Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic II, 1,9 dci - Nagła głośna praca silnika, spadek mocy

anwil64 04 Kwi 2015 21:42 2313 22
  • #1 04 Kwi 2015 21:42
    anwil64
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam problem z samochodem Renault Scenic II, 1,9 dci, 2005. W czasie jazdy, podczas gwałtownego przyspieszenia, nagle silnik zaczął głośno pracować, tak jakby urwał się tłumik gdzieś przy silniku a silnik stopniowo tracił moc prawie do 50 %. Na wolnych obrotach słychać także (z chwilowymi przerwami), ciągły metaliczny hałas, jakby coś obcierało się o stalowe koło.
    Zanim zgłoszę się po świętach z problemem u mechanika, proszę o poradę, co mogło się stać, co nawaliło? Bardzo się martwię, że to coś poważnego. Po tej usterce przejechałem jeszcze wolniutko ok 30 km. do zjazdu z autostrady. Silnik odpala, na wolnych obrotach chodzi równo, trochę dymi na błękitno, słaby wydech spalin. Proszę o poradę.

    1 22
  • #3 04 Kwi 2015 22:11
    anwil64
    Poziom 7  

    Jestem już umówiony po świętach z mechanikiem, po scenica podjedzie lawetą. Po telefonicznym przedstawieniu problemu, diagnoza mnie załamała. Panewki i wał albo coś z turbiną. Ale zobaczymy, gdy dokładnie go obejrzy.

    0
  • #5 04 Kwi 2015 22:20
    jaśko54
    Poziom 9  

    baton.e30 napisał:
    częsty przypadek
    nie spotkałem
    Wygląda na turbinę. Odkręć rurę doprowadzającą i poruszaj kołem kompresji

    0
  • #7 04 Kwi 2015 23:28
    anwil64
    Poziom 7  

    Przy zerwanym klinie na kole wałka, też jest taki głośny warkot silnika jakby nie było tłumika albo odkręcony kolektor wydechowy?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mechanik podejrzewa walniętą turbosprężarkę, a jazda jeszcze te 30 km po awarii może doprowadzić do wymiany silnika. Straszył mnie, że opiłki z wirnika mogły uszkodzić poważnie silnik.

    0
  • #8 05 Kwi 2015 09:29
    jaśko54
    Poziom 9  

    baton.e30 napisał:
    Ja osobiście robiłem już przynajmniej ze cztery silniki gdzie był urwany klin na kole wałka
    jak robiłeś wcześniej rozrząd to możliwe
    anwil64 napisał:
    Straszył mnie, że opiłki z wirnika mogły uszkodzić poważnie silnik.
    mogły ale przeważnie tak się nie dzieje dlatego konieczne jest czyszczenie układu.

    0
  • #9 05 Kwi 2015 12:34
    anwil64
    Poziom 7  

    Panowie mili, chyba wykryłem problem. Przed chwilą poszedłem do garażu, otworzyłem maskę, zdjąłem pokrywę silnika i wsadziłem łapę z tyłu silnika w okolice turbosprężarki. Zauważyłem luźną, taką metalową rurkę. Po dokładnym przyjrzeniu, widać jej pęknięcie. Po prostu pękła całkowicie na kolanku w górnej części. Może to jest powodem wyżej opisanej anomalii, co sądzicie?
    Sprawdzałem olej w silniku, jest OK, nic nie ubyło. Jakby tego było mało, złapałem kapcia. Nie mogę założyć koła zapasowego z felgą stalową na piastę (scenic na alufelgach).
    Pozdrawiam.

    1
  • #10 05 Kwi 2015 13:42
    jaśko54
    Poziom 9  

    anwil64 napisał:
    pękła całkowicie na kolanku
    rurka olejowa?
    anwil64 napisał:
    Nie mogę założyć koła zapasowego z felgą stalową na piastę
    zła felga

    0
  • #11 05 Kwi 2015 14:24
    anwil64
    Poziom 7  

    To nie rurka olejowa. To czysta i sucha rurka metalowa o średnicy ok 1,5 cm w kształcie dużej litery J.

    0
  • #12 05 Kwi 2015 14:30
    jaśko54
    Poziom 9  

    Od kolektora do EGR? Daj fotkę.

    0
  • #13 05 Kwi 2015 21:55
    anwil64
    Poziom 7  

    W załączeniu obrazek z zaznaczona uszkodzoną rurką. Scenic II, 1,9 dci - Nagła głośna praca silnika, spadek mocy

    0
  • #14 05 Kwi 2015 22:02
    domex32
    Moderator Samochody

    Tak, wtedy spaliny nie napędzają sprężarki, nie ma wydechu spalin a rurka sobie brzęczy a z pod maski dudni :)

    1
  • #15 05 Kwi 2015 22:18
    jaśko54
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    wtedy spaliny nie napędzają sprężarki,
    chociaż rysunkowi się przyjrzyj
    Czyli tak jak myślałem. Wymień może będzie ok


    Moderowany przez T5:

    Co ten post wnosi do tematu? Ostrzeżenie. 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #16 05 Kwi 2015 22:20
    domex32
    Moderator Samochody

    Ja ma się przyjrzeć?

    -1
  • #17 05 Kwi 2015 22:38
    anwil64
    Poziom 7  

    Postanowiłem sam wymienić uszkodzoną rurkę, ale jak się do niej dostać? Co odkręcić?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na dole jest wciskana?

    0
  • #18 05 Kwi 2015 22:38
    domex32
    Moderator Samochody

    Podszybie, opaskę i dwie śruby.

    1
  • #19 05 Kwi 2015 22:45
    jaśko54
    Poziom 9  

    anwil64 napisał:
    Na dole jest wciskana?
    Nie, opaska
    Jeśli kupisz skręcaną to nie będziesz miał problemu z założeniem

    0
  • #20 07 Kwi 2015 20:44
    anwil64
    Poziom 7  

    Witam
    Scenica jednak oddałem do mechanika. Jest problem z tą rurką, nigdzie jej nie można kupić, nawet w serwisie Renault. Czy można zespawać starą?

    0
  • #22 07 Kwi 2015 22:43
    DawidGolf
    Poziom 7  

    Miałem przypadek z pękniętą rurką od zaworu EGR w Scenicu, ale tylko dymiło się z pod maski, i można było wyczuć spaliny w kabinie

    0
  • #23 12 Kwi 2015 18:48
    anwil64
    Poziom 7  

    Niestety samochód jeszcze nie naprawiony, mechanik twierdzi, że nie można nigdzie kupić tej rurki. Czy ktoś wie, jak ta rurka fachowo się nazywa i gdzie można kupić nawet używaną?

    2
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo