Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Huawei E3272 - Modem LTE zawiesza się.

Tojtas 13 Kwi 2015 22:16 1629 8
  • #1 13 Kwi 2015 22:16
    Tojtas
    Poziom 20  

    Witam
    Jestem "szczęśliwym" posiadaczem routera Tenda 4G600 oraz modemu LTE Huawei E3272.

    Wygląda to tak, że internet działa dobrze ale w pewnym momencie wszystko się zawiesza. Internet przestaje działać, nie można wejść na modem - całkowicie się zawiesza. Dopiero fizyczny reset przynosi skutek.
    Nie ma różnicy czy łącze się bezpośrednio przez modem czy modem+router. Testowane na karcie T-Mobile, Windows Xp Pro SP3.

    Testowałem sam modem na innej lokalizacji pod laptopem z Win7 to internet potrafił się wyłączyć ale się włączał ponownie.

    Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
    Raz oddałem na serwis - dostałem nowy modem (potwierdzono, że stary się zawiesza). Przy kolejnej reklamacji uznano, że im działa dobrze.

    To moje pierwsze starcie z internetem bezprzewodowym i jestem mocno zniechęcony...

    PS: T-Mobile kłamie z mapą zasięgu LTE. Wg nich na mojej lokalizacji powinien internet 4G bez problemu a za nic nie da się go złapać. Testowane w 2 miejscach w Gliwicach. Za to Play podaje, że LTE na zewnątrz tylko a świetnie działa w środku.

  • #2 14 Kwi 2015 08:44
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Tojtas napisał:
    Witam
    To moje pierwsze starcie z internetem bezprzewodowym i jestem mocno zniechęcony...


    I bardzo dobrze, najlepiej uczyć się na swoich błędach skoro czyjeś nie są skuteczne ;)

    Zdejmij z modemu wszystkie klapki jakie się da, modemy USB lubią się gotować a już tym bardziej w trybie 3G a im słabszy sygnał tym bardziej modem będzie się grzał bo będzie walił z dużą mocą żeby go nadajnik "usłyszał". Jeśli jest w nim karta SD to też wyjmij, podczas normalnego używania nie jest potrzebna a to kolejna dziurka do wietrzenia i kolejny problem mniej dla modemu.

  • #3 14 Kwi 2015 17:51
    Tojtas
    Poziom 20  

    Klapka zdjęta, modem leży przy otwartym oknie.

    Faktycznie jest ciepły. Czy np zastosowanie anteny coś zmieni?
    Na tą chwile ograniczyłem siec tylko do 3G oraz max czas bezczynności ustawiłem na 3 godziny.

  • #4 14 Kwi 2015 17:58
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Antena może poprawić pracę ale musi być dobrana do określonej częstotliwości pracy.

  • #5 14 Kwi 2015 18:14
    kaprycho
    Poziom 12  

    Zacznij od sprawdzenia czy modem ma najnowszy firmware.

    Czy Huawei taki jak z liśty kompatybilności:
    E3272-S153
    E3272-S927

  • #6 14 Kwi 2015 20:43
    Tojtas
    Poziom 20  

    Akurat firmware i tak zmienić nie mogę, modem jest na gwarancji.

    Serwis mówi ze u nich działa wszystko pięknie. U mnie w pewnym momencie się zawiesza i muszę go resetować - wyjąć i wsadzić do USB. Chciałbym być pewien ze problem nie leży po mojej stronie.

  • #7 14 Kwi 2015 23:09
    kaprycho
    Poziom 12  

    kaprycho napisał:
    Zacznij od sprawdzenia czy modem ma najnowszy firmware.

    Czy Huawei taki jak z listy kompatybilności:
    E3272-S153
    E3272-S927


    Powinno być:

    Zacznij od sprawdzenia czy router ma najnowszy firmware.
    Firmware routera aktualizujesz bez utraty gwarancji.

    Czy Huawei jest dokładnie taki jak z listy kompatybilności, czyli:
    E3272-S153
    E3272-S927

  • #8 15 Kwi 2015 00:52
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Tojtas napisał:
    U mnie w pewnym momencie się zawiesza i muszę go resetować - wyjąć i wsadzić do USB.

    A nie masz czasem ustawione oszczędzanie energii na porcie USB?.

  • #9 15 Kwi 2015 08:57
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    KOCUREK1970 napisał:
    Tojtas napisał:
    U mnie w pewnym momencie się zawiesza i muszę go resetować - wyjąć i wsadzić do USB.

    A nie masz czasem ustawione oszczędzanie energii na porcie USB?.


    Cytat:
    Nie ma różnicy czy łącze się bezpośrednio przez modem czy modem+router.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME