Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik ciśnienia oleju - jaki wybrać.

13 Kwi 2015 22:49 4320 4
  • Poziom 29  
    Witam, nie wiedziałem gdzie umieścić temat. Pasuje trochę do mechaniki samochodowej, trochę do projektowania, dlatego dałem go na ogólny techniczny. Mój problem będzie zapewne śmieszny dla kogoś obeznanego z mechaniką samochodową (na co w sumie liczę :) ). Od razu mówię, że najpoważniejszą akcją serwisową jaką kiedykolwiek wykonałem w mechanice samochodowej, była zmiana filtra powietrza w tawrii i sezonowe zmiany kół. Mianowicie, chcę wykorzystać czujnik ciśnienia oleju np. z traktora, np. taki:
    Czujnik ciśnienia oleju - jaki wybrać.

    jako czujnik w urządzeniu pneumatycznym. Udało mi się dowiedzieć, że jest kilka typów czujników, ja potrzebuję działającego na takiej zasadzie:
    https://obrazki.elektroda.pl/2763944600_1395213439_thumb.jpg

    ale gdy widzę aukcję "czujnik ciśnienia od czegoś", nie potrafię określić czy to ten co potrzebuję, bo generalnie takich informacji sprzedawcy nie udostępniają. Jest od ursusa, ma działać w ursusie - wsio.

    Dlaczego akurat uparłem się na ten czujnik? Kosztuje poniżej 10zł z przesyłką, profesjonalne czujniki i przetworniki ciśnienia np. TME ogarniające ciśnienie kilku bar zaczynają się od dziesięciokrotnie wyższych wartości. Dlaczego więc nie dać mu szansy? A nóż widelec się sprawdzi. Mam dostęp do całkiem fajnych urządzeń CNC, więc wykonanie trójnika z gwintem pod czujnik to małe piwo.

    Dział pytań:
    Do jakiego ciśnienia może pracować taki czujnik?
    Czy są przeciwwskazania dla zastosowania "czujnika oleju" w pneumatyce?
    Jak rozpoznać taki jak mi trzeba, tj. zmieniający rezystancje względem ciśnienia, a nie np. załączający jakiś styk, czy "elektromagnetyczny"?
    Jaki zakres rezystancji ma taki czujnik w skali kilku barów?
    Czy może ma ktoś pomysł podobnego, równie taniego rozwiązania?

    Sczytywana z niego wartość będzie mocno przybliżona, wystarczyłby mi pomiar z dokładnością nawet +/- 0,5 bar, to będzie tylko informacja dla µP czy ciśnienie "jest niskie", "jest OK", "jest za wysokie", "nie ma go". Maksymalne przewidziane ciśnienie to 8-10bar, normalnie nie będzie przekraczać 4-5 bar.

  • Poziom 18  
    Ten czujnik działa jak włącznik. Zapala tylko kontrolkę. Jesli chcesz odczytywać zgrubną wartość ciśnienia, poszukaj rezystancyjnego czujnika ciśniania od jakiegoś starszego samochodu. O ile mnie pamięć nie myli, montowane były w uaz'ie, żuku i chyba w jakimś modelu lublina.

    Edit:

    Czujnik od uaza działa w zakresie 0-6kg/cm². Uaz ma dwa czujniki - mały, który zapala kontrolkę i duży sterujący wkażnikiem ciśnienia. Na aukcjach ceny wachają się od 30 do 50zł.

  • Poziom 18  
    Teoretycznie powinien pasować. Natomiast co do czujnika od Ursusa, to tu masz dokumentację: Link
  • Moderator Samochody
    inkognito09 napisał:
    Tak jeszcze z ciekawości, przy jakim ciśnieniu łapią te czujniki ze stykiem?

    Z VAG masz szeroki wybór, od 0,3 do 2 bar.

    Jak chcesz tanio solidny czujnik rezystancyjny to możesz poszukać używki np od Opel Frontera.