Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwiększenie natężenia prądu - budowa ładowarki do telefonu

07 Kwi 2015 12:48 8244 69
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.

Jestem początkujący z elektroniki i mimo, że coś tam wiem, to niekiedy potrafię się wyłożyć na prostych rzeczach. Piszę tu z powodu problemu, na jaki natrafiłem przy konstruowaniu ładowarki do telefonu. Pewnego razu pojawił mi się pomysł na ładowarkę zasilaną dwiema bateriami 1,5 V "AA". Nabyłem do tego przetwornicę STEP-UP na USB i wszystko ładnie ładuje gdyby nie to, że na wyjściu mam 1 mA, a chciałbym uzyskać coś w okolicach 1A. Prąd zwarcia zmierzony na pojedynczej baterii wynosi 3.85A, ale nie wiem w jaki sposób dokonać tego, żeby na wyjściu USB (przetwornica) było około 1A. Myślałem nad wtórnikiem napięciowym, ale nie wiem jakie elementy zastosować i jak go skonstruować aby na wyjściu dostać 5V oraz =<1A. Czy ktokolwiek siedzący w temacie mógłby poświęcić mi chwilkę na rozwiązanie tego problemu, ewentualnie pomoc przy nim?

Pozdrawiam serdecznie.

PS. Czy Stabilizator napięcia typu 7805 - 5V 1A rozwiązałby sprawę?
  • Poziom 25  
    Pierwsza sprawa to czy ta przetwornica jest w stanie dać tyle prądu, druga to że łądowarki do telefonów (oryginalne) mają często wstawione rezystory pomiedzy +, -, D+, D- ( rozmaite kombinacje w zależności od telefonu) w celu odróżnienia czy jest ładowany z ładowarki (większy prąd) czy z USB komputera (ograniczenie do zazwyczaj ~100mA). Bez tego "kodowania" telefon zazwyczaj ładuje się tak jak by był podpięty do komputera (~100mA) bez względu na to ile prądu da rady wydusić ładowarka.
  • Poziom 41  
    Pae napisał:
    Czy Stabilizator napięcia typu 7805 - 5V 1A rozwiązałby sprawę?
    Nie załatwi sprawy, chcesz zasilać z 3V, więc 7805 tych brakujących V nie "dołoży", od tego właśnie jest przetwornica, musiał byś zasilać z większego napięcia.