Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 211 220 cdi 2007 - Niebieskie spaliny

pioart 11 Apr 2015 08:41 9408 16
  • #1
    pioart
    Level 38  
    Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.
    Witam
    Problem dotyczy Mercedes w211 e220 170kM /646/ 2007r DPF, automat. Auto odpalało wzorcowo, jednak nie miał mocy, dość długo rozpędzał się do 140km/h i to był jego maksymalny limit, max obroty nie przekraczały 3000. Diagnostyka SD, uszkodzony czujnik temperatury spalin /w turbinie/ oraz czujni temperatury silnika / wentylator chłodnicy pracował cały czas po odpaleniu silnika/. Czujniki zostały podmienione na inne sprawne w celach ćwiczebnych i auto ożyło /aktualnie zamontowane nowe z serwisu/, no ale i właśnie teraz się zaczyna. Silnik pracuje równo, wkręca się na obroty dynamicznie, parametry silnika w normie, brak błędów, jazda próbna no i auto się zbiera nie dymi, ale jak tylko osiągnie 40°C po zdjęciu nogi z pedału gazu /hamowanie silnikiem/ zaczyna dymić na niebiesko dymaka taka, że lotnisko można zamknąć, niebieski dym i z zapachu ewidentnie czuć nie spalone paliwo, po dodaniu gazu, jazda z równą prędkością nie powoduje tego efektu, co dziwne, po jeździe próbnej, zatrzymuję auto kłęby dymu z wydechu, ale po około 20s efekt zanika i dymka nie puści, można go gazować, a kopcenie na postoju nie powraca do kolejnej jazdy /dość dynamicznej/ i znowu po zatrzymaniu chwila dymu i spokój. Wtryski były wymontowane, sprawdzone i są dobre, oleju nie ubywa, ani nie przybywa, ale turbina profilaktycznie sprawdzona. Układ wydechowy/DPF/ sprawny, podmieniany i zero efektów,
    Macie koledzy jakiś pomysł, sugestię na tą bolączkę, bo wstyd tym się poruszać.
    Pozdrawiam
  • #2
    damdam

    Level 34  
    wygląda jakby próbował regenerować. co pokazuje DAS w parametrach DPF ? jaka dawka wtedy kiedy tak dymi ? jaka historia choroby (czy było ok, czy auto kupione z usterką) ?
  • #3
    mylicja
    Level 2  
    Mialem kiedys taki przypadek w fordzie i okazalo sie ze to wyciek oleju w turbinie na strone spalin zamien turbo na próbę (kolega mi to podpowiedział też nie wierzylem )
  • #4
    marek1772
    Level 16  
    Wygląda na typowe zużycie pierścieni tłokowych .Podczas pracy silnik nie pociągnie oleju przez pierścienie tłokowe,sytuacja się zmienia gdy nie ma dostatecznego wybuchu w cylindrze wtedy tłok zaciąga olej do cylindra.Nawet jak silnik normalnie pracuje ma moc itp,itd to pierścienie najczęściej zbierające będą zapieczone w rowkach i tak będzie się działo.Typowa usterka przy filtrze cząstek stałych.
  • #5
    pioart
    Level 38  
    Dzięki za zainteresowanie.
    damdam wrote:
    wygląda jakby próbował regenerować. co pokazuje DAS w parametrach DPF ? jaka dawka wtedy kiedy tak dymi ? jaka historia choroby (czy było ok, czy auto kupione z usterką) ?

    DPF po wymuszonym czyszczeniu i z tego co mi wiadomo nie załącza trybu. Historia? No cóż, jak zwykle nie znana, nowy nabytek, auto przejechało na kołach /570km/ w stanie opisanym, czyli osłabione, ani dymka nie puścił. Po wymianie czujników jeździło dobrze przez trzy dni /230km/, a potem objaw się pojawił po dojechaniu do świateł, po dość ostrym hamowaniu. W historii zapisanych wiele usterek nie związanych z przypadłością, po skasowaniu nie powracają. Podczas testu /na postoju/ przepływka wykazuje dość dziwne wskazania, pomimo powolnego dodawania gazu, pomiar zasysanego powietrza raz rośnie i za chwilę spada, pomimo wzrostu obrotów i potem ponowny wzrost ilości powietrza, pomimo utrzymywanych tych samych obrotów / jutro będę miał na podmianę, tak jak wtryski/. Dawki paliwa na postoju są ponoć w normie /nie ja dokonywałem sprawdzenia/, choć dla mnie jest to trochę nie wiarygodne, bo czasy wtrysku na 1 i 2 0,06 a już na 3 i 4 pływające do 0,37 / dałem jeszcze raz wtryski wczoraj do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji w inne miejsce/. Testy drogowe przewidziane na wtorek, może coś się wyjaśni. Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale auto było uszkodzone w tył.
    mylicja wrote:
    Mialem kiedys taki przypadek w fordzie i okazalo sie ze to wyciek oleju w turbinie na strone spalin zamien turbo na próbę (kolega mi to podpowiedział też nie wierzylem )

    Turbina sprawdzona i po stronie zimnej ani gorącej nie pompuje, poza tym pisałem, oleju nie ubywa, no i raczej ciężko jest pomylić zapach oleju i nie spalonego oleju napędowego, poza tym objaw nie zanikał by na postoju, kopciłby nadal, a ono ustaje.
    marek1772 wrote:
    Wygląda na typowe zużycie pierścieni tłokowych .Podczas pracy silnik nie pociągnie oleju przez pierścienie tłokowe,sytuacja się zmienia gdy nie ma dostatecznego wybuchu w cylindrze wtedy tłok zaciąga olej do cylindra.Nawet jak silnik normalnie pracuje ma moc itp,itd to pierścienie najczęściej zbierające będą zapieczone w rowkach i tak będzie się działo.Typowa usterka przy filtrze cząstek stałych.

    Czytałeś dokładnie co napisałem w pierwszym poście? Ja tu osobiście nie widzę tych „typowych” objawów zapieczonych pierścieni, nawet przyczyna i skutek nie ma związku. Co mają zapieczone pierścienie wspólnego z DPF-em? Pomyśl
  • #6
    jurekk55
    Level 36  
    Może by tak wykonać wszystkie wymagane czynności starką ? Przecież tam są dostępne adaptacje
  • #7
    pioart
    Level 38  
    Adaptacje były robione w środę, efekt przejechane 7 km i dymaka ponownie. Coś w pewnych warunkach jak by oszukiwało albo podawało błędne parametry, ale to SD powinno wychwycić, a błędów zapisanych brak. Już zaczynam podejrzewać kompa, ale poczekam do wtorku, może coś wyjaśni test drogowy.
  • #8
    pietreksad
    Level 9  
    Polecam spróbować wymienić po prostu sondę lambda.




    Moderated By T5:

    Ostrzeżenie.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #9
    mylicja
    Level 2  
    Sorry, pomyliłem samochody, to nie było w fordzie tylko w ducato 3.0 jtd, co prawda bez DPF, ale objawy identyczne. Auto było u 3 mechaników. Jeden chciał robić remont silnika, bo pierścienie i wtryski, plus robota, wycenił na 12000 zł. Na wolnych obrotach nie ma dużego ciśnienia oleju, dlatego moze nie dymi, a jak jest bardzo rozgrzany, to olej się spali i też nie dymi, a co do wskazań przepływki to sprawdź EGR, bo może się zapchał od sadzy i on moze wprowadzac bałagan w calym systemie. Tak miałem w swoim 211 i to bym zrobił jako pierwsze, a potem turbo do podmianki na próbę, bo przecież napisałeś, że czujnik temperatury w turbo był uszkodzony, czyli maszyna mogła dostać trochę w kość.
  • #10
    marek1772
    Level 16  
    Zapieczone pierścienie to skutek dopalania DPF.Tak właśnie te silniki umierają.Rzeczywiście nie doczytałem że czuć niespalone paliwo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Prace przepływki masz ok.one właśnie tak podają te parametry na jednym poziomie
  • #11
    czester
    Level 14  
    silnik 646 Sprawdz Odme
    Na prawdopodobniej jest do wymiany - powoduje to dymienie.
  • #12
    robi1214
    Level 31  
    Dpf nie był usuwany? Miałem przypadek ze źle usuniętym.Razem dpf usunęli połowe kodów błędów ze sterownika.
  • #13
    pioart
    Level 38  
    Witam.
    Jakoś nie było czasu na „chwasta”, były inne sprawy.
    Co do odmy, to powiedz mi kolego jaki wpływ ona ma na nie spalone paliwo?
    Co do usuniętego DPF-a to nie wiem co było i czy było grzebane, ale wstawiłem nowy, bo muszę wykluczać ewentualne przyczyny /a była możliwość na wymianę/. Ten trop też sprawdzamy.
    Pozdrawiam
  • #14
    czester
    Level 14  
    witam
    Miałem juz wiele przypadków na servisie ze sprinter 906 z silnikiem 646 kopci. Wymieniali turbine na nowe a jak kopcił tak kopcił, podminiali DPF, wtryski jak kopcił tak kopcił dopiero po wykonaniu akcji serwisowej na wymianę odmy przestał kopcic.
    Nie twierdzę ze u ciebie tak jest ale taniej wymieniec odme niz cos innego
  • #15
    kluczykkomar
    Level 9  
    Opcji jest sporo. Uszczelniacze zaworów. Wtryskiwacze. Turbo. Jeśli chodzi o turbo to zobaczyć czy węże od interculera są mokre od oleju w środku. Wtryskiwacze mogą lać ropę. uszczelniacze najczęściej Siadają.
    Najlepiej oddać auto do mechanika by sprawdził i zdiagnozować.

    Dodano po 11 [minuty]:

    A pozatym filtr cząstek stałych może być już zarombany sprawdzales go kompem też się będą chciały różne dziwne rzeczy i niedopala spalin może w tedy kopcić i smrodzić ropa sonda źle szczytowe wtedy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A jeśli chodzi o wtryskiwacze miałem taki przypadek że były niby dobre wyregulowane w firmie która tym się zajmuje. Ale w aucie pod pełnym obciążeniem laly pomogło wymiana na nowe. Więc niewierzevfirma które sprawdzają wtryski bo nigdy nie stworzą takich warunków jak podczas pracy.
    Ps. W meśkach lubi pękać głowica dostaje mikro pęknięcia.
  • #16
    pioart
    Level 38  
    Kolego "czester" i "kluczykkomar", zanim zaczynacie pisać kolejne posty to proszę przeczytajcie moje posty, to może bardziej konstruktywnie podejdziecie do tematu. Napisałem wyraźnie, że to jest zapach nie spalonego paliwa nie oleju, tego ostatniego nie ubywa.
    Co do testu drogowego to już nie mam sił. Usterkę jak by szlak trafił. Parametry w normie, brak jakichkolwiek błędów, pomimo katowania auta przez 60 km efekt dymienia nie pojawił się. Jutro będę wiedział czy w kompie coś było grzebane. Ale puki co jestem w czarnej du... .
    Pozdrawiam
  • #17
    wasylek112233
    Level 18  
    a nie bedzie to egr????:) zacząłbym od czyszczenia i sprawdznia parametrów egr. kolega z odmą dobrze podpowiada. odma ma bardzo duży wpływ na jakość spalin.... (raz udało mi sie zle podłączyć odme w sabie i kopcił jak czołg w podobnych warunkach jak twój...)

    Dodano po 14 [minuty]:

    podaj tez parametry układu paliwo powietrze w momęcie dymienia.... cisnienia paliwa nieskiego i wysokiego układu. przepływka itp itp
    jak chcesz to mogę Ci manuale powysyłać do sprawdzania wiekszości układu.


    było też jakieś info o parach oleju przedostających sie do układu dolotowego