Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New Holland 8340 96r. - Ford New Holland 8340 ciśnienie oleju

05 Kwi 2015 23:55 7740 24
  • Poziom 7  
    Witam.
    Potrzebna pomoc. Mam problem z New Holland 8340 96r. ,(trzy filtry na pompie i zgary takie jak na obrazku).
    Gdy zapalam silnik, to ciągnik jakby pracował pod obciążeniem. Z tyłu jeden z węży przy rozdzielaczu bardzo mocno się napina (isilnik jęczy), gdy porusza się hydrauliką (np. podnosi się podnośnik) wskakuje na trochę większe obroty i silnki ładnie pracuje(i nie jęczy). Ciągnik dość szybko dostaje temperatury, jak sie nim trochę pojeździ po pewnym czasie uciekają biegi i trzeba dużo obrotów żeby coś ruszył (ukazuje się czerwona kontrolka od ciśnienia). Też po pewnym czasie gdy silnik chodzi poukazuje się na lewym wyświetlaczu symbol, ale wtedy gdy spadnie kreska poziomu (tego symbolu) tak jak zaznaczyłem na obrazku poniżej, a na środkowym STOP. Co oznacza ten symbol?

    New Holland 8340 96r. - Ford New Holland 8340 ciśnienie oleju
  • Spec od samochodów
    Brak ciśnienie oleju ,wymień filtr oleju na oryginał . Nie dasz rady ściągnij mechanika.
  • Poziom 33  
    Witam.
    Kontrolka którą zaznaczyłes na dole to kontrolka alarmu za wysokiej temperatury płynu chłodzącego silnika.Razem z nia zapala sie na srodkowym wyswietlaczy STOP.

    Masz układ hydrauliczny z pompą o zmiennej wydajności.To znaczy jeżeli dzwignie hydr. zewnętrznej i podnosnika są w neutralnym położeniu to pompa praktycznie nie pracuje gdyz tarcza sterująca skokiem tłoczków jest prosto i tłoczki prawie nie pchaja oleju(małe cisnienie pilotażowe tylko). gdy poruszamy którąś dzwignie hydrauliki olej z rozdzielacza (cienka rurka ) przestawia tarcze sterująca w pompie tłoczkowej pod kątem. Skok tloczków rosnie,pompa zaczyna pracowac.
    U Ciebie pompa dostaje sygnał że ma pracowac na ful od początku.
    Generalnie problem jest albo w rozdzielaczu hydr. zewnetrznej (pękła sprężynka .preciek wewnętrzny) albo w zaworze na pompie(taki bloczek z dwoma srubami).
  • Poziom 7  
    Jutro sprawdzę ten bloczek i dam znać.
  • Poziom 7  
    Sprawdzilem ten zawór ,kręciłem nim w dwie strony i nic ,a co do rozdzielacza to nie wiem bo są dwa . Czy może być coś jeszcze?

    Dodano po 20 [minuty]:

    A którą śrubą pokręcać lewą czy prawą z wyjściem na cienką rurkę ,bo kręciłem tą od tej rurki.
  • Poziom 7  
    Chłodnica olejowa jest zimna a silnik dalej gorący . ma ktos schemat układu chłodniczego (termostatu )?
  • Poziom 33  
    Kolego,ty nie masz problemu z ukladem chlodzenia tylko z nie wyłaczajacą sie pompa hydrauliczną ,która przeciąża silnik i ten się grzeje.
    Pompa hydrauliczna nie dostaje cisnienia sygnału sterującego(pilotowego) z zaworów hydr. zewnetrznej. Ten ,,Sygnał' to cisnienie oleju służące do przestawienia tarczy sterującej pompy na minimalna wydajność pompy hydr.
    Nalezy sprawdzic czy na zaworze (kostce) na pompie jest to cisnienie.
    Najłatwiej sprawdzic to na rurce idącej od zaworów hydr. zewnętrznej,lub juz za zaworem zwrotnym na rurce podłączonej do zaworu(kostki) na pompie hydr.

    22 na rys. to zawór zwrotny pilnujący by cisnienie sterujące z podnosnika nie szło do zaworów hydr. zewnętrznej i odwrotnie.Olej z obydwu tych urządzen ma iść tylko do zaworu reg.(kostki) na pompie.hydr.Tam też moze byc problem. Moze on przepuszczac olej i nie bedzie go w rurce do pompy.Rozkręcic rurki idące od podnosnika a potem od zaworów hydrauliki zewnętrznej(osobno, na przemian) i sprawdzic czy olej nie przepycha sie na drugą strone. zamiast do rurki pompy.
  • Poziom 7  
    Witam,
    Na obwodzie sterowania pompą 0 ciśnienia oleju (sprawdzałem zegarem) Niema przepływu oleju z hydrauliki zewnętrznej do trójnika (zaworu zwrotnego). W czym może być problem? Proszę o pomoc !!!
  • Poziom 2  
    Mam problem z hydrauliką w fordzie 8340 97r : Na ciepłym oleju pompa hydrauliczna głośno pracuje ( podczas używania wyjść zewnętrznych do np wywrotki) pompa wyje , wąż zaczyna wibrować jakby pompa zasysała powietrze. Przy kiprowaniu zaświeca się kontrola od ciśnienia oleju w skrzyni. Odczuwalne jest to że po nagrzaniu oleju gorzej działa wspomaganie. Dodam tylko że mój ciągnik ma pompę z trzema filtrami. Czy to oznacza konieczność wymiany pompy/ pomp?
  • Poziom 33  
    Albo zapchany filtr ssący(ten pionowy ,duży) albo pada zębata pompa zasilająca pompe tłoczkowa.Jeżeli nic z tym nie zrobisz padnie pompa tłoczkowa,bardzo czuła na zapowietrzanie.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za radę kolego.
    Wygląda na to że pompa zębata jest do wymiany. Czy istnieje możliwość wymiany samej pompy zębatej? ( w necie widziałem tylko zestaw zębata z tłoczkową koszt powyżej 8 tyś). Chciałbym też tą ewentualną wymianę wykonać sam , ale nie wiem czy po wymianie są konieczne jakieś regulacje ciśnienia itp ?
  • Poziom 33  
    Po wymianie nie trzeba wykonywac regulacji.Układ sam sie odpowietrzy,co najwyżej rurke ciśnienia pilotazowego popuśćic by szybciej zadziałała samoregulacja wydajności pompy
    .Troche dziwne że problem pojawia sie na obu pompach-ładującej i od wspomagania.Ja bym najpierw przetestowal ssanie do tych pomp.Pompa ładująca nie musi wytwarzac jakiegoś dużego cisnienia,ma tylko napełniac komore pompy tłoczkowej.Na stronie messicks-a są i całe zestawy i zestawy naprawcze do poszczególnych sekcji.Obudowa pompy ładującej jest niestety jednym elementem z pokrywą,dlatego dość droga.Ale też jej uszkodzenie jest rzadkością,no chyba że połknęła drobiny metalu.Ja bym zdemontował filtr ssący i przetestował na bezposrednim ssaniu.
  • Poziom 2  
    Witam,jestem tu nowy więc najpierw chciałem się przywitać.
    Posiadam Forda8340 96r. mam problem z tym,że po przejechaniu ok.3km zaświeca się kontrolka od zapchanego filtra lub słabego ciśnienia pompy filtr jest nowy(nie oryginał) ale na oryginalnym było to samo.po zaświeceniu kontrolki podnośnik w najwyższej pozycji opada parę cm i po chwili się podnosi do maksymalnej wysokości.W czym może być problem?
  • Poziom 33  
    Jak zaswieca sié kontrolka od oleju to wypadalo by podlaczyc manometr i sprawdzic cisnienie... . Podnosnik moze opadac z powodu powietrza w oleju,lub spadku cisnienia podtrzymujácego.
    Czy zmienia sie odglos pracy hydrauliki w momencie zaswiecenia kontrolki?
  • Poziom 2  
    Tak zmienia się ale nie jest to odgłos taki jakby była bardzo obciążona .A manometr podłączyć do wyjść hydrauliki zewnętrznej czy gdzie?
  • Poziom 33  
    Cisnienie pompy zasilajacej(bo tam problem)mierzy sie na czujniku cisnienia zasilania.To czujnik na korpusie mocowania filtra ssacego tej pompy. To jeden z filtrow za kolem ten zamocowany poziomo.Cisnienie 2-3 bary.(takze gdy uruchamiasz hydr. zewnetrzna.Jesli nie utrzymuje cisnienia
    do sprawdzenia dwa zawory na tym obwodzie.Obejsciowy zatkanego filtra i zrzucania nadmiaru cisnienia.Jezeli one sprawne to pada pompa zasilajaca.
  • Poziom 2  
    Zmierzyłem ciśnienie i na wolnych obrotach wyszło 0,5 bara dopiero przy obrotach 1750 osiągnął 2,5bara
  • Poziom 9  
    Witam
    Posiadam forda 8240 sle 94 rok. pojawił sie problem z podnośnikiem a mianowicie nie chce on opadać, tak jakby cały czas pracowała pompa i podnosiła. Co to może być. Z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 33  
    Nie bardzo rozumiem opis.wydaje Ci sie że cały czas pracuje pompa tłocząca olej czy podnosnik?
    Na początek zamien elektrozawory podnoszenia i opuszczania.
  • Poziom 9  
    Witam
    pracę pompy już ogarnołem był przycięty zawor z linka od hydrauliki na zewnątrz. Ale podnośnik dalej nie opada, jeżeli przekręcę wajchę tą koło siedzenia z prawej strony od blokowania podnośnika w pozycje na środku między zablokowaniem a odblokowaniem to bardzo bardzo powoli opada ale jak przełączę na podnośnik to nie mogę opuścić. Jeżeli chodzi o elektrozawory o których mówisz to które to bo powiem jestem trochę zielony.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Po przełożeniu elektrozaworów pojawił się błąd 24 i nic nie działało (podnośnik był w pozycji dolnej, jeden z elektrozaworów jakby był przycięty i musiałem go mocno nacisnąć aby zaczął się ruszać) wiec zamieniłem z powrotem i teraz jest ok. Dzięki za pomoc jak mogę się odwdzięczyć?
    P.S co to za błąd 24
  • Poziom 33  
    24 to komunikat o potrzebie kalibracji podnośnika.Opis kalibracjijuż tu gdzieś zamiesciłem.

    Dodano po 55 [minuty]:

    - jeżeli masz hak do przyczepy podnoszonu przez ramiona pompy odłączyc cięgna łączące
    -przekrecić kluczyk by zaswieciły się kontrolki
    -odłączyć wtyczke od potencjometru czujnika i za chwile (2-3 sek) podłączyć z powrotem
    -wyłączyć kluczyk i włączyć z powrotem
    -na wyswietlaczu ma być kod 24 a na panelu od pompy(tam gdzie pokrętła) ma migac lampka -ta przy symbolu ksiażki ,chyba żółta
    -przekręcić wszystkie pokrętła na panelu zgodnie z obrotami wskazówek zegara(w prawo) na full
    - uruchomić silnik i ustawic na 1100obr/min
    -przesunąc dzwignie podnośnika całkiem do tyłu i zaraz całkiem na dół
    -lampka powinna przestać migać
    -przesunąc dzwignie podnośnka do tyłu ipozwolic pompie podnieś się całkiem
    -na wyswietlaczu powinno wyswietlić 99
    -przesunąc dzwignie podnosnika na dół(całkiem ,poza ząbek ogranicznika jesli jest)
    -kontrolka powinna znów zaswiecic
    -przesunąc dzwignie podnosnika powoli do tyłu aż kontrolka zgaśnie
    -przesunąć dzwignie na dół (do ząbka ogranicznika)
    - na wyswietlaczy powinno być 0 a ramiona podnosnika na dole
    -powoli przesunąć dzwignie podnosnika do tyłu aż na wyswietlaczu będzie 70-90
    -pozostawić w tej pozycji
    -za chwile podnosnik sam powinien trzy razy wolno podnies sie i opuścic
    -przesunąc dzwignie całkiem do tyłu
    - pompa powinna byc podniesiona a na wyswietlaczu powinno być 99
    -podłączyc cięgna od haka jesli są...
    Koniec
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam jeszcze jedno pytanie co może być powodem świecenia się kontrolki od zapchanego filtru hydrauliki - filtr nowy, świeci się na rozgrzanym oleju i jeżeli dodam gazu. Na wolnych obrotach gaśnie.
    Pozdrawiam