Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 avant - Drgania całego samochodu w zakresie 40-50km/h

monekx 07 Kwi 2015 20:50 2295 4
  • #1 07 Kwi 2015 20:50
    monekx
    Poziom 14  

    Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu usterki mojego samochodu. Mimo, iż wcześniej trochę dłubałem przy samochodach, nie jestem w stanie określić co jest przyczyną.
    Objawy są takie, że w przedziale 40-50km/h, samochód wpada w dość silne wibracje. Mógł bym to porównać do ruszania z wysokiego biegu(większa częstotliwość). Przy niższych prędkościach nie czuć nic. Po przekroczeniu 50km/h myślę że wibracje też występują, lecz tak lekkie że może mi się wydawać. Ponad to przy jeździe na autostradzie, po wjechaniu w poprzeczną koleinę, czuć jak przód podskakuje kilka razy i ściąga auto na prawo(110-130km/h). Bez kolein, samochód jedzie przewidywalnie. Nie ma znaczenia przyśpieszanie, hamowanie, bieg czy luz, jedynie prędkość. Chodź objawy nie są jednakowe za każdym razem. Raz trochę mocniej trzęsie, innym razem trochę mniej.

    Postawiłem auto na podnośnik z lewej strony, tak żeby kręciła się lewa piasta w powietrzu. Nic nie czułem. Po podniesieniu prawej samochód drży, niezależnie od prędkości(przy jeździe objaw ustaje powyżej 50km/h).

    Byłem z autem u 2 mechaników. Nie doszukali się nic.
    W Bosch service wymieniona była półoś prawa z dwoma przegubami. Mechanik zaleca teraz wymianę lewej półosi, co wg. mnie jest nie logiczne biorąc pod uwagę test z podnośnikiem.
    Podstawione były inne felgi z innymi oponami, bez rezultatu.

    Co to może być ?
    Prawa piasta, prawa tarcza hamulcowa, mocowanie amortyzatora, poduszki pod skrzynią/silnikiem, sam amortyzator lub coś w skrzyni?
    Z racji leciwości samochodu, nie chcę wymieniać całego układu napędowego na chybił trafił.
    Proszę o jakąś podpowiedź czego się czepić lub jak coś wykluczyć.
    Pozdrawiam

    0 4
  • #2 07 Kwi 2015 21:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Przydał by się pomiar bicia tarcz oraz piast, możliwe że w dziurę wjechane było i piasta wygięta.

    0
  • #3 07 Kwi 2015 21:22
    monekx
    Poziom 14  

    Hmm ale biło by to przy określonej prędkości ? Wygląda mi to tak, jak by przy 50km/h bicie zrównywało by się z amplitudą Mc'persona. Przy krzywych tarczach było by to wyczuwalne przy różnych prędkościach i przede wszystkim przy hamowaniu. Czy się mylę ?

    0
  • #4 10 Kwi 2015 01:17
    gawlo235
    Poziom 19  

    Można sprawdzić czy mechanizm różnicowy przypadkiem nie powoduje drgań na wskutek pęknięcia jakiegoś elementu tegoż mechanizmu? Podnieść przednią oś, zapalić motor, puścić koła swobodnie na wolnych obrotach i zaobserwować czy kręcą się z jednakową prędkością zatrzymać jedno koło, później drugie czy coś nie chrupie itp. W fiacie miałem taki przypadek i uszkodzony mechanizm robił drgania oraz niszczył przegub z jednej strony tylko powodując luzy na kielichu skrzyni ( rozwalało krzyżak). Po wymianie krzyżaka luz był naprawiony, wszyscy myśleli że drgania on powoduje. Niestety drgania dalej były pomimo braku luzów gdziekolwiek .

    0
  • #5 10 Kwi 2015 02:51
    sigwa18
    Poziom 28  

    Próbowałeś innych opon z felgami? To jest 4x4 czy FWD?

    0
  Szukaj w 5mln produktów