Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda CBR 600F - Zwarcie przewodów w stacyjce - honda nie żyje

06 Apr 2015 23:50 4719 6
  • Level 12  
    Witam, otóż ktoś wcześniej grzebał w mojej hondzie F3 z 97roku w stacyjce i w momencie zawracania (przy mocnym skręcie kierownicy) urwałem kabelki, moto zgasło. Podczas lutowania niechcący przytknąłem jeden z przewodów (nie czerwony i nie niebieski, tylko ten trzeci) do przewodu niebieskiego, poszła lekka iskra i po zlutowaniu moto już nie żyło... sprawdziłem bezpieczniki w puszce po prawej stronie kierownicy - są poprawne - bezpiecznik główny 30A także jest poprawny (nawet go wymieniłem na inny i nic). Nie ma zwarcia pomiędzy + i -, akumulator naładowany do 12.5V sprawny, podczas przełączania kluczyka w stacyjce widać wyraźnie jak "zwierają" się poszczególne przewody więc stacyjka chyba działa.
    Czy jest jakiś inny bezpiecznik o którym nie wiem? Może jest jakiś przekaźnik stacyjki? Przewody ze stacyjki idą do zegarów, może jest tam jeszcze jakiś dodatkowy bezpiecznik? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej sprawie?

    @P.S. nie zapala się nawet światło ostrzegawcze przy wciskaniu hamulca!
    Proszę o pomoc, sezon się zaczął :(
    tak wygląda moja f3 (ten model):
    Honda CBR 600F - Zwarcie przewodów w stacyjce - honda nie żyje

    Dodano po 5 [godziny] 17 [minuty]:

    Zrobiłem mały research. Według schematu:
    Honda CBR 600F - Zwarcie przewodów w stacyjce - honda nie żyje

    Na stacyjce powinno być napięcie 12V i każdy prąd pierw płynie właśnie przez stacyjkę stąd też albo zanika mi napięcie od akumulatora do stacyjki albo stacyjka źle pełni swoją funkcję nie zwierając przewodów... Czy dobrze myślę? Zdjąć owiewki i zbiornik i szukać gdzie zanika napięcie?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Helpful post
    Level 39  
    Zgodnie ze schematem z wersji 1995 i 1996 r. stacyjka ma tylko pozycję ON i OFF (bez pozycji świateł pozycyjnych, co mnie trochę zdziwiło). Są trzy przewody, jedno wyjście jest na instalację elektryczną, a drugie wyjście na zasilanie wentylatora chłodnicy, też trochę dziwne rozwiązanie.
    Sprawdź czy na przewodzie czerwonym przy stacyjce jest napięcie, dobrze gdyby prócz miernika sprawdzić próbówką w postaci żarówki 20-60W. Gdyby coś źle łączyło to miernik wskazywałby napięcie, ale żarówka by nie świeciła (napięcie w badanym punkcie by zanikało). Bezpiecznik główny masz w przekaźniku rozrusznika, czasami te przekaźniki potrafią się psuć.
    Istnieje prawdopodobieństwo że przełamana jest żyła w przewodzie i przewód będzie trzeba wymienić w całości.
    Na koniec upewnij się czy wszystkie przewody i linki są prawidłowo poukładane wokół kierownicy, zgodnie ze serwisówką. Już widziałem takie przypadki tak "ambitnego" poskładania motocykli, że się nimi można było zabić, bo nie dało się kierownicą skręcić.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 12  
    sprawdzałem napięcie pomiędzy poszczególnymi przewodami i przy jednej tylko kombinacji wynosiło 0.32V, moto dosłownie padnięte, na stacyjce powinno być napięcie 12V?
  • Helpful post
    Level 39  
    Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
  • Level 12  
    napięcie na czerwonym sprawdzałem właśnie i nie było (rama moto jako masa), muszę zdjąć bak, a gdzie jest kostka od stacyjki? bo ten czerwony przewód jest dolutowany do stacyjki właśnie, a przewody ze stacyjki szły (takie miałem wrażenie) w stronę zegarów o.O ale muszę to sprawdzić dokładniej, kostka w przekaźniku rozrusznika to ta kostka z bezpiecznikiem głównym 30A? bo widziałem tam jakieś kostki i przewody ale nie miałem dojścia
  • Helpful post
    Level 39  
    Sprawdziłem w serwisówce.
    Kostka od stacyjki znajduje się pod przednią czachą, mniej więcej poniżej licznika.
    Przewód od stacyjki robi dość długie obejście wokół czachy, początkowo skierowany jest w tylną część pojazdu (aż do ramy), a potem biegnie w stronę przedniej lampy, przypięty do stelaża z lewej strony pod owiewkami.
    Tak, przekaźnik rozrusznika to ten z bezpiecznikiem głównym, kostką na 4 piny i dwoma grubymi przewodami od akumulatora i rozrusznika.
  • Level 12  
    możliwe żeby poszedł przekaźnik rozrusznika? myślę że wtedy moto by tylko nie odpalało, ale zegary dałyby jakikolwiek znak i światło stopu też by działało. Jutro zdejmę zbiornik i zegary, sprawdzę napięcie w kostce stacyjki i w przekaźniku rozrusznika.
    Pytanie jeszcze czy napięcie na czerwonym przewodzie stacyjki jest 12V niezależnie od pozycji kluczyka?