Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 SW - Ucieka prąd przez noc, gdzie szukać?

koli84 06 Kwi 2015 17:12 1653 20
  • #1 06 Kwi 2015 17:12
    koli84
    Poziom 13  

    Witam!
    Ostatnio w moim aucie ciągle gdzieś ucieka mi prąd na postoju, po nocy nie ma mowy o odpaleniu auta.
    Pierwsze co zrobiłem, to oczywiście wyczyściłem klemy i zmieniłem akumulator, na praktycznie nowy BOSCH S3 70A 640Ah. Problem niestety pozostał.
    Po zmierzeniu miernikiem nastawionym na 10A po kilku minutach od zamknięcia pojazdu wynik to 4.25 z tym że za bardzo nie wiem jak go zinterpretować, bo na wyświetlaczy miernika pod kropką rozdzielającą całości od części dziesiętnych i setnych widnieje mała cyferka 20. Czy to oznacza że wynik dzielić przez 20?

    Miał ktoś może podobne problemy z tym autkiem i podpowie gdzie szukać sprawcy?
    W aucie nic nie było kombinowane, problem pojawił się samoistnie. Dodam że motor to 1,6 HDi 90KM.


    Z góry dzięki za pomoc!
    POZDRAWIAM1

    0 20
  • #2 06 Kwi 2015 17:27
    balonika3
    Poziom 36  

    Zakładając, że pomiar jest dobry, to odłącz alternator i zmierz jeszcze raz. Następnie bezpieczniki...

    1
  • #3 06 Kwi 2015 20:49
    VeetiS
    Poziom 5  

    Nie grzebałeś nic przy radiu?
    prąd ucieka gdzieś w mase, przejrzyj kable.

    0
  • #4 18 Maj 2016 17:36
    koli84
    Poziom 13  

    Pozwolę sobie odkopać, jako że to jest mój temat :)
    Panowie, problem ustapił samoistnie, ale kilka dni temu powrócił... Podpowiedzcie proszę gdzie jeszcze szukać problemu?
    Dadam, że wydaję mi się, aczkolwiek rok czasu był spokój, że problem pojawił sie ponownie po opadach deszczu...

    Co sprawdziłem:
    - odpinałem po kolei bezpieczniki zarówno pod maską jak i w kabinie - bez jakichkolwiek zmian
    - odpinałem radio - również bez zmian
    - alternator również odpięty - bez zmian

    Co zauważyłem:
    według mnie ewidentnie wina wody, bo zaraz po deszczu wykonany pomiar wynosił ponad 4A, autko postało dzień, troche ponad 3A, postało drugi dzień pobór spadł do ok. 2A, a dziś znowu popadało i ponownie ponad 4A.


    Z góry dzięki za pomoc!

    0
  • #5 18 Maj 2016 20:27
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 18 Maj 2016 21:31
    Hart3
    Poziom 24  

    Wydaje się że słabo odpinałeś alternator,rozrusznik,wszystkie bezpieczniki powinno coś zareagować.Winny może być też panel bezpiecznikowy w komorze silnika lub w kabinie, gdyż za bezpiecznikami jest elektronika.

    0
  • #7 18 Maj 2016 21:47
    treart
    Poziom 11  

    Witam .
    Spokonie i powoli ...
    Twoje auto musi przejść w stan uspieni a.. czekasz około 5 min. wtedy powinien byc prawidłowy odczyt na mierniku ..
    Zarygluj zamek drzwi .. tak żeby system widzial ze są zamkniete , a faktcznie otwarte.
    Odepnij radio z wtyczek ..
    odepnij wyswietlacz centralny nad radiem ...
    Jesli masz orginalny sprzet stawiam na wyswietlacz .. Jak cos pisz .. postaram sie odpowiedziec ...
    POZDRAWIAM

    1
  • #8 18 Maj 2016 21:51
    koli84
    Poziom 13  

    Rozrusznika nie odpinałem, jutro sprawdze rozrusznik...
    Bezpieczniki były wujęte wszystkie zarówno w kabinie, jak i pod maską...
    Tak, alternator był odpięty od kabla prądowego.

    @Hart3 nie no, zareagowało czasem, ale to było w granicach 0,01A, a ciagle chodzi o pobór rzędu 3-4A

    treart a jeżeli to byłby wyświetlacz, to czy nie powinienem móc go odpiąć za pomocą bezpiecznika?

    Tak, pomiary odczytywane po upływie ok 1/2 godziny, przed przejsciem w stan uspienia pomiar oscyluje w okolicy 6A i spada stopniowo do wartości podanych wcześniej.

    Sprzęt 100% oryginalny, jedynie dołożone czujniki parkowania, ale również fizycznie wypięte z instalacji na czas pomiarów. No iżarówki w środku wymienione na LED, ale również fizycznie wypięte.

    0
  • Pomocny post
    #9 18 Maj 2016 22:09
    treart
    Poziom 11  

    Spokojnie sprawdz...
    Bezpieczniki ktore odpinales .. Bo jest ich kilka ....
    BSM - skrzynka w komorze silnika ...
    pod BSM są MAXI
    Klejne w BSI skrzynka w kabinie
    Jesli masz hak to kolejne mozesz miec z tyłu pojazdu .. ITD
    WIec podczas sprawdzania pobor umozesz sobie odłączyc BSI z zasilania .. Biała kostka dwu pinowa z grubymi kablami .. i wtedy sprawdz pobory ..

    0
  • #11 19 Maj 2016 12:42
    leotdipl
    Poziom 18  

    koli84 napisał:
    Dadam, że wydaję mi się, aczkolwiek rok czasu był spokój, że problem pojawił sie ponownie po opadach deszczu...
    Co zauważyłem:
    według mnie ewidentnie wina wody, bo zaraz po deszczu wykonany pomiar wynosił ponad 4A, autko postało dzień, troche ponad 3A, postało drugi dzień pobór spadł do ok. 2A, a dziś znowu popadało i ponownie ponad 4A.

    Z góry dzięki za pomoc!


    cześć,

    szukaj w takim razie w miejscach, gdzie woda odchodzi z karoserii:

    1) okolice podszybia,
    2) zerknij pod maskę,
    - woda poprzez zatkane odejścia dla wody nie wlewa się pod maskę?
    3) klapa bagażnika

    Tak duży prąd wskazuje na "domasienie" obwodu który przyjmuje duże wartości poboru prądu - nie wywala ci bezpiecznika. Przez wyjmowanie bezpieczników - zacznij od dużych wartości - ustal najpierw obwód (zacznij od oświetlenia). Z twojego opisu wynika, że jest to obwód który otrzymuje bezpośrednio zasilanie (nie po zapłonie) - to ogranicza trochę poszukiwania.

    0
  • #12 19 Maj 2016 15:08
    andrzej20001
    Poziom 43  

    VeetiS napisał:
    prąd ucieka gdzieś w mase

    :)
    Jeśli zamkniesz auto pilotem i po 15min masz 4A poszukaj alternator ,radio,grzane lusterka,tylna miotła. Pobór max 0,05A masz miec po ~15min.

    0
  • #13 20 Maj 2016 21:34
    koli84
    Poziom 13  

    Witam, za sprawą postu kolegi @treart doszedłem w końcu co tak łapczywie zjadało prąd :) okazało się że rzeczywiście problem mógł się nasilać po opadach deszczu, bo w skrzynce z przekaźnikami było mokro, a dwa z trzech przekaźników praktycznie kompletnie skorodowały...
    Szybka wymiana na nowe i pomiary wreszcie są właściwe, po kilku minutach pobór spada poniżej 0,05A.

    A korzystając z okazji chciałbym jeszcze Was zapytać, bo oryginalnie były tam przekaźniki Bitron o numerze 9620725080, niestety w żadnym z odwiedzonych sklepów motoryzacyjnych nie potrafili mi takich dobrać (byłem z przekaźnikiem w ręce), a dawano mi G.Cartier 03531, twierdząc że to jest to samo tylko od innego producenta. Z braku innych zakupiłem i założyłem te G.Cartier 03531. I chciałbym się upewnić że one napewno są zamienne, czy jednak lepiej szukać w "internetach" tych Bitronów?

    Dzięki i pozdrawiam!

    0
  • Pomocny post
    #14 20 Maj 2016 22:44
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #15 20 Maj 2016 23:36
    koli84
    Poziom 13  

    @grala1 Jestem skłonny ich nie wymieniać, jednak nurtuje mnie schemat który jest na obudowach tych przekazników, i jednak minimalnie on się od siebie różni (brak jednego połączenia), choć w 2 na 5 odwiedzonych sklepów powiedziano mi że to nie ma znaczenia, w jednym stwierdzono "nie wiem", a w pozostałych 2 powiedziano mi że tego przekaźnika nie da się "czymś" zastąpić i żeby szukać w gdzie indziej...
    Możesz mi jednoznacznie odpowiedzieć w stylu "tak, to jest to samo"? :)

    G.Cartier:
    Peugeot 307 SW - Ucieka prąd przez noc, gdzie szukać?

    Bitron:
    Peugeot 307 SW - Ucieka prąd przez noc, gdzie szukać?

    0
  • Pomocny post
    #16 20 Maj 2016 23:46
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 20 Maj 2016 23:51
    koli84
    Poziom 13  

    @BEZET-AGRO powiem szczerze że nie jestem wogóle w schematach obeznany, ale według mnie brakuje jednego połączenia z rezystorem (?)
    Konkretnie tego zaznaczonego:
    Peugeot 307 SW - Ucieka prąd przez noc, gdzie szukać?

    Ale skoro twierdzicie że jest ok, to zostaja te co kupiłem :)

    Jeszcze raz dzięki!

    0
  • Pomocny post
    #18 20 Maj 2016 23:54
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 21 Maj 2016 21:31
    koli84
    Poziom 13  

    A problem wody pozostał, jak ktoś widzał peugeota 307 to wie jak ona ścieka "fabrycznie" i na to chyba nie ma rady :/
    Co do samego problemu z przekaźnikami, przeniosłem je poprostu w inne miejsce, schowałem je obok, między wlotem powietrza do filtra a lampą, tam powinny być już suche.

    0