Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie alternatora do C330, gdzie wpiąć zacisk zasilanie stacyjka?

kryada 19 Paź 2017 18:18 9216 69
  • #31
    kryada
    Poziom 13  
    Zdjecie z netu ale tak mam to połączone jak na foto Podłączenie alternatora do C330, gdzie wpiąć zacisk zasilanie stacyjka?

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Na srubie jest żółty na foto nie widać
  • #32
    nikusert
    Poziom 39  
    Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie na przewodzie czerwonym ,na tym zacisku do którego jest podłączony,a śrubą gdzie jest przewód żółty.Na koniec na zacisku B+ zasilanie (wyjście z alternatora).Gdyby są uszkodzone diody to najczęściej alternator nie ładuje,lub daje niskie napięcie,kontrolka świeci lub żarzy,słychać buczenie,wycie alternatora w tego słowa znaczeniu ,mocno się grzeje.Najlepiej by wykluczyć usterkę alternatora ,to należy go rozebrać zrobić pomiar mostka diodowego,diod wzbudzenia,jak również uzwojenia wirnika.Uszkodzenie uzwojenia wirnika najczęściej prowadzi do uszkodzenia regulatora,lub braku ładowania.Zasilając wirnik z akumulatora (na pierścieniach ślizgowych),oczywiście wcześniej odłącz regulator napięcia,podłącz multimetr w szereg ,ustawiony na pomiar prądu(czyli Ampery).Prąd przy sprawnym wirniku powinien być w zakresie powiedzmy 2.5-3.5A.
  • #33
    kryada
    Poziom 13  
    Śruba do której jest przykręcony zółty przewód jest odizolowana , a pomiary napięcia wykonam jutro napisze co i jak
  • #34
    nikusert
    Poziom 39  
    Czyli nie ma fizycznego przejścia od tej śruby do jakiegokolwiek zacisku na diodach ?.Sprawdzałeś to miernikiem w dwie strony?.Do tej .śruby jak sądzę jest podłączona kontrola ładowania,czy tak?.Czekam jutro na pomiary.
    Pozdrawiam.
  • #35
    kryada
    Poziom 13  
    Ta śruba jest zamocowana w plastiku na 100% nie ma z niczym połączenia , kontrolkę ładowania mam podpiętą gdzie indziej , do tej śruby nic nie mam podpięte , kontrolkę ładowania mam podpiętą pod konektor obok zacisku B+ (tak doradzili mi forumowicze na początku tego tematu)
  • #36
    nikusert
    Poziom 39  
    Już widzę jak podłączona jest kontrolka,czyli do zacisku konektorowego obok zacisku B+.Czyli do tego zacisku śrubowego o który pytałem jest podłączony przewód żółty regulatora.Jeżeli tak ,to musisz dać zasilanie (+)po kluczyku,wówczas ładowanie powinno nieco spaść .Są regulatory które oprócz podłączonej kontrolki (też się alternator wzbudzi i będzie pracował ,tylko może dawać wyższe napięcie)mają zacisk zasilania po kluczyku,w Twoim przypadku ten zacisk w postaci śruby .Myślę że jak dasz zasilanie na ten zacisk ładowanie będzie mniejsze.
  • #37
    kryada
    Poziom 13  
    Podłączenie alternatora do C330, gdzie wpiąć zacisk zasilanie stacyjka?

    Tak mam to podpięte , zdjęcie jest tego alternatora co mam
  • #38
    nikusert
    Poziom 39  
    To sprawdź jutro ,czy jak dasz napięcie(+) po kluczyku na ten zacisk ,to ładowanie delikatnie spadnie.
  • #39
    kryada
    Poziom 13  
    To mam ten kabel od kontrolki co wpiety jest obok zacisku b+ przepiac na ta śrubę z żółtym kabelkiem od regulatora czy dać po prostu dodatkowy kabelek od stacyjki a tamten zostawić tak jak jest?
  • #40
    nikusert
    Poziom 39  
    Daj na chwilę zasilanie na tą śrubę chociażby z zacisku B+,dla sprawdzenia
    Jeżeli będzie OK.to doprowadź nowy przewód od stacyjki.Ten przewód kontrolki pozostaw tam gdzie jest.
  • #41
    kryada
    Poziom 13  
    Gdy dałem napięcie po kluczyku na tą śrubę to kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeciła po wciśnięciu kluczyka.
    Próbowałem tez kontrolkę ładowania podpiąć pod tą śrubę ale tez to nic nie zmieniło
  • #42
    nikusert
    Poziom 39  
    A jak dasz kontrolkę zamiast tej końcówki na wsówkę tylko na ten zacisk ze śrubą, to kontrolka świeci?.Oczywiście nie podawaj napięcia po kluczyku nigdzie.
  • #43
    kryada
    Poziom 13  
    Tak kontrolka świeci gdy jest podłączona pod tą śrubę, gdy odpale ciągnik to gaśnie lecz nadal napięcie na początku jest 14,4 a po dłuższej chwili wzrasta na 14,8 , po włączeniu świateł spada14,3 , czyli zachowuje się tak jak gdy jest podpięta pod konektor.
    Dziwne jest to ze z początku wszystko działa jak należy a po chwili to napięcie wrasta
  • #44
    nikusert
    Poziom 39  
    Czy końcówki oczkowe na czerwonym i żółtym przewodzie są jednakowe?,chodzi oto czy jest możliwość zamiany tych przewodów miejscami.Sprawdź co wskazuje multimetr ustawiony na Ω,lub przejście między tymi przewodami.Oczywiście odłączone wstępnie od alternatora.
  • #45
    kryada
    Poziom 13  
    Oczko na czerwony kabelku jest mniejsze ,na żółtym większe, żeby dać czerwony na śrubę to trzeba by było coś pokombinować bo sam nie wejdzie.
    A multimetr pokazuje 0,8 ohma, a jak ustawiam na brzęczyk to brzęczy miedzy czerwonym i żółtym
  • #46
    nikusert
    Poziom 39  
    Czyli podłączenie jest prawidłowe.Widocznie przewód żółty i czerwony to będzie to samo.Teraz na nowym regulatorze napięcie na wsuwce od kontrolki lub tej mniejszej śrubie jest identyczne co na zacisku B+ ?,po odpaleniu silnika?.
  • #47
    kryada
    Poziom 13  
    Na zacisku B+ mam 14,9 , ze światłami jest 14,3
    Na żółtym mam 0V
    Na wsuwce od kontrolki mam 14,8

    Zaraz po odpaleniu na zacisku B+ 14,4 i wzrasta
    Na wsuwce 14,3 i tez wzrasta
  • #48
    nikusert
    Poziom 39  
    Mimo wszysto dużo. Wiadomo jazda jest na światłch ,to ładowanie trochę mniejsze.Ten regulator to też jakoś nie udany.Wszelkie tanie podróbki (nie wiem ile kosztował), tak właśnie mają,lub jest sam w sobie felerny.Mimo wszystko bym go wymienił,lecz kupiony w innym miejscu ,nie z tego samego źrudła ,lub zastosował innny po małym przystosowaniu do alternatora.
  • #49
    kryada
    Poziom 13  
    A mógł byś polecić jakiś sprawdzony regulator który prosto można by było tam zastosować, za ten zapłaciłem 45 zł razem ze szczotkami
  • #51
    kryada
    Poziom 13  
    A co sądzisz o takim polskiej firmy , bo te co podałeś z tego co widzę to mogą być problemy z założeniem dekla na tył alternatora i dodatkowo trzeba lutować kable do szczotek .Podłączenie alternatora do C330, gdzie wpiąć zacisk zasilanie stacyjka?
  • #52
    nikusert
    Poziom 39  
    Może być ten rodzaj regulatora.Nie wiem jak teraz jest z jakością wyrobów tej firmy Jezpol.Dawno bardzo dawno nie byly dobrej jakości .Lepsze wyroby były z firmy Auto Power Elektronic z Opla.
  • #53
    bearq
    Poziom 37  
    Możesz założyć Jezpola, stosuje je od jakiś 2-3 lat i nigdy nie było problemy zawsze ładowanie książkowe nie przekraczające 14,5V. Mają wiele typów wiesz musisz wybrać odpowiedni. Chodzi tutaj przede wszystkim o rodzaj szczotki, czy izolowane czy spięte z masą itp.
    nikusert napisał:
    Może być ten rodzaj regulatora.Nie wiem jak teraz jest z jakością wyrobów tej firmy Jezpol.Dawno bardzo dawno nie byly dobrej jakości .Lepsze wyroby były z firmy Auto Power Elektronic z Opla.

    Nadal ta firma produkuje regulatory napięcia aczkolwiek te do 9d w czarnej obudowie o ile bardzo dobrze trzymają parametry i są żywotne to jakość wykonania obudowy to porażka na całej linii. Nie ma tam za grosz szczelności i woda która tam wleci robi swoje. Każdy jeden trzeba uszczelniacz na łączeniu plastikowej obudowy z tylnym radiatorem (blachą) i tuż przy konektorach. Koniecznie trzeba je montować gdzieś gdzie nie są narażone na wodę czy olej.
  • #54
    nikusert
    Poziom 39  
    Być może jakość regulatorów tej firmy się podniosła jak piszesz, więc może faktycznie by można by się pokusić na regulator tej firmy.
  • #55
    kryada
    Poziom 13  
    A skąd mam wiedzieć czy regulator jest do 9 czy 6 diodowego alternatora , bo chyba ten co mam jest 9 diodowy tak mi się wydaje
  • #56
    nikusert
    Poziom 39  
    Tak, alternator masz 9-cio diodowy i ten regulator jest dedykowany do tego alternatora.
  • #57
    kryada
    Poziom 13  
    Kupiłem regulator firmy ape bo tego jetzpola nigdzie dostać nie mogłem i teraz pytanie jak go podpiąćPodłączenie alternatora do C330, gdzie wpiąć zacisk zasilanie stacyjka?
    Sa 3 kabelki
    czarny - masa
    czerwony +12
    żółty D+
    i na dekielku pisze wzbudzenie na obudowie
  • #58
    nikusert
    Poziom 39  
    To podłącz go według opisu .Jakie masz końcówki na czerwonym i żółtym ?.jednakowe?.Być może musisz do czerwonego podłączyć (+)po kluczyku.
  • #59
    kryada
    Poziom 13  
    Na czerwonym mam wsuwkę a na zółtym oczko.
    Rozumiem ze obudowa ma być podpięta do jednej szczotki ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    A to D+ to które miejsce w moim alternatorze
  • #60
    nikusert
    Poziom 39  
    D+ jest tam gdzie jest konektorów i w miejscu połączenia górnej szczotki.Dolna szczotka dostaje masę przez obudowę regulatora.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wyglada na to że masz wsówkę podłączyć do konektora czyli do D+,natomiast oczko daj pod śrubę tą mniejszą M5 .Do tej śruby podłącz kontrolkę.