Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda VF700 Magna '85 - Gaśnie gorący na wolnych obrotach

11 Kwi 2015 22:31 4035 18
  • Poziom 8  
    Witam

    W mojej Magnie dziś objawiła się dość dziwna usterka, a mianowicie jak silnik się dobrze nagrzał to gdy stałem na światłach to gasł na wolnych obrotach, dodatkowo silnik stracił moc był mułowaty a i przestał działać w tym czasie obrotomierz.

    Po 30 min stygnięcia na lekko ciepłym silniku problem znikł wszystko działało normalnie.
  • Poziom 21  
    Luzy zaworowe w normie?
  • Poziom 15  
    Witam.
    Niestety istnieje wiele przyczyn dlaczego tak się dzieje :/
    z elektrycznych przyczyną może być: nie kontakt na którymś złączu, przebicie na cewce zapłonowej (ta z żółtym przewodem) przebicie żółtego przewodu do masy, uszkodzony regulator napięcia (czarny przewód zasilanie elektryki- sprawdź czy nie zanika napięcie) uszkodzona pompka paliwa (niebieski przewód od cewki zapłonowej-może robić zwarcie) zaśniedziałe styki w wyłączniku zapłonu na prawej manetce (przynajmniej ja tak miałem). Przy uszkodzeniu mechanicznym (brak luzów zaworowych) działał by obrotomierz.
  • Poziom 8  
    Luzy niby ok

    Moto po regulacjach i wymianach płynów itd. rano wszystko było ok to wieczorem się stało

    Ja to myślę że było to tak:
    Czujnik wentylatora nie włączył wentylatora przez co silnik się bardzo nagrzał wszystko spuchło zrobiło się ciasno to wszystko bardziej ocierało o siebie przez to sadek mocy i gaśnięcie. I dalej przez to moduły lub coś w tym stylu z elektroniki się przegrzało przez co nie działał obrotomierz i wskaźnik płynu.

    co o takiej wersji myślicie?

    a dziś wieczorem odpaliłem moto i wszystko działa i za pierwszym odpalił i chodzi normalnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale nie miałem kiedy zobaczyć czy włącza wentylator jutro zobaczę
  • Poziom 15  
    Przy niesprawnym układzie chłodzenia płyn by ci się zagotował.
    też na początku brałem pod uwagę, że wentylator jest niesprawny i podczas załączenia robi zwarcie w instalacji. Dopiero jak spojrzałem na schemat zauważyłem że układ zapłonowy ma oddzielne zasilanie. Z zasilania jednej cewki jest puszczony sygnał na obrotomierz. Zanik napięcia na tej cewce będzie powodował też spadek mocy silnika.
  • Poziom 8  
    marcinwpl napisał:
    Przy niesprawnym układzie chłodzenia płyn by ci się zagotował.
    też na początku brałem pod uwagę, że wentylator jest niesprawny i podczas załączenia robi zwarcie w instalacji. Dopiero jak spojrzałem na schemat zauważyłem że układ zapłonowy ma oddzielne zasilanie. Z zasilania jednej cewki jest puszczony sygnał na obrotomierz. Zanik napięcia na tej cewce będzie powodował też spadek mocy silnika.


    To mam rozumieć że cewka zła czy ładowanie czy co???
    teraz moto działa bez zarzutu ale na razie tylko krótki przejazd do sklepu był.
    To ja już nie wiem co zrobić, cewka się przegrzewa czy jak.
  • Poziom 15  
    Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną.
    szczególności przewody:
    biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu)
    czarny, przy regulatorze napięcia
    żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz
    kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte)
    Niestety motorek ma swoje lata. Przewody mogą być przetarte lub popękaną. Złącza mogą być zaśniedziałe lub nawet wypalone.
    Honda VF700 Magna '85 - Gaśnie gorący na wolnych obrotach
  • Poziom 8  
    marcinwpl napisał:
    Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną.
    szczególności przewody:
    biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu)
    czarny, przy regulatorze napięcia
    żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz
    kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte)
    Niestety motorek ma swoje lata. Przewody mogą być przetarte lub popękaną. Złącza mogą być zaśniedziałe lub nawet wypalone.
    Honda VF700 Magna '85 - Gaśnie gorący na wolnych obrotach


    jak tylko znajdę chwilę to przejrzę wszystko i wyczyszczę i jak się obrobię to dam znać
  • Poziom 8  
    Czy obrotomierz jest podłączony pod cewke? pod co jest podłączony że wskazuje obroty?
  • Poziom 15  
    Obrotomierz jest podłączony pod cewkę żółty przewód na schemacie.
  • Poziom 8  
    czy świece ze złą dobraną ciepłotą mogą prowadzić do przegrzewania się cewki?
  • Poziom 2  
    Witam. Proponuję sprawdzić opór zbieraka impulsów na wale korbowym na zimnym i ciepłym silniku. Powinno być około 500 omów na zimno sprawdzone na takim silniku.
  • Poziom 2  
    Oczywiście. Od ciepłego silnika szczelina będzie się powiększała i powstanie gdzieś przerwa w obwodzie. Poza tym mogą powstawać przeskoki wysokiego napięcia w okolicach cewki. DO WYMIANY
  • Poziom 15  
    Cewka zapłonowa już do niczego się nie nadaje, po wymianie na nową, moto powinien śmigać bez problemów.
    pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Witam trochę się przeciągnęło ale,

    założyłem nowe cewki i nadal jest źle :-(

    tylko teraz zauważyłem że jak się nagrzeje to przestaje dawać napięcie na jedną cewkę przez co nie ma iskry na dwóch cylindrach i du.... a blada.
    Co teraz panowie zaproponujecie ???

    Może moduł wymienić ? mam taki jak poniżej.
    Honda VF700 Magna '85 - Gaśnie gorący na wolnych obrotach Honda VF700 Magna '85 - Gaśnie gorący na wolnych obrotach
  • Poziom 2  
    Tak jak wcześniej pisałem: czujniki /zbieraki impulsów/ na wale korbowym /chyba z prawej strony/
  • Poziom 39  
    Również radzę spawdzić impulsatory. Raz już miałem taki przypadek. Jeden z dwóch impulsatorów dostawał przerwę chwilę po rozgrzaniu silnika i silnik chodził na jednym cylindrze.
  • Poziom 8  
    witam
    dziękuje wam sprawa zakończona sukcesem.
    Padł jeden z impulsatorów wymiana na inne i z głowy dziękuję