Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia kontrolka ukladu wspomagania

Giersiu 21 Maj 2005 18:41 4719 11
  • #1 21 Maj 2005 18:41
    Giersiu
    Poziom 10  

    Witam !!! Co moze być nie tak jeżeli podczas jazdy zapala się kontrolka i czasami przy skrecaniu kolami pojawia się taki dziwny dźwięk cos jak wycie ??

    0 11
  • #2 21 Maj 2005 19:22
    jkm73
    Poziom 21  

    co do wycia to moze byc przegub,a kontrolka to moz ebyc np czujnik skretu,albo z amalo plynu lub tez jakas inna usterka,sprawdz to vagiem,przyczyn moze byc wiele

    0
  • #3 31 Paź 2005 16:03
    banan25
    Poziom 10  

    problem w fabi jest taki że jak nie bedzie płynu to lampka sie nie zapali tylko kierownica bedzi ciężko chodzi sprawdz czy nie masz wycieku oleju z maglownicy sprawdź ładowanie czy nie jest za wysokie lub niskie a pompa jest elektryczna u mnie jak zaczeła głośno chodziĆ był olej to po 2 dniach poszedł dym spaliły sie tranzysrtory wystarczy że jeden padnie pompa chodzi głośno i ma za cieżko czy w obie strony jak skręcasz to głośno chodzi?

    0
  • #4 16 Lis 2005 06:23
    jan_man
    Poziom 14  

    ja mam tez problem w fabii ze wspomaganiem
    problem wyglada w ten sposob:
    podczas odpalenia silnika kontrolka nie zgasnie, dodawanie gazu nie powoduje zgasniecia kontrolki a wspomagania nie ma.
    wystarczy jednak po zastartowaniu silnika mocno przygazowac, zgasic silnik i na nowo go uruchomic wtedy kontrolka gasnie normalnie i wspomaganie jest. wyglada to tak jakby akummulator nie byl w stanie krecic silnikiem wspomagania w czasie odpalania. tylko dlaczego kreci rozrusznikiem. plyn w zbiorniczku jest - strasznie sie trudno dostac do niego
    acha problem wystepuje po starcie na zimnym silniku.
    moze ktos potrafi rozwiklac problem?

    0
  • #5 16 Lis 2005 10:08
    diag
    Spec od samochodów

    Sprawdź ładowanie, tuż po starcie.

    0
  • #6 16 Lis 2005 17:56
    jan_man
    Poziom 14  

    dialog- wroce do domu to sprawdze miernikiem tylko podaj jakies wartosci do ktorych mam sie odniesc i powiedz czy sprawdzic ladowanie na jalowych obrotach?? i czy jest moozliwe by lampka kontrolna wspomagania zgasla juz po zastartowaniu silnika??
    wyglada na to ze wspomaganie sie juz nie wlaczy gdy silnik zastartuje

    Dodano po 5 [godziny] 50 [minuty]:

    dokonalem popmiaru choc dosyc jest niemiarodajny bo mialem do dyspozycju tylko miernik wychylkowy
    ale tak na zimnym silniku po rozruchu przy wygaszonych odbiornikach - predkosc walu 100 obr/min na obrotomierzy cos kolo 13,9 wolta
    po wlaczeniu radia dmuchawy na ful i swiatel kolo 13,6 wolta
    po zejsciu obrotow gdzies do 800- 850 13,5 wolta przy wlaczonych odbiornikach i niewiele wiecej przy wylaczonych
    ale dzis po zastartowaniu kontrolka zgasla i wspomaganie sie wlaczylo
    zakladam ze przy 13,9 woltach

    Dodano po 2 [minuty]:

    qrcze sory za blady

    0
  • #7 16 Lis 2005 20:58
    banan25
    Poziom 10  

    w momencie rozruchu silnika napięcie nie może spaśĆ poniżej 11 V bo nie wystartuje ładowanie na mój gust za niskie u mnie utrzymyje na poziomie 14,2, 14,5 jak włącze wszystkie odbiorniki nie schodzi 14,2

    0
  • #8 16 Lis 2005 22:53
    beata pn
    Poziom 12  

    Z praktyki pamietam ze fabie maja wspomaganie kierownicy elektryczne.mialem pare takich przypadków i skonczyło sie na wymianie silnika bo ingerencja w elektronike nie była możliwa.Zabudowana wewnatrz silnika.Odpisz jakie masz wspomaganie ? czy hydrauliczne czy elektryczne???

    0
  • #9 17 Lis 2005 06:19
    jan_man
    Poziom 14  

    beata pn fabie maja wspomaganie elektryczno-hydrauliczne
    znaczy silnik elektryczny napedza pompe hydrauliczna ktora goni olej na maskownice. silnik elektryczny oczywiscie ze sterownikiem ciekawe jakie napiecie zasilania powinno byc na silniku gdybym znal odpowiedz na to pytanie bylbym pewien co sie dzieje.i ciekawe czy WAG-iem mozna ingerowac w sterowanie silnikiem wspomagania

    0
  • #10 17 Lis 2005 07:24
    diag
    Spec od samochodów

    Vag- komunikuje się ze wspomaganiem. Masz albo zły miernik , a najprawdopodobniej złe ładowanie. Na wolnych obrotach na zimnym silniku 14,4V(+-0,2V) powinno być. Sprawdź pasek klinowy.

    0
  • #11 23 Lis 2005 23:10
    kristtt
    Poziom 10  

    Proponuje podładować akumulator i sprawdzić czy problem zniknie

    0
  • #12 07 Gru 2005 15:50
    jan_man
    Poziom 14  

    na swiezo naladowanym akumlatorze problem nie istnieje-- wspomaganie zaskakuje od razu ale jak fabia postoi w zimnie z dzien to trzeba odpalic-kontrolka nie gasnie-przygazowac-kontrolka nie gasnie-zgasic silnik i na nowo odpalic.
    wtedy jest ok
    ale przy zapalaniu piszczy pasek alternatora-moze w tym problem??

    0