Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.0DTI Check ENGINE

12 Kwi 2015 17:20 2412 27
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich mam znowu problem z moją vectrą. Jakieś pół roku temu robiłęm pompę wtryskową. Przez jakiś czas było wszystko ok ale zaczynają się znowu problemy. Wiem że ten temat pojawia się w kilku miejscach ale już mi brakuje pomysłów. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje brak błędów. Samochód nie ma mocy jedzie bo jedzie zaświecia się ta kontrolka ale jak sie rozgrzeje to moc spada jeszcze bardziej i nie działają obroty silnika i silnik strasznie faluje prawie gaśnie. Odpala od strzała czy zimny czy ciepły tzn jak jest ciepły i swieci sie ta kontrolka to juz jest gorzej z odpaleniem. Po odłączeniu akumulatora problem na chwile znika ale po chwili pojawia się znowu

    Moderowany przez CameR:

    Wykonałeś diagnostykę tego samochodu dobrym testerem diagnostycznym ?
    Czy odczyty interpretował dobry mechanik ?
    Opisz odczytane błędy i parametry bieżące ?

    Reg. 3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum.

  • Poziom 34  
    Który to rok tego auta?
  • Poziom 6  
    2001 okazał się niby czujnik położenia wału jutro go wymienie i zobaczymy
  • Poziom 34  
    Czy to auto ma egra elektronicznego już czy jeszcze stary typ?
  • Poziom 35  
    Raczej zwykły jeszcze EGR. Żeby kolega podał kod silnika, to dużo by rozjaśniło.
  • Poziom 6  
    stary tym sterowany powietrzem.
    kod silnika ten DTH . |
    Okazał sie jednak ten czujnik ale jeszcze zostało egr bo wogóle nie trzyma ciśnienia dmucham w niego i zero reakcji. Tylko nie wiem czym sie rózniten za 130zł od tego za 300zł. A EGR jest ten plastikowy nie wiem czy wystepował w nich metalowy
  • Poziom 35  
    X20 w nich występował tylko zwykły EGR, a DTH masz wersję 101 KM z InterCoolerem, DTL jest to wersja 82KM.

    Możesz mieć problem z EGRem bo jest zapchany sadzą, smołą itp. Popatrz zdjęcia sobie.
  • Poziom 6  
    nie jest zapchany tylko jakby ta membranka była przebita i to mój błąd bo ja to benzyna czyscilem i pewnie pękła
  • Poziom 6  
    MOże macie panowie jakąś używke tego na sprzedasz?
  • Poziom 43  
    Na al.... lub szrocie szukaj
  • Poziom 6  
    Panowie zmieniłem EGR i dalej jest to samo;/ gdy jade dłużej na jednym gazie zaraz sie zaświeca. Sprawdziłem wszystkie przewody podcisnieniowe niby wszystko ok ale jedno mi nie pasuje gdy sciagne ta rurke od EGR i dmucham powietrze to tak jakby ucieka. Czy jest możliwe ze pompa vacum może być nie szczelna? Bo jak ściągne wężyk ten co pod nią jest i dmucham powietrze to jest ok a jak tylko założe do niej to zaraz ucieka. Czy to może być powodem tego braku mocy?
  • Moderator Samochody
    Pompa podciśnienia nie jest szczelna, jak nie pracuje to za bardzo ciśnienia nie trzyma, poza tym ona nie w tę stronę działa. Jak się kontrolka zaświeca to są błędy, tylko trzeba mieć czym je odczytać. EGRa to sobie sprawdź zaciągając powietrze z jego gruszki pompką podciśnieniową lub dużą strzykawką. Tylko na pewno EGRa, bo niektóry mówią EGR na ten plastikowy zawór sterujący (m.in. zaworem EGR, obejścia turbiny i klapami gaszącymi). Jedna nieszczelność w układzie i całe podciśnienie siada. Pompa podciśnienia wytrzymuje ok 200-250 tys. km.
  • Poziom 6  
    no ale własnie jak go sprawdzić bo ten zawór stary wogóle jak naciskałem to nie pchał powietrza tym króćcem co nakłada się rórke a ten juz daje i nie wiem

    Dodano po 2 [minuty]:

    i nie wiem jak ma być tam przy turbinie bo na odpalonym to to ciegno tak faluje wchodzi i wychodzi
  • Poziom 43  
    Membrana ma byc szczelna ta od egr ita od siłownika klap.
  • Poziom 6  
    teraz tak mam wyciągniety egr gdy dmucham powietrze jest ok ale jak wciagam to nie mam żadnego oporu a jak podłącze pod sprężarke to wychodzi po spodem powietrze tutaj na złączeniu
  • Poziom 43  
    No to na co czekasz na cud???????
  • Poziom 6  
    dobra egr do wymiany ale jeszcze tak zbadałem te podciśnienia>
    jakie maja być na tych zaworkach bo mi wyszło tak:
    pompa Vacum 0.7
    ten zaworek do turba ma 0.5
    ten do EGR ma 0.03
    a ten do klap ma 0.04
  • Moderator Samochody
    Elektrozawory mają 3 króćce: VAC, OUT i ATM, ATM idzie na powietrze, VAC do pompy, a OUT do siłownika. Jak elektrozawór nie jest wysterowany to jest przejście między OUT i ATM, a VAC jest zamknięte, po wysterowaniu OUT zostaje połączone z VAC, a ATM odcięte. Jeśli któryś z siłowników lub przewodów połączeniowych jest nieszczelny, po wysterowaniu jego elektrozaworu traci się podciśnienie w całym układzie.
  • Poziom 6  
    a jak je wysterować i ile taki zaworek ma dac podciśnienia?
  • Moderator Samochody
    Zaworek nie daje podciśnienia, jedynym jego źródłem jest pompa podciśnienia, zaworek je tylko puszcza na siłownik. Steruje nimi komputer. Jak zawór jest w pełni (sterownie PWM) otwarty to za nim jest takie podciśnienie jakie daje pompa czyli 0,5-0,7MPa.
  • Poziom 6  
    aha czyli dwa zaworki są do wymiany bo takie jak daje pompa daje tylko ten do turba

    Dodano po 49 [sekundy]:

    a nie można tych zaworków jakos pominąc żeby z vacum prosto do egru i klap dac?

    Dodano po 7 [minuty]:

    a jeszcze jedno. jak pisałeś z tymi wyjściami. A jakbym to ATM zaślepił całkowicie to by nic nie zmieniło?
  • Moderator Samochody
    Tymi zaworkami steruje komputer, jak są nieaktywne to jest przelot między OUT a ATM i na wyjściu OUT nie ma podciśnienia. Przy wyłączonym zapłonie powinno być zablokowane przejście między VAC a pozostałymi króćcami.
  • Poziom 6  
    ale właśnie po zmierzeniu skoro te zaworki mają tyle dawać co pompa to tyle daje ten od turba a ten od egru i klapek daje duzo mniej jak tamten ma 0.5 to ten dwa nawet 0.1 nie mają. jak ściagne wężyk co idzie od vacum i dmucham powietrze na wyłączonym zapłonie to nie idzie czyli są szczelne

    Dodano po 3 [minuty]:

    i nie powiedzialbym że pompa pada bo jakby tak bylo to bym miał problem z hamulcami a jest wszystko ok a druga rzecz to na wszystkich zaworkach miałbym słabe podcisnienie a nie tylko na jednym

    Dodano po 2 [minuty]:

    tzn na dwóch przepraszam bo tylko ten od turba daje dobrze

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanie odnośnie zaworków. bo ja sprawdzam podcisnienie na wolnych obrotach czy one wszystkie maja jednakowo ssać czy może każdy ma swój moment może ja źle sprawdzam??
  • Poziom 43  
    Za dużo myślisz za mało robisz. Wszystko masz już opisane.
    -szczelność aktuatorów
    -wymiana węży
    -zasilanie w podciśnienie
    -sprawdzenie zaworków (można je po kolei odpinać od vac zaślepiając wąż) celem testu.
  • Poziom 6  
    dobra ale czy na biegu jałowym na 3 zaworkach ma być take samo ciśnienie?

    Dodano po 4 [godziny] 48 [minuty]:

    Panowie ten zaworek od turb działa cały czas ten od egru działa na większych obrotach a ten od klap kiedy powinien zadziałać?
  • Moderator Samochody
    szymek697 napisał:
    dobra ale czy na biegu jałowym na 3 zaworkach ma być take samo ciśnienie?
    NIE! Sorry - ale za dużo kombinujesz, za mało myślisz - na wolnych obrotach częściowo otwarty może być tylko EGR, klapy gaszące i obejście turbiny jest zamknięte (choć obejście nie jest takie oczywiste, bo w niektórych autach działa na odwrót, tj. przy braku podciśnienia obejście jest otwarte lub kierownice przestawione na redukcję efektywności).

    Ważne jest aby przy wyłączonych zaworach nie było na nich "wycieku" podciśnienia i żeby nie były zamienione nigdzie OUT z VAC. Komputerem diagnostycznym powinno się je dać aktywować i możesz sobie popatrzyć czy siłownik się porusza. Na krótko nie polecam Ci ich zasilać, bo jak pamiętam mają diodę, więc trzeba sprawdzić gdzie jest + a gdzie -, bo można uszkodzić zawór.
  • Poziom 6  
    dobra Panowie zamykam temat problem tkwił w zaworze EGR. Jak to mówią do 3 razy sztuka i 3 dopiero okazał się dobry i problem znikł. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam