co chodzi normalnie mówiąc: stawiam bazę w miejscu X i podłaczam na nią łącza operatorskie 100 MB (dla symulacji w symetryku). Do bazy podłaczonych 13 klientów każdy na łączy 10MB - chodzi ładnie i nikt sie nie skarży, ale jak ilość podłączonych klientów zacznie mi rosnąć a nie chcę płacić dużo za łącze operatorskie .... podłacza kolejnych itd. Dochodzi 30 klientów i w końcu wąskie gardło się zapycha i ludziki zaczynają narzekać. To co ja robię ? Jak dzwoni do mnie rozeźlony klient że mu łącze ledwo dyszy - przesuwam w priorytetach ruchu do góry - u niego zaczyna jako tako banglać, reszcie zaczyna dyszeć ... dzwoni kolejny klient no to wtedy jego smyk do góry i tak w koło Macieju ! I prawdopodobnie kolega z taką sytacją masz doczynienia.

    Inna kwestia - umowa - jeżeli masz określone w niej jedynie maksimum prędkości - jak kupiłbyś auto w salonie i miałbyś w gwarancji jako jedyną adnotację że Twój wóz nie przekroczy 280 km/h i ten Twój wymarzony wóz stanie na parkingu i się rozkraczy - masz prawo mieć pretensje do sprzedawcy / producenta ?? Przecież auto nie przekroszyło 280 km/h - niestety sam podpisałeś umowę ! Wiem że są to najczęstsze umowy tego type ale niestety ... czytać !!
    Poszukaj bo coś mi po głowie chodzi o jakiejś dyrektywie unijnej że musi być conajmniej 10% maksymalnej przepustowości łącza bo inaczej usługa uznana jest za niedziałającą a co za tym idzie zwrot kasy za czas w którym nie działa ale tutaj musisz szukać bo ja jestem raczej z tych porządnych i z tymi przepisami nie miałem nigdy doczynienia.