Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Viessmann Vitodens 100W WB1C - Nie włącza CO (brak błędu / CWU działa)

06 Kwi 2015 19:09 2724 10
  • Poziom 9  
    Mam kocioł jednofunkcyjny Vitodens 100 W (WB1C, gaz ziemny) który nagle przestał grzać CO (CWU grzeje bez problemu). Odłączyłem już czujnik temperatury zewnętrznej i regulator pokojowy (wstawiłem zworkę załączającą CO) – niestety nie pomogło, kocioł nie rozpoczyna grzania CO. Nie wyświetla się żaden komunikat błędu – tak jakby płyta główna nie dostawała informacji o potrzebie grzania CO.

    W trybie serwisowym w menu Redukcja maksymalnej mocy grzewczej CO działa bez problemu.

    Dodam że kocioł jest 2 mc po gwarancji. Kilka dni przed usterką CO kocioł zalał się wodą (woda była do połowy wysokości LCD), ale po wysuszeniu zarówno CWU jak i CO pracowało bez problemu.

    Wstępnie sprawdziłem:
    - Czujnik temperatury wody w kotle – chyba są nieznaczne odstępstwa od charakterystyki w instrukcji
    - Czujnik temperatury spalin – zdaje się być ok

    Czy ktoś z Was miał taki problem? Macie pomysł co może być nie tak / co można sprawdzić bez specjalistycznego sprzętu?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Rok temu miałem zmienianą płytę główną – koszt 1300zł, ale na szczęście uznano za naprawę gwarancyjną. Teraz mam nadzieję że przyczyna będzie inna (mniej kosztowna)…
    Tak jak wspominałem kocioł po zalaniu rozkręciłem, wysuszyłem i na pewno rozpoczął prawidłową pracę z CO.
    Są jakieś sposoby na diagnozę uszkodzenia płyty głównej, czy jedyna metoda w takiej sytuacji to kontakt z serwisem?
  • Poziom 18  
    Witam,

    możesz dobrać się do płyty głównej i ocenić czy nigdzie nie ma śladów popalonych/zaśniedziałych ścieżek czy styków.

    Ja bym obstawiał na przekaźnik co szybko potwierdzi Ci elektronik.

    Jeżeli faktycznie są tylko 2 -mce po gwarancji to mimo wszystko spróbował bym załatwić to jeszcze procedurą gwarancyjną.

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Walker29 napisał:
    Po zalaniu ?

    Ale jakie zalanie ?! :D

    Kolega dostał odrazu instrukcję na PW :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Nie da się na tym forum nikomu dogodzić :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    "Zalanie" było w środku kotła - tzn. kocioł w ciągu jednej nocy nagle sam zalał się wodą do wysokości 3cm (dla ciekawych załączam zdjęcie). Prawdopodobnie powodem samoistnego zalania był zawór bezpieczeństwa. Kocioł moim zdaniem ma słabe złączki odprowadzające skropliny do kanalizacji i pewnie nie wytrzymały dużego ciśnienia/temperatury.

    Na gwarancje nie mogę niestety liczyć: poza tym że minęła 2mc temu, to nie wiedziałem że konieczne był przegląd roczny...

    Na płytce przepalonych ścieżek niestety nie widziałem, a to bardzo by ułatwiło diagnozę. Co do zaśnieżonych styków to, to raczej nie może o to chodzić, bo woda nie sięgała tak wysoko, ale dla pewności przyjrzę się im w tygodniu.

    "Serwis Kotłów" - wspominasz o uszkodzonym przekaźniku - to ma sens, bo tryb serwisowy mógłby ten przekaźnik omijać (i dlatego w trybie serwisowym CO działa).
  • Poziom 1  
    no i jak sie zakonczyla ta Twoja historia z piecem ? udalo sie to naprawic ?