Walderama wrote:Zaworki padają dlatego że wykonują w tej generacji dodatkową funkcje.
Upuszczają ciśnienie (np gdy zdejmiemy gwałtownie nogę z pedału przyspieszenia).
Ponieważ brakuje w tej aplikacji na listwie zaworu upustowego.
Można to usłyszeć kiedy wyłączamy silnik, takie charakterystyczne grzechotanie.
Dlatego sam producent informuje że w tym przypadku ich życie (zaworków) jest krótsze. Dla wtryskiwacza (końcówki szacuje że jest to ~250 tyś km) wiec dla zaworka kilkakrotnie mniej.
Niestety delphi zrozumiał swój błąd zbyt późno i w nowszej generacji swoich systemów wtryskowych dodaje już zawór upustowy, powodując wydłużenie życia.
Bzdury. Zaworki padają przez opiłki które sypią się z pompy. A skąd te 250 tyś, gdzie kto tak podaje? Sam kupiłem kiedyś mondeo z francji z przebiegiem 490 tyś i nic nie było nigdy grzebane ani w pompie ani we wtryskiwaczach. Gość któremu sprzedałem dobił już do 550 tyś i auto dalej chodzi jak należy. Przyczyna uszkodzeń pompy jest prosta - jakość paliwa i jazda na oparach w zbiorniku. Dlaczego np. w kia lub mercedesie gdzie pompa jest tłoczkowa zaworki nie padają? A ten zawór w listwie służy do czegoś innego, łatwo sprawdzić samemu do czego i kiedy się otwiera.