Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

gaśnie na gazie po skręcie w p - opel astra LPG gaśnie po skręceniu regulacja

rafkaa 07 Apr 2015 08:31 5346 38
  • #1
    rafkaa
    Level 9  
    witam,
    mam opla astre 2 1.6 8v LPG
    monowtrysk
    nowy parownik, nowy termostat, był na komputerze, wszystko sprawne
    i problem polega na tym że jak skręcam w prawo na luzie( i tylko w prawo) obroty auta z 900 spadają na 300-400 i auto gaśnie, czytałem że to wina siły odśrodkowej i że trzeba regulować mosiężna śrubka na parowniku bypass (nowy parownik tomasetto at07)

    problem polega w tym ze jak wkręcam śrubkę to auto zaczyna się dławić i spadają obroty a jak odkręcam to zaczynają falować i tak i tak jest źle??

    byłem już u 3 gazowników
    jeden dodał rurę do parownika która ma działać jak wyrównanie ciśnienia - nie gasł ale falowały obroty na luzie
    drugi wyregulował ale po krótkiej chwili stania zdarzały sie nagłe spadki obrotów
    trzeci, obciął rurę wyregulował nie faluje nie drga nic niby cacy ale gaśnie jak sie skręca w prawo , prtzy skręcie w lewo obroty minimalnie się podoszą więc to siła odśrodkowa,

    wie ktoś jak to wyregulować?
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak masz umieszczony parownik? przodem do kierunku jazdy czy bokiem?
  • #3
    rafkaa
    Level 9  
    standardowo bokiem, jakbym miał przodem umeiszczony to przy hamowaniu by gasł :)
  • #5
    rafkaa
    Level 9  
    z tego co mi gazownik powiedział to mam za duży mikser otwór/średnica miksera jest za duża i nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu, ale nie zasugerował o wymianie czy coś wyregulował
  • #6
    psooya
    Level 38  
    W 1.4 ostatnio robiłem, i mikser w sumie miał średnicę nie mniejszą niż średnica przepustnicy. Wtryskiwacz bardzo ładnie kryzuje dolot przez co wytwarzana jest różnica ciśnień potrzebna do zasysania gazu. W 1.4 auto na LPG jeździło ale pod plastikowym dekielkiem z króćcami podciśnienia zebrał się syf i pozatykał kanały, do tego uszczelka tego plastiku zmarła.
    Polecam kompletny porządny przegląd montażu, przepustnicy i zdjęcia miksera.
    Potem można by to wyregulować na śrubie najlepiej na AFR a na sam koniec wstawić krokowca i wyregulować jako II generację.
  • #7
    rafkaa
    Level 9  
    był porządny przegląd
    świece
    przepustnica
    uszczelką pod nią nowa
    mikser
    ciśnienie na cylindrach
    sonda lambda
    wszystkie napięcia
    podpięty do kompa wyskoczyły 3 błędy P1405, P0200 i P0230 z tego co sie dowiedziałem nic poważnego
  • #10
    psooya
    Level 38  
    Tak szacując na oko to ten w 1.4 co miałem miał większą średnicę. Przepustnica bardzo podobna do tej w F. Wg mnie wygląda to dobrze, pytanie czy nie jest zbyt mały przez co przylewa?
    Masz tam też ten plastik z króćcami do podciśnienia na wężyk 4mm? Ważna sprawa bo jeden z kanałów idzie pod klapką przepustnicy w dolocie....
    Napisz coś więcej o reduktorze, co to jest ile ma przejechane itp....
    Czy na 100% masz szczelną fazę ciekłą, drobny wyciek mało wyczuwalny nosem potrafi spłatać niezłe figle...
  • #11
    rafkaa
    Level 9  
    na pewno szczelna instalacja nie ma wycieków lpg ,ani nie łapie lewego powietrza, parownik nowy Tomasetto at07, ma dodatkową zamontowaną rurę na boku parownika do wyrównywania ciśnienia ( tak stwierdził pierwszy gazownik, każdy kolejny twierdził ze jest nie potrzebna ale żaden jej nie usunął)

    filtry nowe powietrza i lpg
    przekaźnik nowy
    sterownik stag L-plus sprawdzony u gazownika jest ok
    może EGR ma na to wpływ bo jest check engine błąd rekultywacji spalin, i jest można powiedzieć zepsuty tłoczek nawet się nie wciska w zaworze egr
  • #13
    ociz
    Moderator of Cars
    Chcesz się pozbyć problemu to zacznij od tych bubli:
    rafkaa wrote:
    Tomasetto at07

    rafkaa wrote:
    stag L-plus

    Nic gorszego już się nie dało zamontować.
  • #14
    psooya
    Level 38  
    ociz wrote:
    Chcesz się pozbyć problemu to zacznij od tych bubli:
    rafkaa wrote:
    Tomasetto at07

    Nic gorszego już się nie dało zamontować.

    Co ty chcesz od tego reduktora? Kilka aut z nim miałem i nie miałem problemów.
    Najczęściej pracowało to z lecho mini lambda lub stag 2L (to samo).
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    2L i Mini Lambda to tylko imitacja II generacji, równie dobrze mógłby być sam register. AT07 szczególnie nowy, zanim się "ułoży", to się co chwila rozregulowuje i w ogóle jest do niczego bo ma za małą membranę żeby mógł jakoś sensownie działać. Porządne parowniki nawet bypassu nie potrzebują.
  • #16
    psooya
    Level 38  
    RG92 też nowy się co chwile rozregulowuje i pewnie każdy nowy. Jeździła mi na nim micra K10 1.2, seicento 1.1, jakaś laguna hmm 1.8? Przesadzasz. A ta K10 to chyba ma na nim 100kkm i nikt tam nie zaglądał.
    2L może i jest imitacją ale czego ja więcej potrzebuje skoro mam oscylację w całym zakresie i nic się nie sypie..... Ustawiasz porządnie parownik i działa, im skład bliższy 14,7:1 tym mniej się musi napocić sterownik a przecież o to chodzi bo sam silnik krokowy jest wolny jak muł...
  • #17
    rafkaa
    Level 9  
    kupilem taki bo mi mowili ze jest dobry ten tomaseto sam osobiscie chciałem Lovato, instalaja jest 2 gen i znowu sterowik stag tez slyszalem ze jest bardzo dobry :)
  • #19
    ociz
    Moderator of Cars
    rafkaa wrote:
    stag tez slyszalem ze jest bardzo dobry

    Stag 50/100/150 są bardzo dobre. 2l i L-plus to śmieci, stworzone żeby imitowały II generację dlatego, że przepisy zabraniają montażu I generacji do auta wyposażonego w katalizator.
  • #20
    psooya
    Level 38  
    ociz wrote:
    rafkaa wrote:
    stag tez slyszalem ze jest bardzo dobry

    Stag 50/100/150 są bardzo dobre. 2l i L-plus to śmieci, stworzone żeby imitowały II generację dlatego, że przepisy zabraniają montażu I generacji do auta wyposażonego w katalizator.

    Ale powiedz co da lepszego ten sterownik ? skończony zakres pracy ATT ? No ok można ograniczyć, doda jakieś funkcje cut-off nie zalecane, doda jakieś opcje przyspieszania z których się nie korzysta albo mało kiedy, doda oscylację na wolnych co też da się zrobić na 2L... i nic więcej lepszego nie dostaniesz a jak źle to wyregulujesz i do poprawnej pracy potrzebujesz 100 kroków ATT i to ma leczyć auto to niestety jest to poważny błąd. W seicento był AL600 akurat, laguna 2L, astra 1.4 F na 2L + RG92.....
    Szukać można a działać i tak będzie. Jak już tak syfami rzucać to cała bogata galanteria wtrysków sekwencyjnych w 4 generacji produkcji krajowej to syf bo nie działa poprawnie w moim aucie a niby takie cudo.
  • #21
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ociz wrote:
    Chcesz się pozbyć problemu to zacznij od tych bubli:
    rafkaa wrote:
    Tomasetto at07

    Jeden z mniej problemowych reduktorów.
    Membranę 2-go stopnia, ma niewiele mniejszą niż BRC czy Landi. Nie wszędzie wciśniesz 30-to centymetrowe Lovato. A bypass? To czy on jest, czy go nie ma, nie świadczy wcale o "dobroci" reduktora. Spróbuj bez niego ustawić Mazdę z np. Z5, czy coś jetronico pochodnego, z długim dolotem.
    Quote:

    rafkaa wrote:
    stag L-plus

    Nic gorszego już się nie dało zamontować.
    A coś lepszego, to dopiero w 4-generacji. Nie zdarzyło mi się widzieć układu z silniczkiem krokowym działającego poprawnie przez dłuższy czas.
    psooya wrote:

    Potem można by to wyregulować na śrubie najlepiej na AFR a na sam koniec wstawić krokowca i wyregulować jako II generację.

    Nie da się tego wyregulować poprawnie w ten sposób - wyregulujesz poprawnie na biegu jałowym, to wyże będzie albo za bogato, albo za ubogo, dlatego wprowadzono 2-generację - ustawiało się wydatek reduktora sprężyną "na środek", a potem kombinowało z ustawieniami attuatora, żeby miał wystarczający zakres w pozycje skrajne do prawidłowego utrzymania składu mieszanki. Co z czasem i tak się rozjeżdżało - bo reduktor działa jak prymitywny, samorozregulowujący się gaźnik, niezależnie od marki, bo taką ma już budowę i żadna elektryczna regulacja wydatku zwyczajnie nie pomoże. Problemu doszukiwałbym się w dołożonej rurze kompensacyjnej, bo siła odśrodkowa na zakrętach miała by wpływ w samochodzie z 500-konnym silnikiem, nie w Astrze.
  • #22
    psooya
    Level 38  
    robokop wrote:
    psooya napisał:

    Potem można by to wyregulować na śrubie najlepiej na AFR a na sam koniec wstawić krokowca i wyregulować jako II generację.

    Nie da się tego wyregulować poprawnie w ten sposób - wyregulujesz poprawnie na biegu jałowym, to wyże będzie albo za bogato, albo za ubogo, dlatego wprowadzono 2-generację - ustawiało się wydatek reduktora sprężyną "na środek", a potem kombinowało z ustawieniami attuatora, żeby miał wystarczający zakres w pozycje skrajne do prawidłowego utrzymania składu mieszanki. Co z czasem i tak się rozjeżdżało - bo reduktor działa jak prymitywny, samorozregulowujący się gaźnik, niezależnie od marki, bo taką ma już budowę i żadna elektryczna regulacja wydatku zwyczajnie nie pomoże. Problemu doszukiwałbym się w dołożonej rurze kompensacyjnej, bo siła odśrodkowa na zakrętach miała by wpływ w samochodzie z 500-konnym silnikiem, nie w Astrze.

    No nie zgodzę się bo tak reguluję i owszem nie ma opcji na stały AFR ale ja nie napisałem nic o stałym. Da się zrobić regulację tak by jak najbliżej być 14.7 przynajmniej dla pracy a nie wolnych rpm, potem wsadzenie silnika krokowego z choćby stagiem 2L załatwia temat. W końcu I generacja jeździła nie tak najgorzej.
    Co do silników o małej pojemności siłą odśrodkowa ma ogromne znaczenie i ciężej opanować auta w których jest mały przepływ, to wymaga zwiększania ciśnienia miedzy mikserem a kolektorem przez mniejszy otwór miksera lub ułatwienia pracy reduktorowi przez zmniejszenie napięcia membrany a to znów powoduje podatność na zakrętach. Lepiej zagazować 1.8 litra niż 1.0 instalacją I/II generacji.
  • #23
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    psooya wrote:
    Lepiej zagazować 1.8 litra niż 1.0 instalacją I/II generacji.

    Bzdura, do niedawna jeszcze jeździły całe stada Fiatów CC 700 z LPG, sprawiały mniej kłopotów niż na czystej benzynie.
  • #24
    rafkaa
    Level 9  
    dokładnie sąsiad ma 1.0 seiczento i nie ma problemów przy skręcaniu ja miałem tez skodę Felicje 1.3 mpi tam nawet nie znałem żadnego elementu instalacji gazowej, tankowało sie i się jeździło a jak kupiłem opla astre niedługo będę mógł sam zakładać instalacje ... ale problem ciągle jest , nie odbiegajmy od problemu tylko mi coś pomóżcie ;)

    czyli co nowy egr kupie ze szrotu i zaślepić go ?

    jakieś jeszcze inne rady?
  • #26
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    psooya wrote:
    Zagazujcie sobie to CC np at07 albo rg92. Powodzenia. Micra k11 do której sam montowalem al700 i rg92 to szła jak był mikser i jeszcze zwezka w dolocie. Pewnie red z podciśnieniem by dał radę tak jak w CC 700 którego też mialem z lpg na redzie jakimś brc.

    No widzisz, powyższym postem dowiodłeś, że nie powinieneś więcej zabierać głosu w tym temacie. Wiesz po co się daje "zwężki", kryzy i inne podobne "usprawnienia" ? Zwiększa się nimi podciśnienie w dolocie, przy źle dobranym mikserze - o zbyt dużej średnicy palnika. A rzecz idzie o to, żeby to zwężenie wprowadzane przez mikser zbyt duże nie było, bo będzie dławić silnik. Bądź jeszcze uprzejmy wyjaśnić mi, co to ten "red z podciśnieniem".
  • #28
    psooya
    Level 38  
    No owszem da się zrobic bez zwezki, mikser na 20mm pewnie bedzie w sam raz przy dolocie chyba 80mm w silniku mpi w k11. Co innego monowtrysk, tam zweżka jest sam wtryskiwacz ale przecież to nie istotne bo ogranicza osiagi silnika.
    Mialem na myśli reduktor sterowany dodatkowym podciśnieniem jak właśnie do gaznika, moze w k11 by działał lepiej ale nie robiłem nigdy takiego to sie nie wypowiem. W tartarini fiatowskim w punto jak i cc700 taki był.
    Red zamontowany w poprzek jest nie poprawny ale do zrobienia, odpowiednio mocne napiecie membrany i mikser z dziurka 5mm pewnie da rade.
  • #29
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    psooya wrote:
    Mialem na myśli reduktor sterowany dodatkowym podciśnieniem jak właśnie do gaznika

    To podciśnienie steruję tylko małą membramą, to nie jest kompensacja biernej strony membramy głównej która i tak jest połączona z atmosferą.
  • #30
    rafkaa
    Level 9  
    Panowie prosze Was wróćmy do tematu :) da się zastosować zwęźke do mojego miksera ? i czy to pomoże i skąd taką wzwężkę wziać?