Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 6 - 2.0 diesel nie odpala

11 Kwi 2015 22:17 6792 50
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich na forum, zakładam ten post bo mam wielki problem z autem.
    Mazda 6 2.0 kod RF5C, auto nie odpala, podczas kręcenia tak jakby załapywał ale nie odpala, sprawdziłem instalacje elektryczną, wymieniony moduł wtrysków, pompa wysokiego ciśnienia, zawór scv, wtryski sprawdzone, ciśnienie na szynie między 47000kPa a 53000kPa, po odłączeniu zaworu scv odpala, nie wchodzi na obroty i bardzo kopci na biało nie wiem już co może być pomocy!!!

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Pomoże ktoś? ?
  • Poziom 15  
    Możliwe że EGR Ale zalecam podłączenie pod diagnostyke i sprawdzenie błędów
  • Poziom 9  
    Diagnostyka zrobiona 0 błędów egr sprawny 4 miesięczny
  • Poziom 15  
    Rozrzad aprawdzony? Czujnik temp płynu nie oszukuje?
  • Poziom 30  
    Odkrec przewód od egr i spróbuj zapalić. Być może się zadlawia. Miałem takie przypadki z tym silnikiem.
  • Poziom 15  
    Sprawdz koło impulsowe na wałku rozrzadu i czujnik położenia wału
  • Poziom 9  
    Czujniki sprawne koło także :(

    Dodano po 36 [minuty]:

    rozrząd jest ok

    Dodano po 7 [minuty]:

    mam jeszcze takie pytanko czy jest w tym aucie elektryczna pompka paliwa czy bezpośrednio pompa wysokiego ciśnienia z baku zasysa
  • Poziom 15  
    A czasem benzyny nie zatankowałes?
  • Poziom 9  
    Nie to na pewno :)
  • Admin grupy Samochody
    sotek2004 napisał:
    czy jest w tym aucie elektryczna pompka paliwa
    Nie ma.
  • Poziom 24  
    Pod pokrywę zaworów zaglądałeś? Luzy na zaworach ok?
  • Poziom 9  
    Tego nie sprawdzałem bo auto jeździlo normalnie zgasilem silnik wszystko było ok a odpalić juz nie mogę
  • Poziom 24  
    Jak kopci na biało to czuć nie spaloną ropę? Synchronizacja góra dół jest?
  • Poziom 9  
    nie zwróciłem uwagi synchronizacja jest

    Dodano po 2 [minuty]:

    ręce opadają już 5 dni sie użeram
  • Poziom 30  
    A odkreciles rurę od egr jak pisałem wyżej? To może banał ale w kilku przypadkach zdało egzamin. Paliwo na powrocie jest? Próbowałeś z jakiegoś wspomagacza zapalić? Jeśli dostanie obrotów po psiknieciu czegoś to będziesz wiedział ze coś z paliwem- wtryskami. A jak dpf? Turbo sprawdzone pod względem luzu? To bardzo słaby punkt tego silnika. Jeśli zarzuca olejem w dolot to tez będzie kopcil i Nie koniecznie na czarno
  • Poziom 15  
    A może wydech zatkany

    Dodano po 6 [minuty]:

    Lub immo go trzyma
  • Poziom 24  
    sotek2004 napisał:
    po odłączeniu zaworu scv odpala, nie wchodzi na obroty i bardzo kopci na biało
    Immo to to raczej nie jest.
  • Poziom 9  
    rurkę odkręcałem przelewy patrzyłem zaworów nie sprawdzałem cały dolot odłączyłem dpf-u niema a problem dalej jest :(

    Dodano po 2 [minuty]:

    elektryke też sprawdziłem
  • Poziom 9  
    ma ktoś jeszcze jakieś sugestie??
  • Poziom 30  
    Sprawdzałeś dolot? Czy jest suchy czy ma olej w środku, jaki stan chłodnicy powietrza? Co z turbem?
  • Poziom 9  
    odświeżam temat
    kupiłem już nowy scv (trzeba było na kase poczekać) po założeniu auto odpala pzy wciśniętym gazie wchodząc na obroty dławi sie i nie trzyma wolnych obrotów dodam iż węże sprawdzone filtr powierza nowy jakieś podpowiedzi ??

    Dodano po 28 [sekundy]:

    przepraszam chodziło o filtr paliwa
  • Poziom 12  
    Temat ogarnięty? Mam dokładnie taki sam przypadek.
  • Poziom 38  
    Wtryski sprawdzone? Pompa nie sieje opiłkami.
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem przelewy-są równe. Zaslepilem każdy wtrysk z osobna -zero reakcji.po odpieciu Scv silnik pali-max ciśnienie na szynie
  • Poziom 38  
    To jest ciężka usterka do zlokalizowania, wszystko wskazuje na scv ale to jednak nie to, ja obstawiam na syf w pompie. Mam w swojej maździe 5 ten sam przypadek ale od czasu wymiany filtra paliwa plus dołożenia dodatkowego małego papierowego na zasilaniu bezpośrednio przy pompie awaria ustała ale na jak długo tego nie wiem, w sumie też zrobiło się cieplej w zimę ta usterka występowała dużo częściej, lecz to jednak nie ma nic wspólnego bo parametry są poprawne, chyba że niska temperatura źle działała na mechaniczną stronę pompy. Jak ją odpalisz i szarpie ale przy podpiętym scv powoli wkręć ją na 4000 obrotów, powinno pomóc na chwilę. Aha u mnie gdy żona zaprowadziła do pewnego "mechanika" w Toruniu ( ja byłem na wyjeździe wiec sam nie mogłem go ogarnąć) to gościu stwierdził że silnik padł i chciał go wymieniać.
  • Poziom 12  
    paliwo leci z banki na krotko ( w zbiorniku i na sitku syf). Silnik po odpaleniu bez SCV nie wkreca sie wyzej niz 1000 rpm (pewnie dla bezpieczenstwa przy takim cisnieniu)
  • Poziom 38  
    Dlatego pisałem na podpiętym scv. Zrób tak wyjmij scv ( tylko delikatnie żebyś go nie ubrudził) podłuż szmaty i zakręć rozrusznikiem żeby paliwo poleciało z otworu dla scv.
  • Poziom 38  
    Wkręć scv i zobacz czy nadal to samo.
  • Poziom 12  
    Bez zmian, cisnienie na szynie spada podczas rozruchu. Zdemontowne wtryski i wyslane do sprawdzenia.