Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Malaguti F12 - Naprawa modułu zapłonowego oraz impulsowy regulator napięcia

12 Kwi 2015 15:27 1938 2
  • Poziom 15  
    Malaguti F12 w wersji, którą musiałem przetrawić, ma prądnicę jednofazową z jednym końcem uzwojenia na masie. Wytwarza napięcie nawet do 200V w szczycie z 80 omowym obciążeniem i wysokimi obrotami silnika.
    Połówki dodatnie wykorzystywane są do ładowania akumulatora oraz zasilania świateł przez regulator napięcia (115zł), ujemne zasilają moduł zapłonowy (380zł), który zwiera część jednej z ujemnych połówek, aby wytworzyć szpilę napięcia ok 350v, którą ładuje kondensator rozładowywany przez tyrystor na cewce zapłonowej.
    Moduł zapłonowy udało się wydłubać z tego dziadostwa, którym je zalewają, i naprawić - uszkodzone było źródło napięcia odniesienia TL431.

    Następnie postanowiłem zbudować impulsowy regulator napięcia, który mimo bardzo zmieniającego się napięcia z prądnicy, ma za zadanie utrzymać napięcie 14,4V na akumulatorze, z którego również zasilane są światła. Udało się, choć trochę grzeje się IRFP przy włączonych światłach, wysterowany jest nieźle, strome zbocza, może to tylko problem z jego rezystancją 0,5Ω.

    Dołączam schemat. Acha, cały ten bałagan powinno się włączać stacyjką - tego nie narysowałem.

    Malaguti F12 - Naprawa modułu zapłonowego oraz impulsowy regulator napięcia
  • Poziom 39  
    Jaki rocznik i jaka wersja zapłonu (CBC)? Trzeba brać pod uwagę że poszczególne części różnią się między sobą w zależności od rocznika.
    Co z zasilaniem świateł?

    Ten układ zapłonu to dość skomplikowany system, analizowałem podobny z Suzuki Katana. Tam ładowanie akumulatora jest realizowane w dość tradycyjny sposób - jak w zwykłym regulatorze od skutera, tylko regulator dla świateł jest mocno skomplikowany (regulator szeregowy), jak i moduł z podbijaczem napięcia na statorze.
    Jeszcze Piaggio 50/100 4T ma takie rozwiązanie zapłonu.
  • Poziom 10  
    Jaka była przyczyna naprawy cbc ,brak iskry czy umarł moduł.?