Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator napięcia BOSCH 14V 11A

13 Kwi 2015 21:37 1233 9
  • Poziom 2  
    Dzień dobry. Posiadam ciągnik Hako 2000V, niestety awarii uległ regulator napięcia. Elektryk powiedział, że spaliły się styki i jest to nienaprawialne i trzeba by poszukać innego. Nie udało mi się napotkać na polskich serwisach aukcyjnych takiego urządzenia, a identyczne do oryginalnego na stronach niemieckich są bardzo drogie. Z tąd moje pytanie czy orientuje się ktoś jak można by zastąpić ten oto regulator?
    Oznaczenie to BOSCH ZAD14V11A; dokładnie taki jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/2531831000_1425914032.jpg
  • Poziom 2  
    Dodam może jeszcze, że ten regulator steruje pracą tzw. dynastartera
  • Poziom 9  
    Może trochę po niewczasie, ale mam dokładnie taki
    sam problem: padł sterownik dynastera traktorku Gutbortd 2060. Oryginał ZAD 14V 11A od Bosha na zagranicznych forach kosztuje fortunę: 270 euro wzwyż. Moje spostrzeżenia: BOSH ZAD 14V11A to przekaźnik startu zabudowany razem z reglrerem prądnicy i jeżeli znajdziesz regulator prądnicy o parametrach 14V i 11A np z serwisu Iparts to da się to łatwo zastąpić. u mnie nie działa sam regler, natomiast stycznik rozruchu przez prądnicę działa. Całość można zastąpić zwykłą cewką startu i regulatorem om parametrach jak powyżej, choć taniej wyjdzie regler od warszawy czy żuka choć parametry nie takie jak trzeba.
  • Poziom 43  
    Podaj numer Bosch
  • Poziom 9  
    Regulator napięcia dynastart" ZAD 14V 11A no: 0 190 2019 001 BOSH. trochę dziwna sprawa, niedawno kupiłem traktorek Gutbord 2060 z takim własnie ustojstwem. Poprzedni właściciel twierdził, że prądnica nie ładowała natomiast spokojnie uruchamiała silnik, dlatego dołożył dodatkowy alternator samochodowy. Ponieważ taki alternator może dawać nawet 70A a akumulator miał tylko 28Ah pojemności to po prostu się gotował, więc wymieniłem go na nowy 25Ah i wywaliłem ten alternator. Prądnicę oddałem do przeglądu i wg. fachowców daję nawet do 20A co chyba nawet jest aż nadto do tak małego akumulatora. podłączenie prądnicy odrestaurowałem wg załączonego rysunku regulator napięcia BOSCH 14V 11A rysunku.
    Prosiłbym o oświecenie mnie w kwestii funkcji lampki kontrolnej, bo u mnie zapala się po włączeniu zapłonu, gaśnie na sekundę w chwili rozruchu silnika, i znów się świeci przy uruchomionym silniku. Czy ona nie powinna gasnąć jak jest ładowanie? Napięcie świeżego akumulatora wynosiło 12.7V, po około godzinie jazdy z rożnymi prędkościami spadło do 11,9V >Na postoju, po podłączaniu prostownika (marketingowy 7A) pokazywało po minucie pełne naładowanie, więc już całkiem zbaraniałem. Gdy prądnica daje to chyba powinno być co najmniej 14V na ruchu, ale z drugiej strony po godzinie jazdy bez ładowania akumulator powinien być trochę bardziej rozładowany? Dodam że współpracuje z silnikiem benzynowym dwucylindrowym z dwoma cewkami wysokiego napięcia. Czyżby nie było jednak ładowania o same cewki pobierają tak mało że z nowym aku mógłby jeździć parę godzin? Chciałem wsadzić inny polski regulator od syreny, żuka, stara, ale one mają chyba wyższy maksymalny prąd ładowania i znów zagotuje akumulator. Czy może kto wie jak sprawdzić taki bądź podobny regulator?
  • Poziom 43  
    richoo73 napisał:
    Ponieważ taki alternator może dawać nawet 70A a akumulator miał tylko 28Ah pojemności to po prostu się gotował
    to nie ma znaczenia że 70A , liczy się napiecie. Nie moc. Uszkodzony regulator . Kontrolka musi zgasnąć jak ładuje. ( z d+ idzie napiecie zmiana potencjału z masa na plus i wygasza lampkę)
  • Poziom 9  
    Dziękuję za info. teraz wiem na czym stoję. Tak myślałem że regulator walnięty

    Dodano po 24 [minuty]:

    Jeszcze takie pytanie: czy sam regulator można zastąpić innym nie-oryginalnym? Na przykład ten z warszawy ma 14V i 25A czy to znaczy że napięcie ładowania to 14volt a maksymalny prąd ogranicznika to 25A, a może to tylko zakres do którego może operować? Czy w tym wypadku nie będzie ładowania zbyt dużym prądem małego akumulatora? Trochę się tego obawiam bo stary akumulator wyglądał strasznie. Myślałem też o takim elektronicznym do malucha w wersji z prądnicą, ten an rodzimym portalu aukcyjnym na zdjęciach ma oznaczenie 16A .No i nie kosztuje tyle co połowa traktorka.
  • Poziom 43  
    Sprawdz też prądnicę sam mostkujac styki df i d+ bez przewodów tylko podłącz tam żarówkę i drugi jej przewód do masy. Powinna jasno zaświecić.

    Dodano po 5 [minuty]:

    regulator napięcia BOSCH 14V 11A regulator napięcia BOSCH 14V 11A regulator napięcia BOSCH 14V 11A

    Cos z tego wybierzesz. Rozruch przez przekaźnik a regulator dopasuj. Tylko najpierw sprawdz sama prądnice czy faktycznie żyje.
  • Poziom 9  
    Bardzo dziękuję za podpowiedź. Sprawdzę prądnicę, choć oddawałem ją do specjalistów na regenerację, podobno była Ok. Póki co dziękuję i pozdrawiam