Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler grand voyager 2.5 crd - Wyciek Oleju

07 Kwi 2015 21:01 5634 13
  • Poziom 2  
    Witam.
    Na początku dodam, że jestem nowym użytkownikiem i nie wiem czy dodaje nowy temat w dobrym miejscu.

    od pewnego czasu posiadam grand voyager 2.5 crd z 2003r. z manualną skrzynią biegów, przebieg 135000 mil. kupiłem to auto z drobnym wyciekiem oleju. po przejechaniu około 300 km zauważyłem, że ten drobny wyciek nie jest wcale taki drobny. Na początku wydawało mi się , że to wycieka olej z silnika ale niemal codziennie kontroluje stan oleju i się nie zmienia, kilka razy próbowałem kłaść się pod auto ale nie mogę tego wycieku zlokalizować, olej cieknie gdzieś w okolicach łączenia się silnika ze skrzynią biegów jedyne co zauważyłem to, że brakuje tam dwóch dolnych śrub bo są otwory z gwintem a śrubek nie ma. dodam kilka fotek to może pomoże. Z góry dziękuję za pomoc.

    https://obrazki.elektroda.pl/7945759600_1428432993.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1973756200_1428432998.jpg
  • Poziom 2  
    Witam,a jaki kolor oleju?
  • Poziom 2  
    200sx73 napisał:
    Witam,a jaki kolor oleju?


    czarny
  • Poziom 21  
    Pewnie cieknie z uszczelniacza wału. Standard w tym modelu. Skrzynia do wyciagniecia.
  • Poziom 2  
    Dokładnie, czarny olej świadczy o wycieku z silnika.Wyjąć skrzynie zdjąć koło zamachowe i wymienić uszczelniacz na wale korbowym,powodzenia.
  • Poziom 2  
    wielkie dzięki. mój problem jest taki, że mieszkam w uk a tu mechanicy cennik mają wzięty z kosmosu, nie wiem jakie są teraz ceny w Polsce ja tu najtaniej znalazłem za same wyjęcie skrzyni chcą ok. 250 funtów i wiadomo 5x herbatka i do tego jeszcze lunch (od 30 do 55 funtów za godzinę a i jescze +VAT) , w halfords doradzili mi zanim pojadę do jakiegoś mechanika żebym spróbował dolać uszczelniacz i zaproponował mi te dwa:

    WYNNS HIGH PERFORMANCE LUBRICANT SUPPLEMENT & STOP LEAK FOR MANUAL GEAR BOX

    Wynn's 50664 325ml Engine Stop Leak

    i nie wie co z tym zrobić, bo zawsze wole naprawiać niż dolewać jakieś magiczne płyny, czy ktoś z was używał kiedyś jakiś uszczelniaczy. bo do Polski będę się wybierał dopiero po wakacjach i nie wie czy mój voyager wytrzyma do tego czasu.
  • Poziom 2  
    Moim zdaniem nie dolewaj żadnych wynalazków bo możesz rozwalić silnik.Lepiej kup olej i dolewaj do czasu naprawy w Polsce.W moim chrysler voyager 2.4 też cieknie ale wiesz jak to mechanik nigdy nie ma czasu dla swojego samochodu.Z tego co widać na zdjęciach to nie jest to duży wyciek oleju.
  • Poziom 2  
    200sx73 napisał:
    Moim zdaniem nie dolewaj żadnych wynalazków bo możesz rozwalić silnik.Lepiej kup olej i dolewaj do czasu naprawy w Polsce.W moim chrysler voyager 2.4 też cieknie ale wiesz jak to mechanik nigdy nie ma czasu dla swojego samochodu.Z tego co widać na zdjęciach to nie jest to duży wyciek oleju.


    a co myślisz o tych dwóch brakujących śrubach na dole po obu stronach, pierwsza widoczna na jednym ze zdjęć wyżej a druga to ta

    http://imageshack.com/a/img661/5341/Z2xG4H.jpg

    Wielkie dzięki za porady
  • Poziom 30  
    Nie jest tak wcale źle w uk z ta naprawą. Nie polecam dolewania i dolewania. Silnik nie może wciąż pracować na świeżym oleju. Zbyt częste wymiany nie służą silnikowi podobnie jak zbyt rzadkie. Zalecam wymianę. Jednak w anglii uszczelniacz dostępny jest tylko w serwisie.


    Moderowany przez T5:

    Bzdura.Ostrzeżenie.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Śruby powinieneś wkręcić ale nie za długie i nie za krótkie.Ostatnio jak wyjmowałem silnik w subaru jakiś "fachowiec"pomylił miejscami i zerwał gwinty,tak że zwróć na to uwagę.Prawdopodobnie komuś nie chciało się wkręcić

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jakby tak było, to po co zmieniać na nowy olej.
  • Poziom 30  
    Nie będę dyskutował na temat częstych wymian oleju ale zalecam poczytanie na ten temat. Nie robilem badań laboratoryjnych, jednak niektóre źródła tak twierdzą i prawdopodobnie mają rację. Co do samego tematu to może jeszcze więcej fachowców podpowie ze lepiej dolewac niż uszczelnić, no bo w końcu po co jest uszczelniacz- żeby olej nie leciał. Zapewne też nie wiecie, że wyciek oleju w wielu panstawch Europy to dosyć poważne przewinienie, a w anglii traktowane dość poważnie szczególnie przez służby od ochrony środowiska, może się skończyć lawetą, od £200, mandatem do £1000, a zadzwonić tam może nawet nasz sąsiad.
  • Poziom 11  
    Niestety, uszczelnienie wału od strony skrzyni dostępne tylko z orginału, nie ma zamienników a szkoda bo to dość częsta przypadłość w tych silnikach CRD. Orginał 300 - 350zł za uszczelniacz kompletny czyli uszczelniacz i dwa oringi (duży i mały). Przy okazji zrzucania skrzyni warto zobaczyć stan wytarcia łapy w miejscu styku z łożyskiem od sprzęgła bo to też przypadłość w tych silnikach i też tylko orginał (900zł). Na szczęście łapę można napawać i mieć spokój na kolejne 100-200tys km.
  • Poziom 9  
    Witam dołączę się do tematu po uszczelnieniu czas na skręcanie, i jaka siła skręcić koło zamachowe?
  • Poziom 1  
    Witam
    Kolego i co robiles ten wyciek ? Co z tymi srubkami? bo tez ich nie mam