Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 MPI 2001r nierówna praca na biegu jałowym

14 Kwi 2015 08:15 2319 13
  • Poziom 14  
    Panowie mam problem identyczny jak w tym temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8060603#8060603

    Nawet podciśnienia wartości są identyczne, wymienione:
    -cewka NGK
    -świece
    -przepustnica czyta i zaadoptowana
    -łańcuch rorządu(już hałasował)
    -poziom oleju(nowy 10w40) w normie

    Nieszczelności wydaje mi się że nie ma obroty są w normie około 800-750 po rozgrzaniu(jeszcze sprawdze, bo wydaje mi się że tak sugerował motronic w tamtym temacie), kompresja po 10 na każdym cylindrze.

    Instalacji gazowej nie ma.

    Co z tym zrobić ? Na uszczelkę mi to nie wygląda. Do motronica niestety napisać nie mogę bo usunął konto, a szkoda bo 2 razy pomógł mi bardzo.

    Pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nieszczelności najpewniej. Psiknij plakiem po silniku po kolektorach i sprawdź czy zaobserwujesz wzrost obrotów. Kolektor wydechowy nie jest pęknięty? Czasami też powoduje nierówną pracę.
  • Poziom 14  
    No właśnie nie wygląda na to sprawdzałem już to 2 razy, nie widać tam nic takiego uszczelka za przepustnicą jest cała. Gdzie by tam mogło zaciągać ? I to tak min. by obroty były 750-800 no stop ?

    Co ciekawe również ucieka płyn chłodniczy, czyli idealnie jak u autora tamtego wątku. Czyli co przedmuch miedzy cylindrami na uszczelce ? Pomiar kompresji jak pisałem dał b. podobne wyniki w granichac 10 na każdym.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    nieszczelność może być na przewodach podciśnieniowych.
  • Poziom 14  
    Sprawdzone, tam są dwa takie i do serwa 3. Sprawdzałem metodą na peta w sensie dymem. Watpię by było to to, pozatym dało by się usłyszeć jakiś świst, tam nic.

    Ciekawi mnie czemu autor tamntego tematu napisał że winna była uszczelka.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Istnieje możliwość że to uszczelka ale weź mi śpiesz z wyjaśnieniem co znaczy metoda na peta w sensie dymem.
  • Poziom 14  
    :d no chodzi to by dymu trochę przy ssącym kolektorze zrobić, i widać ładnie jak go zaciąga ew. nieszczelność.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Mówiłem użyj plaka jak jest nieszczelność to obroty wzrosną.
  • Poziom 14  
    A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.
  • Poziom 29  
    Frost160 napisał:
    :d no chodzi to by dymu trochę przy ssącym kolektorze zrobić, i widać ładnie jak go zaciąga ew. nieszczelność.

    Absolutnie nie tak.
    W tej skodzie sprawdził bym czy nie ma błędu odnoście obciążenia silnika.
  • Poziom 14  
    Kusko13gp napisał:
    A próbowałeś regulować zawory?? Wczoraj przerabiałem temat i pomogła regulacja zaworów.

    Tam jest hydrauliczna regulacja, poziom oleju w normie.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Oprysk Stonki napisał:
    Frost160 napisał:
    :d no chodzi to by dymu trochę przy ssącym kolektorze zrobić, i widać ładnie jak go zaciąga ew. nieszczelność.

    Absolutnie nie tak.
    W tej skodzie sprawdził bym czy nie ma błędu odnoście obciążenia silnika.


    Obecnie nie ma takiego błędu.

    Co robię zle z tym testem ? :) Tak zrozumiałem ze tak to ma się sprawdzać.
  • Poziom 29  
    Dym z papierosa wdmuchuje się do kolektora (przepustnica ma być szczelnie zamknięta) i patrzy którędy uchodzi na zewnątrz. Można też użyć odkurzacza, ale tego starego typu, gdzie wąż dało się wetknąć w to miejsce, gdzie odkurzacz dmucha.
  • Poziom 14  
    Heheh, ja i tak nie palę ale w koncu to ktoś objaśnił :D dzięki.

    Jednak według mnie nie ma tam nieszczelności.

    Zastanawia mnie dlaczego w tamtym temacie rozwiązaniem była niby uszczelka pod głownicą ?
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Tam jest hydrauliczna regulacja, poziom oleju w normie.


    To sobie kolego poczytaj.Link