Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C 1.0 - Wymiana komputera co dokładnie kupić

09 Apr 2015 22:17 7806 13
  • Level 9  
    Witam miałem problem z zapalaniem pojazdu byłem u dwóch elektryków stwierdzili że komputer silnika ma za niskie napięcie dlatego czasami nie odłącza immobilizera i auto nie pali . Jeśli podepnie się pod akumulator dodatkowe zasilanie auto zapala.

    Teraz pytanie co mam dokupić do tego auta silnik 1.0 rok 2004

    Jeden elektryk powiedział że wystarczy : immo , komputer , stacyjkę

    Drugi że cały komplet : immo , komputer , stacyjkę , licznik , moduł komfortu , "pętle immobilizera"

    Jaką serią / nr komputera kierować się przy zakupie
  • Level 13  
    Jeśli faktycznie padnięty jest sterownik to go trzeba zakupić, policzyć pin, wylogować ze starego samochodu i dopisać do Twojego auta. Do kupna kieruj się numerem ze sterownika. To jest Boschowski sterownik więc numer zaczyna się na 0261. Ja bym jednak upewnić się czy to aby na pewno sterownik.

  • Moderator of Vehicle Security
    Potrzebujesz albo
    "Pętla immo", transponder z klucza, sterownik silnika ECU - wtedy wymieniasz komplet i odjazd
    albo
    tylko sterownik silnika ECU i dużo wiedzy oraz dostęp do urządzeń diagnostycznych.

    Jednak czytając opinie Twoich mechaników, skłaniam się ku tej opinii:
    roncys wrote:
    Ja bym jednak upewnić się czy to aby na pewno sterownik.
  • Level 29  
    CameR wrote:

    "Pętla immo", transponder z klucza, sterownik silnika ECU - wtedy wymieniasz komplet i odjazd

    Nie takie proste, zegary i BCM będą się stawiać. Ale przy silniki Z10XEP zrobił bym to inaczej.
  • Level 9  
    Jeżeli nie sterownik to co nie mam już tutaj ludzi w okolicy do sprawdzania a aso jest dla mnie za drogie. A jaki inaczej można to rozwiązać przy silniku Z10xep?
  • Level 28  
    mc211 wrote:
    Jeśli podepnie się pod akumulator dodatkowe zasilanie auto zapala.

    Sprawdzić wpierw dokładnie aku,bo miałem identyczny przypadek w takiej corsie.(wymiana akumulatora pomogła)
    Bo jeśli dokonacie wymiany ECU a usterka zostanie to będzie ogromne zdziwienie.
    Jeśli zaś faktycznie to uszkodzone ECU to tylko wymiana.
    Pozdr.
  • Level 9  
    Sprawdzałem akumulator włożone były 2 nowe i teraz na końcu żelowy aby nie było spadku napięcia , co jeszcze moge dodać napewno wymieniana byłą stacyjka bo jest inny klucz do drzwi

  • Moderator of Vehicle Security
    Wykonałeś diagnostykę tego samochodu dobrym testerem diagnostycznym ?
    Czy odczyty interpretował dobry mechanik ?
    Opisz odczytane błędy i parametry ?
    Sprawdziłeś już:
    - czujnik położenia wału
    - zawór EGR
    - przepływomierz
    - przekaźnik pompy paliwa
    To najczęstsze usterki tego silnika.
  • Level 9  
    Była podstawiona druga Corsa C 1.0 silnik tak samo podmienialiśmy z tamtej przepławkę , czujnik położenia wału i zawór EGR - w tamtej corsie nie było najmniejszych problemów na częściach z tej uszkodzonej.

    Nie podmieniany był tylko przekaźnik pompy paliwa
  • Level 33  
    Pompa paliwa sprawna?
  • Level 9  
    Sprawna jak auto już zapali to nie ma problemów z przyśpieszaniem ani nic
  • Level 33  
    Czego brakuje jak nie zapala? Paliwa, iskry, synchronizacji. Alarmu nawet niedziałającego nie ma, albo gazu? Z popychu zapala? Rozrusznik kręci za wolno i to jest przyczyna? Sterownik wymieniasz jako ostatni.
  • Level 9  
    Z pychu pali bardzo szybko jak podłączymy dodatkowy samochód na kable pali z rozrusznika lub prostownik - tak jak pisałem wcześniej elektryk powiedział, że jest winny spadek napięcia. Auto posiada LPG. Cewki i świece przekładane z innej Corsy, gdzie podzespoły z tej uszkodzonej działały w sprawnej bez najmniejszych zastrzeżeń.
  • Level 43  
    Wymień na próbę akumulator z innego auta. Może napiecie siada przy rozruchu.