Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pionieer DEH-3400R - radio kradnie prąd - jak naprawić podtrzymanie pamięci?

05 Kwi 2015 12:28 2283 11
  • Poziom 21  
    Witajcie. Radio pionieer DEH 3400R (chyba taki dokładnie model) kradnie prąd w samochodzie. Zamontowałem wyłacznik odcinający radio jak nim nie jeżdżę ale niestety za każdym wejściem do auta muszę wszystko programować na nowo co jest flustrujące, wkurzające i mam tego już dość.

    Czy warto oddać radio do elektronika na naprawę? Co wówczas wymienia, jaki moduł? Jaki jest orientacyjny koszt naprawy elementu kradnącego prąd w radiu?

    Przypuszczam, że radio ma zwarcie gdzieś w module podtrzymywania pamięci, samo radio jest warte może ok. 40 PLN (jest na płyty, nie czyta mp3) ale bardzo dobrze gra.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam.
    Wesołych i spokojnych świąt. :)
    W jaki sposób jest to radio podłączone w samochodzie ?
    Powinno być:
    czerwony-> + po stacyjce
    żółty -> + stały (pod akumulator)
    czarny -> - (masa)
    w przeciwnym wypadku radio będzie cały czas działało i będzie poberało sporo prądu.
    Możesz zmierzyć amperomierzem ile tego prądu jest pobierane z akumulatora ?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Jeśli radio jest podłączone tak że może grać bez kluczyka w stacyjce to tak może się dziać.
    Do przerobienia instalacja tak jak radzi Maciej1387.
    Lub jeśli zależy ci by radio grało bez kluczyka, trzeba wyciągać panel. Wtedy pobór jest prawidłowy (tylko tyle ile wymaga podtrzymanie pamięci).
    Nie jednego Pioneera już widziałem co miał takie objawy. Nawet nowe radia, więc to nie jest wina uszkodzenia, ten typ po prostu tak ma gdy zamiast kluczykowego są 2 stałe plusy ;)
    Mimo wyłączenia radia, gdy jest wpięty panel pobór prądu wynosił >150mA.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Dziękuję za odp. Radio to dokładnie jednak model Pionieer DEH 3300R. Czy to radio ma logikę zapłonu? Radio jest tak podłączone że gra bez załączonego/włączonego kluczyka. Tak poprzedni właściciel skonfigurował kable i w zasadzie mi to odpowiada dlaczego że czasami siedzę w aucie i słucham muzyki a kluczyk jest w kieszeni.

    Sprawdziłem pomiar prądu podczas kiedy kluczyk leżał w kieszeni.
    0,03 A jeśli radio jest odłączone dorobionym przełacznikiem on/off, ustawiony na off (ale wtedy traci pamięć)
    0,06 A jeśli radio jest wyłączone ale podpięte do prądu i ma ściągnięty panel przedni

    Czyli wydaje się że radio pobiera ok. 30 miliamper jak omija stacyjkę. A drugie 30 miliamper pożera auto samo z siebie, ciekawe. Multimetr tani uniwersalny ustawiony na 20A podczas pomiaru, klema plus odłaczona i miernik pomiędzy klemą a trzpieniem akumulatora.Samochód to fiat punto 1, nie ma alarmu, ma mrugającą diodę czerwoną sugerującą alarm oraz nic innego nie jest w aucie podłączone.

    Wydaje mi się że i tak auto dość dużo pobiera prądu jak stoi w nocy bo radio. Sprawdziłem lampkę w bagażniku nie pali się. Znalazłem też przed chwilą takie porównanie ale tam nie ma mojego starego radia:

    Pionieer DEH-3400R - radio kradnie prąd - jak naprawić podtrzymanie pamięci? [/img]
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jeżeli chcesz mieć możliwość słuchania radia bez kluczyka to po prostu pod swój przełącznik podłączasz czerwony przewód z kostki radia, żółty w miejsce gdzie jest cały czas +. Można również zdejmować panel. Oczywiście warto zamontować bezpieczniki lub wpinać się w odpowiednie miejsce w skrzynce. Widziałem już kilka samochodów po zwarciu instalacji samoróbki, nadawały się tylko na złom. Ale to oczywiście decyzja właściciela czy zaoszczędzi 5 zł.
    Aczkolwiek jak dla mnie wyłączanie radia po wyciągnięci kluczyka wydaje się wygodniejszą opcją.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    30mA pobierane przez auto jest wynikiem nie rewelacyjnym, ale spokojnie do przyjęcia.
    Zależnie od wielu czynników, np alarm, jakieś inne bajery, jak i od typu auta.
    Do przyjęcia jest do ok 80mA, a w niektórych pobór sięga i ok 120mA i nic z tym za bardzo zrobić nie można (np monitoring GPS).
    Zobacz ile bierze wyłączone radio z wsadzonym panelem. Bo pomiar jak rozumiem z postu robiłeś już bez panelu. A wcześniej go nie wyciągałeś, tylko wyłączałeś radio.

    Jeśli pobór jest 60mA to auto i stojąc parę dni nie powinno mieć większych problemów z odpaleniem. Jeśli ma to zainteresował bym się stanem akumulatora.
    Chyba że auto stoi np tydzień, a odcinki na jakich się porusza są bardzo krótkie. Przez co akumulator nie zdąży się doładować podczas jazdy.
  • Poziom 21  
    Tak jak pisałem samo auto bierze ok. 30mA prądu i nie mam nic włączone ani alarmu ani radia. Radio odcinam przełacznikiem on/off który jak przypuszczam jest zamontowane na żółtym kablu skoro kasuje mi pamieć stacji radiowych. Poprzedni właściciel zrobił bałagan w kablach bo zaglądałem pod radio i widzę że tam ostro sztukowane.

    Jeśli dam na on przełącznik radio i zdejmę panel wtedy pobiera kolejne 30mA ale mam podtrzymywanie pamięci czyli jest ok. 60mA całościowy pobór prądu na dzień dzisiejszy. Zawsze ściągam panel, nigdy go nie zostawiam na widoku jak radio nie pracuje i nie mierzyłem nigdy ile z założonym pobiera prądu w trybie czuwania. Zainteresuję się stanem akumulatora i niestety codziennie jeżdżę lokalnie po terenie ok. 10 km w jedną stronę dlatego wg. mnie auto jest niedoładowane. Akumulator ma chyba 4 lata Bosh dlatego już wydaje się też podejrzanym.
  • Poziom 21  
    Sprawdziłem kostki w radiu i jestem zdziwiony bo wygląda na to że oryginalnie kabel i kostka iso w przypadku koloru żółtego i czerwonego są złączone razem. Zrobiłem też zdjęcie stacyjki i nie wygląda aby tam było ACC. Dałoby się te kolory jakoś rozdzielić? Co powinienem znaleść w sieci? Samochód to punto 1. Co o tym myślicie?


    Pionieer DEH-3400R - radio kradnie prąd - jak naprawić podtrzymanie pamięci? Pionieer DEH-3400R - radio kradnie prąd - jak naprawić podtrzymanie pamięci? Pionieer DEH-3400R - radio kradnie prąd - jak naprawić podtrzymanie pamięci? Pionieer DEH-3400R - radio kradnie prąd - jak naprawić podtrzymanie pamięci?

    Dodano po 2 [godziny] 52 [minuty]:

    Sprawdziłem gdzie pojawia się +12V po stacyjce. I ? Nigdzie, zatem czyżby nie było AVV?
  • Poziom 39  
    Skoro nie ma, to nie ma ;)
    Instalacja wygląda na fabryczną, z przejściówką na ISO.
    Jedyną opcją jest odciąć czerwony kabel od kostki-przejściówki i doprowadzić tam zasilanie wzięte z plusa po zapłonie ze stacyjki, ew z zapalniczki jeśli ona działa dopiero po zapłonie.

    Choć nadal twierdzę że jeśli masz problemy z odpalaniem to zainteresuj się stanem akumulatora i ładowania. Bo 60mA poboru nie powinno powodować problemów jeśli autem jest regularnie jeżdżone. Szczególnie że tanie Bosche po kilku latach to się nadają na przycisk do papieru, chłam jak każdy inny, tyle że z marką i ceną inną.
  • Poziom 14  
    Niezły przycisk do papieru, na pewno wytrzymałby ostatnie huragany :)

    Kol. Karaczan ma racje z tym że trzeba sprawdzić kiedy pojawia się zasilanie w kostce aby odpowiedni kabel przeciąć, żółty jak zasilanie jest po załączeni stacyjki-przełącznika i wtedy podciągnąć go do stałego zasilania.
    Dodałem później
    Racja, mea culpa coś nie ogarnąłem.
  • Poziom 39  
    @Maciej1387 podciągnięte do stałego plusa właśnie Autor ma, i chce się tego pozbyć, by było po kluczyku.
  • Poziom 21  
    Dziękuję kolegom za podpowiedzi.
    Przerobiłem instalację radiową, mam teraz plus po kluczyku, radio podtrzymuje ładnie pamięć, po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki pika pionieer 5 razy przypominając abym zabrał z sobą panel radia. Przekręcam kluczyk - radio gra, wyciągam kluczy radio wyłącza się. OK. Ale ujawniła się inna rzecz:

    W punto 1 auto pobiera po wyjęciu kluczyka 0,02 A na postoju. Po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 (zapalają się lampki na desce rozdzielczej) auto pobiera aż 7.02 A. Nic nie jest włączone. Czy to normalne?

    Żadne odbiorniki prądu nie są włączone, nie mam alarmu, załączonych świateł, w bagażniku nie świeci się lampka, mam instalację LPG. Radio podłączone jest pod plus stacyjki, po załączeniu radia pobiera ok. 0,3 A więcej (radio gra cicho). Ostatnio rozładowuje mi się dość szybko akumulator, dlatego radio podłączyłem pod plus stacyjki, kabel +12 po przekręceniu kluczyka wziąłem spod stacyjki.

    Nie testowałem poboru prądu zapalanego auto bo przypuszczam że przy próbie zapłonu odpalenia motoru przepali mi kable od multimetra. Ale wygląda na to że nie opłaca się słuchać radia bez włączonego silnika bo mi zajedzie akumulator. Jeszcze raz:

    KLuczyk w pozycji 0 - 0,02 A
    Kluczyk w pozycji 1 - 7.02 A
    Kluczyk wyciągnięty przez pierwsze 4 minuty - 0,25 A, potem spada do 0,02A bo po kilku minutach chyba jakiś przekaźnik cyknie w komorze silnika słyszę wyraźny cyk i obniża prąd.



    Temat zamykam a dyskusję otworzyłem z innym tematem poniżej ponieważ problem z radiem został naprawiony a wystąpił przy okazji inny problem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14608088