Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.4 HDI - Przerywa, gaśnie po ok. 20 min jazdy

11 Kwi 2015 22:41 1764 9
  • Poziom 11  
    Pacjent jak w temacie, 1.4 HDI na boschu, kiedy zacznie przerywać lub zgaśnie wywala błąd czujnika położenia wału. Wymienione: czujnik położenia, koło z którego zbiera, czujnik położenia wałka, pociągnięte nowe przewody do obydwóch czujników, wreszcie sterownik silnika....cały czas to samo. Gdy silnik pracuje raz jest synchronizacja, raz nie ma, za chwilę jest itd. Oczywiście rozrząd ustawiony prawidłowo, nie zerwane żadne kliny ani nic z tych rzeczy. Ma ktoś jakieś pomysły?
  • Poziom 18  
    masz oscyloskop?
    przydało by sie zmierzyc oba czujniki przy wejsciu do sterownika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Miałem kiedyś podobny przypadek wyczyściłem wszystkie wtyki, masy, bezpieczniki i auto chodziło. W najgorszym przypadku możesz mieć uszkodzone ECU.
  • Poziom 11  
    georgesgr napisał:
    mad666max napisał:
    Gdy silnik pracuje raz jest synchronizacja, raz nie ma, za chwilę jest itd.

    Teoretycznie niemozliwe. Synchronizacja jest potrzebna wylacznie przy rozruchu. W trakcie normalnej pracy tylko czujnik polozenia walu korboweg jest uzywany.
    To, co opisujesz, moze byc powodowane mikroprzerwami zasilania, na przyklad. Nie widze innego wyjasnienia.

    Synchronizację masz w parametrach, jak silnik chodzi raz jest raz nie ma. Przebiegi sprawdzane oscyloskopem - w porządku. Problemem jest to, że po ok 20 min. jazdy synchronizacji nie ma wcale, wtedy silnik zaczyna przerywać, gasnąć, nie da się uruchomić. Ecu jak pisałem wyżej podmieniane. W momencie gdy nie chce odpalić przebiegi z czujników są ok, gdy wał przechodzi przez gmp pik napięcia jest na wałku w tym samym momencie, tak ma być nie?. Ciężko to mierzyć bo skubaniec chwilę ostygnie i znowu odpala. Spróbuję w poniedziałek przestawić trochę ten pierścień na wale z którego zbiera czujnik, może tu jest przyczyna. Ale znowu koło podmieniane, czyżby dwa wadliwe? Możliwe, że ten 1.4 na siemensie ma inne koło? Bo nie jestem pewny z jakiego silnika pochodzi.
  • Poziom 18  
    możesz wrzucić przebiegi?? nie ma cudów... gdzie mierzyłeś sygnały? tak jak mowiłem przy wejsciu od ecu czy przy czujnikach? sprawdzałeś sygnały wzgledem siebie? czy tylko pojedynczo mierzyłeś?

    Dodano po 21 [minuty]:

    Peugeot 207 1.4 HDI - Przerywa, gaśnie po ok. 20 min jazdy

    Dodano po 1 [minuty]:

    tu masz tak jak to powinno wygladać...

    Dodano po 4 [godziny] 47 [minuty]:

    a i spróbuj bez podpiętego alternatora.... on też potrafi robic rózne cuda
  • Poziom 11  
    No właśnie nie mam jak wrzucić. U mnie wygląda tak samo tylko przebieg nr 1 jest przesunięty do przodu równo o 5ms, mierzone przy sterowniku. Jutro jeszcze zrzucę pasek i pojeżdżę.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    który jest przesuniety ? silnik był rozgrzany ? co sie działo gdy zaczynał gasnąć ?
  • Poziom 11  
    czujnik położenia wałka jest przesunięty względem wału do przodu o równe 5ms, jak zaczyna szarpać czy zgaśnie i nie chce zapalić nic się nie zmienia, działka wtedy na 20ms i wyglądają tak samo. Przestawiłem kółko na wale delikatnie do przodu, przebiegi zbliżyły się do tych z Twojego obrazka i jak na razie dziadyga chodzi. Nie miałem już czasu dzisiaj nim pojeździć za wiele, jutro go jeszcze pomęczę i zobaczymy.
  • Poziom 11  
    Myślę, że diagnoza trafiona - samochód śmiga do tej pory jak należy.