Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SKODA FABIA 1.2 BME 2005r - Check engine wypadanie zapłonu na 3 cylindrze!

05 Kwi 2015 21:35 3819 22
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z tym silnikiem przebieg 55.000KM, dzieje sie tak ze auto po chwili w czasie zejsciu z wysokich obrotów w tyb serwisowy i kreci tylko do 2.000 obrotów, zapala się lampka check ,nieraz mruga.Komputer pokazuje wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze.Wymieniłem cewke na nową , podmieniałem wtryski wymieniłem świece a po tym rozebrałem rozrząd blokady pokazują ze jest dobrze ustawiony.Głowica i zawory też sprawdzone.Niewiem miał ktoś podobny problem
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Gaz jest w aucie?

    Szczelność dolotu sprawdzona?

    Jak wygląda kompresja na cylindrach?
  • Poziom 9  
    Kompresja 13 na wszystkich cylindrach, tak jak pisałem rozrząd sprawdziłem i głowica po regeneracji , Gaz jest ale go odłaczyłem na benzynie jest to samo.
  • Moderator Samochody
    Czemu regenerowałeś głowice przy takim przebiegu? Jakiś powód?

    Jak odłączyłeś gaz? zaślepiałeś wtryski od gazu a od cewek odłączyłeś sterowanie dla sterownika gazu?

    Jakie jest podciśnienie ssania? i co ze szczelnością dolotu? Serwo sprawdzone?
  • Poziom 9  
    Moi miejscowi elektomechanicy tak mnie pokierowali.Gaz jest tylko odłaczony bezpiecznikiem.Rok czasu chodziło to na gazie i wszystko było ok.Troche mi domex32 podpowiedziałeś i postaram się to sprawdzic jak bede potrafił.
  • Moderator Samochody
    To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
  • Poziom 9  
    Może zakręce jeszcze butle.
  • Moderator Samochody
    Możesz, i wtedy jedź na gazie aż nie przełączy się na benzynę, wtedy będziesz miał pewność że w układzie nie ma ciśnienia gazu.
  • Poziom 9  
    no ale jak wyciągne bezpiecznik to instalacja nie pracuje .
  • Moderator Samochody
    Ale nie szczelności zaworków gazu mogą być, ale tym się tak nie sugeruje, sprawdź czy sterowanie gazu nie jest podłączone do trzeciej cewki zapłonowej auta.
  • Poziom 9  
    Ok. Dziekuje za podpowiedzi, Najgorsze jest to ze auto chwile chodzi dobrze, jak przegazuje na wyzsze obroty, i te obroty spadaja zapala się check i tryb serwisowy i auto do 2 tysiecy się tylko kręci.Wykasuje blad delphiem, wyciągne kluczyk znów odpale i na chwile jest ok.
  • Moderator Samochody
    No i właśnie po tym prze gazowaniu należało by jak najszybciej wykręcić świece i sprawdzić kompresje, może coś wyjdzie.
  • Poziom 9  
    No tak ale w czym mi to pomoże jak załozylem swieżo zrobiona głowice sprawdzoną? Co zaudwazyłem to jak odkręce korek oleju to silnik lepiej chodzi nie wchodzą błędy.
  • Moderator Samochody
    karool21 napisał:
    No tak ale w czym mi to pomoże jak załozylem swieżo zrobiona głowice sprawdzoną?


    To o niczym nie świadczy, jest dużo elementów głowicy które na stole można pominąć.

    Jakim olejem zalany jest silnik?

    karool21 napisał:
    Co zaudwazyłem to jak odkręce korek oleju to silnik lepiej chodzi nie wchodzą błędy.


    No i tu można by powiedzieć że dochodzi problem z "odmą" silnika.

    Diagnostyka rozwieje wszystkie wątpliwości.

    Sprawdź wszystkie punkty które wymienione były w temacie i napisz o efektach.
  • Poziom 9  
    Niewiem, auto kolegi który niewie jaki mu olej wlali.Zaczeło się to pare godzin po wymianie oleju.
  • Moderator Samochody
    O tym oleju to trzeba było za rok napisać.

    A prawda jest taka że albo sami cudujecie albo jeździcie po paprochach bo 5 zł taniej, a jak coś spier**** to wtedy szukacie pomocy... ehhhh

    Dodano po 1 [minuty]:

    Do listy trzeba jeszcze dokonać pomiaru ciśnienia oleju w różnych warunkach, oraz podczas wystąpienia usterek i w czasie kiedy usterki nie występują.
  • Poziom 9  
    Nie ,tak naprawde auto klienta, zostawił mi auto , pierwsze moje podejrzenie po podłączeniu kompa to napewno cewka, no i tak poszło dalej.Jak sprawdziłem rozrząd no to co by nie zobaczyc glowicy, po tym jak pisali w Internecie, i paru ludzi z mojego miasta co zajmuje się elektroniką powiedziało ze głowne przyczyny w tym silniku to rozrząd albo zawory.
  • Moderator Samochody
    To się dowiedz jaki ma olej, albo zmień na taki jaki być powinien razem z fitrem oleju, i módl się żeby było dobrze zanim całkiem popłyniesz :D
  • Poziom 9  
    Pewnie musi być pełen syntetyk ?
  • Moderator Samochody
    5\30 dobry markowy, nie żaden orlen, shell czy inne badziewie.
  • Poziom 9  
    Ok zmienie, ale nie sądzę że to od oleju.
  • Moderator Samochody
    Jak zmienili olej i zaczęły dziać się cyrki, to cudów nie ma.
  • Poziom 9  
    Jednak był problem z podłączeniem gazu, nawet jak był wyciągniety bezpiecznik nadal coś fiksowało, dziekuje za pomoc.