Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung J700 - bateria trzyma kilkanaście godzin

08 Kwi 2015 11:03 771 10

  • Poziom 24  
    Witam.

    Wiele jest wątków w tym temacie utrzymanych, jednak, może coś ciekawego mi ktoś z Was podpowie.

    Trafił do mnie Samsung J700, w którym bateria trzymała kilkanaście godzin - według informacji klienta 15 godzin, kupił u mnie baterię (firmy ATRAX pojemność 1000 mAh, w co nie wierzę). Po kilku dniach wrócił i mówi, że trzyma krócej niż jego stara.

    Wziąłem telefon do sprawdzenia, stan z zewnątrz - dostateczny z minusem. W środku znośnie, trochę kurzu, brak śladów wilgoci. Używany w sieci Orange, zasięg w porządku (nie pływa, ciągle max), BT powyłączane.

    U mnie na czuwaniu w z kartą w środku po 12 godzinach zrobiła się jedna kreska, i tak "piszczał" przez kilka godzin. Wyłączyłem go po 20 godzinach. Teraz będę testował na baterii innej firmy (Reverse, również 1000mAh pojemności).

    Ale w między czasie, może ktoś konstruktywnego mi podpowie, prócz "zmień telefon". Wielu klientów do dziś używa S5200. J700 a nawet E250 (małe i zgrabne, do dzwonienia wystarczają). Jednak kilka dni na czuwaniu powinna podziałać bateria w tych telefonach. Co może być przyczyną tak krótkiego ich działania.

    Czekam do jutra.
  • Poziom 16  
    Witam
    Czy lcd w tym modelu masz ORG czy może zmieniany? Pamiętam że gdzieś na forum pewnie i tutaj też to będzie że jak był wsadzany kiepski zamiennik to rzutowało to na baterię.

  • Poziom 24  
    Faktycznie zapomniałem dodać, LCD oryginalny, pamiętam, ze przy zamiennikach zwłaszcza z tymi płytkami nieoryginalnymi, była masakra.

    Telefon od nowości nie grzebany, ja byłem pierwszą osobą, która do niego zajrzała.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    To jeszcze do głowy mi przychodzi uszkodzony Bluetooth, Sprawdź czy się włącza z tego co pamiętam to to też rzutowało na baterię więcej nie pamiętam ;)

  • Poziom 24  
    Trafiłeś!

    Jak włączam BT to mieli i mieli i nic się nie dzieje. Jak wyjdę z z tej funkcji i próbuję znowu go uaktywnić, to krzyczy że już uaktywniona a nie ma odpowiedniej ikony na ekranie.

    Myślisz, że jak wylutuję odpowiedni element, to będzie dobrze (poza tym, że BT nie będzie działać).
  • Poziom 16  
    Z tego co pamiętam to wymiana układu rozwiązuje problem . Masz tutaj bardzo podobny temat związany z wymianą i rozwiązanie problemu.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10706075#10706075

    Aha jak wylutujesz układ BT to powinno chodzić z tym że telefon będzie bez BT. Ale dobrze by było żeby ktoś jeszcze to potwierdził

  • Poziom 24  
    W ostateczności będę szukał drugiej płyty głównej. Pewnie leży tego w kartonach na zapleczu trochę.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Wylutowałem układ U106, telefon działa, BT nie. Naładuję i poczekam do jutra i zdam relację co wyszło.
  • Poziom 34  
    A po co tak od razu w ciemno szarpać układy... Nie masz zasilacza serwisowego żeby sprawdzić jak wygląda pobór prądu w trakcie pracy? Jeśli byłby zbyt wysoki to sprawa jasna że cos musi się grzać bardziej niz inne elementy. Jeśli w normie to można sprawdzić PMIC (Supervisor?) - może to problem z błednym wskazaniem stanu baterii i telefon sygnalizuje rozładowaną baterię gdy jeszcze jest w niej sporo energii.
  • Poziom 30  
    Miałem podobny problem i winą okazał się uszkodzony układ czego nie opłaca się naprawić z racji ceny tel. Smart trzyma mi baterię dzień i do dziś ładuję co 24h.

  • Poziom 24  
    Nie ustaliłem nadmiernego poboru prądu, teraz, po wylutowaniu układu od BT. Bateria wytrzymała odrobinę dłużej, godzinę później zaczął ostrzegać o rozładowaniu. Powiedzmy, że w granicach błędu, od 14:00 do 10:00 ledwo zipie. Nie stwierdziłem nadmiernego nagrzewania się telefonu.

    Może faktycznie źle informuje o stanie baterii. Ładuje się około 3-4 godzin.

    Nie chcę tu żadnych większych operacji robić, bo klient i tak nie zainwestuje a bardziej chodzi tu o rozwiązanie problemu:

    Klient kupuje baterię, za kilka dni przynosi, i mówi (do wyboru)
    a) bateria działa gorzej niż moja stara bateria
    b) bateria działa tak samo
    c) bateria trzyma 3 dni a jak był nowy to trzymała 5, 7, dwa tygodnie - do wyboru

    i sytuacja najczęściej kończy się:
    "żądam zwrotu pieniędzy".

    Kolejna sytuacja to czas. Żyjemy w takim tempie, że bez telefonu klienci nie mogą przeżyć dnia. Połowa moich klientów, to telefony na gwarancji ale klient do serwisu nie wyśle, bo tygodnia czy dwóch nie wytrzyma. Czasem mnie to przeraża.

    Szybko, tanio i dobrze - to 3 różne usługi.

    Koniec offtopu, oddam telefon, ewentualnie poszukam innej płyty.
  • Poziom 30  
    Pozostaje Ci płyta iż więcej z tym nie podziałasz.
    Pozdro. ;)