Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Superb - Wymiana reflektorów na ksenonowe

Świr 11 Kwi 2015 01:44 1773 11
  • #1 11 Kwi 2015 01:44
    Świr
    Poziom 34  

    Zastanawiam się nad wymianą reflektorów na ksenony w swojej skodzinie. Pierwsze pytanie - czy jest to możliwe?
    2. Jeśli jest, to czy są potrzebne duże przeróbki w instalacji elektrycznej?
    Spryskiwacze mam, zapewne będę potrzebował czujnika pochylenia auta, który jest gdzieś przy lewym amortyzatorze.
    3. Czy jest możliwość "doprowadzenia" instalacji do tegoż czujnika i ewentualne wpięcie się w "komputer" samochodu?
    4. Dużo jest roboty z zakodowaniem takich lamp?
    Rok produkcji auta to 2003. Jeśli są potrzebne jeszcze jakieś informacje, to je podam :)

  • #2 15 Kwi 2015 09:38
    Czybyszew
    Poziom 20  

    Pomijając kwestie techniczne zastanawiam się jak to jest od strony prawnej.
    Bo przy kontroli drogowej ( wiem z autopsji ale ja mam ksenony fabrycznie) smutni panowie
    sprawdzając po VIN czy twoje auto ma tam wpisane lampy ksenonowe. Wiec pytanie, czy jeśli sam zrobisz to nie potrzeba mieć jakiegoś papieru na to, homologacji etc ?

  • #3 15 Kwi 2015 11:32
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    A niby w jaki sposób Ci panowie sprawdzą po vin wyposażenie auta, co mają dostęp do danych serwisowych.

  • #4 15 Kwi 2015 12:50
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Czybyszew napisał:
    smutni panowie sprawdzając po VIN ...

    ... Sprawdzają tylko, czy pojazd nie jest kradziony.
    Wątpliwości techniczne weryfikuje wyłącznie Stacja Kontroli Pojazdów.
    W tej chwili w każdym województwie ma znajdować się kontenerowa mobilna stacja kontroli pojazdów.

  • #5 15 Kwi 2015 14:06
    Czybyszew
    Poziom 20  

    No nie jestem pewien.
    Facet mnie zatrzymał do kontroli i powiedział, że właśnie mają akcje na
    ksenony. Miał jakiś terminal wklepał numer VIN i wyskoczyło mu tam wszystko o aucie ( miałem wtedy forda mondeo ). Auta nawet nie oglądali - facet popatrzył w komputer i powiedział - " OK widzę, że ma Pan lampy ksenonowe fabrycznie więc proszę jechać" Oddał papiery i tyle. Jak stałem to zatrzymali jeszcze 2 z ksenonami ( była noc więc ładnie było widać kto jakie światła ma ).

    Skoro przeciętny zjadacz chleba może to sam sprawdzić poprzez stronę,
    ( sprawdziłem dla tamtego auta i proszę wszytko jak na dłoni http://vindecoder.eu/check-vin/WF05XXGBB53J88179 )
    to sądzę, że policja ma dostęp do lepszych baz danych.

  • #6 15 Kwi 2015 15:50
    Świr
    Poziom 34  

    Ale ja nie mam zamiaru montować chińczyków, tylko oryginalne reflektory jakie są dla tej skody. Spryskiwacze mam, nie wiem tylko jak wygląda sprawa z czujnikiem poziomowania. Poza tym - nigdzie w prawie nie jest napisane, że to fabryka ma ksenony montować. Ma być tylko homologacja na lampie, poziomowanie i spryskiwacze.
    Bardziej mnie interesuje jednak strona techniczna.
    Trzymajmy się zadanych pytań.

  • #7 15 Kwi 2015 16:56
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Sądzę że jest to do ogarnięcia ale potrzebny będzie albo wsad do komfortu albo cały konfort z auta z xenonami lub olać kompa i na krótko.

    Ewentualnie jak będziesz miał lampy oryginalne i spryskiwacze to jestem pewien że żaden policjant nie jest w stanie sprawdzić poziomowanie, zawsze można powiedzieć że się uszkodził. Wiekszość sprawdza czy są lampy homologowane.

  • #8 15 Kwi 2015 19:25
    Laweciarz
    Poziom 12  

    Czybyszew napisał:
    Facet mnie zatrzymał do kontroli i powiedział, że właśnie mają akcje na
    ksenony. Miał jakiś terminal wklepał numer VIN i wyskoczyło mu tam wszystko o aucie ( miałem wtedy forda mondeo ). Auta nawet nie oglądali - facet popatrzył w komputer i powiedział - " OK widzę, że ma Pan lampy ksenonowe fabrycznie więc proszę jechać" Oddał papiery i tyle. Jak stałem to zatrzymali jeszcze 2 z ksenonami ( była noc więc ładnie było widać kto jakie światła ma ).


    Policja nie ma nic do gadania w tym temacie. Jeżeli masz oryginalne fabryczne xenony, spryskiwacze i poziomowanie, wszystko na fabrycznych częściach, to jedynie może Ci dać wezwanie do sądu, a z tego nawet najgorszy papuga Cię wyciągnie i jeszcze dostaniesz rekompensatę. Od czytania takich bzdur aż się nóż w kieszeni otwiera.
    Jeżeli dany model miał montowane xenony, ale akurat Twój egzemplarz ich nie ma, to możesz je bez problemu dołożyć. 90% aut ma nawet gotową wiązkę po to. Jak fabrycznie montowali prosiaka da dachu, to też go możesz założyć.

    Co innego chińskie soczewki i chińskie xenony. Za to to powinni lampy rozbijać odrazu.

    Ta strona jakaś dziwna. Po moim Vinie podała tylko markę, model i adres producenta.

  • #9 15 Kwi 2015 21:32
    tzok
    Moderator Samochody

    Bez obaw w Skodzie nie sprawdzisz wyposażenia po VINnie. Jest co prawda "wlepka" w bagażniku z kodami wyposażenia, ale tego raczej nie będą sprawdzać, poza tym to papierowa naklejka, która po kilku latach jest już pewnie nieczytelna.

  • #10 16 Kwi 2015 00:11
    Świr
    Poziom 34  

    U mnie jest czytelna, ale mimo to i tak takie kontrole można sobie. Reflektor ma homologację, pochodzi od producenta auta, spryskiwacz jest, więc niech sobie polują na tych co montują HIDy, albo jeżdżą na przeciwmgielnych.
    Mimo wszystko odpuśćmy kwestie prawne, bo są w tym przypadku bezsensowne. Szkoda nabijać posty.
    Więc wróćmy do punktu wyjścowego (patrz post nr.1)

    piotrekwoj1 napisał:
    olać kompa i na krótko.


    Nie nie, nie będę nic olewał - chcę aby to działało tak jak fabryka przewidziała. Tylko nie wiem czy pod istniejącą instalację mogę podłączyć lampy ksenonowe. Stąd moje pytania. Kwestie modułu komfortu/oprogramowania poruszę później. Najpierw chcę określić czy to jest możliwe od strony technicznej. Stąd pytania w pierwszym poście.

  • #11 16 Kwi 2015 06:47
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    No właśnie o tym piszę trzeba by zobaczyć czy światła(lampy ksenony i system poziomowania) może pracować jako osobne urządzenie czy jednak trzeba dokładać wiązkę. Sądzę że wtyczki do lamp będą pasowały z tych obecnych do ksenonów bo sterowanie lamp ( świateł mijania, drogowych i postojówek) będzie takie samo kwestia tego gdzie wpinany jest system poziomowania, pytanie czy ten czujnik jest od razu elementem sterującym pracą silniczków w lampach czy to tylko czujnik a sterownikiem jest np. komfort.

  • #12 17 Kwi 2015 17:04
    Świr
    Poziom 34  

    No ja dlatego napisałem posta - trzeba by zobaczyć - sądziłem że znajdzie się ktoś kto będzie takie coś wiedział. No nic, generalnie nic się tutaj nie dowiedziałem, ale dla zainteresowanych tematem podzielę się informacją, że reflektory ksenonowe mogą pracować niezależnie. Najprawdopodobniej lampy różnią się wtykiem. Chciałbym aby to ktoś zweryfikował. A, i trzeba dołożyć rezystor dociążąjący aby uniknąć informacji o uszkodzonej żarówce.
    Ale nie tędy droga. Wymieniając lampy, chciałbym aby te działały jak fabrycznie wypuszczone. Czyli w razie uszkodzenia lampy ksenonowej dostane informację o tym na FIS-ie.
    Tak więc będę gnębił temat dalej.
    Dysponuje ktoś informacją (zdjęciem), jak wygląda przejście i podłączenie przewodów pomiędzy lampą a przetwornicą?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME