Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felicia 1.9d AEF - Poszukuję schematu układu sterowania wtryskiem

rayden 05 Kwi 2015 13:20 1263 6
  • #1 05 Kwi 2015 13:20
    rayden
    Poziom 14  

    Witam,

    Poszukuję schematu elektrycznego do silnika 1.9 AEF (taki mam w felici). Pan google mi nie pomógł nic konkretnego poza schematami jak http://skodas.host.sk/o_skodach/felicia/schematy/schematy.htm
    nic nie mogę znaleźć.
    Potrzebuję bo mam problem ze "stykologią" tzn dziś np auto mi nie chciało odpalić
    nawet nie próbowało załapać, zauważyłem że kontrolka świec nie zapaliła się w ogóle . Potem pół godziny później po przekręceniu kluczyka kontrolka zapaliła się i auto ruszyło od kopa. Zdaję sobie sprawę że silnik 1.9d jest prosty a sterowanie minimalne niemniej jednak coś jest bo jest min sterowanie zaworem podciśnieniowym od EGR, zaworem do zmiany obrotów (dawki?), świec żarowych, widzę też trzy przewody na pompie wtryskowej.
    W sieci jednak straszna bida jest szukałem też po VW bo ten silnik był montowany chyba w polo 2 generacji ale nadal nic nie mam.
    Podejrzewam że 'sterownikiem' jest moduł po prawej stronie patrząc od strony maski Moduł ma 18 wyprowadzeń. Schemat by mi się przydał bo inaczej czeka mnie prucie wiązek i rozrysowywanie co gdzie idzie.

    Jak ktoś miałby takowy to bardzo prosiłbym o udostępnienie schematu.

    Dodano po 52 [minuty]:

    znalazłem post:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1507464.html#7772303
    sugerujący że przewody na pompie to zawór odcinający paliwa oraz przyspieszający kąt wtrysku.
    Czyli sterowanie minimalistyczne - bardzo dobrze tylko. Trzeba by znaleźć wszystkie
    przewody gdzie i skąd każdy idzie. Może nawet zrobiłbym skrzynkę ze złączem gdzie by były dostępne wszystkie wyprowadzenia w razie awarii można by podłączyć na krótko/zmierzyć napięcie/ zrobić obejście.

    1 6
  • #2 05 Kwi 2015 14:26
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Poszło na pw.


    Moderowany przez T5:

    Co ten post wnosi do tematu?
    Ostrzeżenie.
    Regulamin
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #3 07 Kwi 2015 21:28
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Jak nie zgłasza się kontrolka od świec to ja bym stawiał na przekaźnik główny. W grupie VAG to jest ten z oznaczeniem 109 a w felci to nie wiem.

    0
  • #4 07 Kwi 2015 21:55
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na podszybiu, chyba z prawej strony dostępny od strony silnia jest przekaźnik, taki dość spory, i on jest odpowiedzialny za sterowanie silnikiem i diagnostykę, często zdarza się że po prostu brak mu zasilania, sporadycznie trafiałem uszkodzone, koszt koło 1500 zł.

    0
  • #5 15 Kwi 2015 08:54
    rayden
    Poziom 14  

    Czyli moje "pudełko" prostokąt ok 10X10X5 cm z 18 stykami.
    Ponieważ nie ma "ogólnodostępnych" źródeł z schematami: jedyne co mogę polecić to zajrzeć do autodaty czyli aplikacji komercyjnej...
    Ponieważ sterowanie tym silnikiem jest relatywnie proste nie ma a czasem elektronika w jakości wykonania "dla skody" lubi zawieść w przyszłości będę próbował dobrać się do zaworu odcinającego by w razie potrzeby móc nim zasterować ręcznie. Pewnie łatwe to nie będzie bo do pompy idzie zasilanie oraz sygnał jakiejś magistrali szeregowej po której pewnie załącza się zawór odcinający pompy. Zakładam ze moduł w pompie umieszczony jest tak aby był do niego utrudniony dostęp. W temacie złącza diagnostyczneg to złącza OBD się nie doszukałem widzę za to złącze 4 pinowe na "wsówki" na podszybiu powyżej tego modułu sterującego świecami i silnikiem.

    PS 1500 to chyba nowe... w serwisie skody, ja za samochód dałem 1700 zł ;) dołożyłem do niego 400 zł.

    0
  • #6 29 Cze 2015 21:14
    Jarameba
    Poziom 9  

    Witam, odświeżam temat. Mam też kłopot z tym wszystkim tutaj... Na ciepłym czasem muszę go kręcić ponad pół minuty zanim zaskoczy, zimny pali jak trzeba, komputerem nie mogę go sczytać, styki na tej magicznej kostce wyglądają normalnie, nie są zaśniedziałe. Doszedłeś do czegoś z tym sterownikiem ? Co posprawdzać jeśli nie można połączyć się z tym 'komputerem' ? Poduszki i immo odczytałem normalnie.

    0
  • #7 18 Wrz 2015 13:18
    rayden
    Poziom 14  

    Nie doszedłem poki co mi działa.

    0
  Szukaj w 5mln produktów