Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki bus (wielkości Traffica) - za 12-15 tysięcy, benzyna w gazie?

DukeBB 14 Kwi 2015 09:43 6258 5
  • #1 14 Kwi 2015 09:43
    DukeBB
    Poziom 6  

    Witam szanowne grono,

    To może być mój pierwszy post tutaj, mam nadzieję, że nie wyleci z prędkością światła*.

    Przeczytałem już parę wątków na temat busów ale nie do końca znalazłem odpowiedź więc zakładam temat.

    Potrzebuję znaleźć parę modeli które spełnią poniższe warunki:
    -w miarę nowy design (np. T4 lubię ale odpada, T5 jest ok) żeby nie trąciło mychą (będzie obklejony, auto firmowe)
    -średniej wielkości bus, mają się zmieścić 2 motocykle crossowe i graty (rozmiar jak Traffic / Transporter ale może być większy)
    -silnik w miarę oszczędny, ale przede wszystkim niedrogi w eksploatacji/naprawach,
    -moc jest drugorzędna, obecnie wozimy się wspomnianymi wyżej wolnossącymi busami i jest ok,
    -preferowałbym, gdyby się dało benzynę do zagazowania (ropa droga a naprawa turbin jeszcze droższa, ale będę grzecznie słuchał głosu forum),
    -cena 12-15 tysięcy (w pierwszej kolejności będę szukał konkretnych modeli w wersji 'lekko klepnięty z Niemiec do własnego sprowadzenia'),
    -(chyba)nic starszego niż 2004/2005.

    Potrzebuję to dla dziewczyny :)

    *zaświadczam, że nie jestem internetową pijawką i na innych forach od lat pomagam ludziom w tematach: paintball(serwis)/rower(serwis), ale akurat na Elektrodzie jestem czytaczem, z powodu znikomej wiedzy w tematach tutaj omawianych.

    0 5
  • #2 14 Kwi 2015 10:12
    wenek17
    Poziom 13  

    W tych pieniądzach i wymaganiach co do roczniku nie masz wielkiego wyboru myślę że jedynie co udało by ci się kupić to opla vivaro, forda transita, mercedesa vito, forda odrazu ci odradzam vito również.
    Z tych trzech co podałem opel by był najlepszym wyborem chodź tez nie jest wolny od wad ale mniej się psuje niż ford i mercedes.
    Moje doświadczenia są z tego co widzę jakie dostawczaki przyjeżdżają do warsztatu nie jeździłem tymi samochodami w trasy itp.

    0
  • #3 15 Kwi 2015 09:48
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Szukaj ducato/boxer/jumper z silnikiem 2,0 110KM w benzynie w nizszej budzie . Jest sporo przystosowanych do przewozu niepełnosprawnych osób z małym przebiegiem. Mała adaptacja i masz niezłe auto. Pisze z praktyki, bo sam ma m takiegiego busa , tylko w wysokiej budzie ( mam wersję z CNG przerobiona na LPG). W trasie pali 10 l benzyny na pusto ( ekspresówka) z regałem, gratami na pace i w cyklu mieszanym pali 15 LPG, czyli 30 zł/100km.
    Vivaro/trafic/primastar bedzie trudno za ta kase. Maja bardzo oszczędne silniki benzynowe, diesla nie waż sie dotykać. Diesli jest mnóstwo, i duzo tańszych niz benzyna, ale jest to złudna taniość.

    0
  • #4 15 Kwi 2015 09:59
    DukeBB
    Poziom 6  

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi, najpierw zainteresowałem się Vivaro i Trafikiem. Aktualnie pożyczam od rodziny starego Trafika kupionego w Monachium od Restauracji, jeździli tylko po mieście nim i zrobił jakieś śmieszne kilometry, typu 80tys. Silnik jest jak nowy, ale reszta auta, hmm, wszystko odpada ;)

    Tak więc pomyślałem, dlaczego nie nowy Trafik, no a Vivaro i Primastar to 'prawie' to samo więc ich również szukałem. Na mobile.de jest sporo tych aut w pasującej cenie (Primastara znikomo), ale jak poczytałem o 1.9 DCI to się załamałem...

    Nawiasem mówiąc, mój brat ma Almerę, wszystko super, pięknie, dziewczyna jeździła nim tylko do pracy, przebieg robiła minimalny, zmiana oleju raz w roku i się panewka obróciła!

    Teraz popatrzę za Boxerem i Jumperem :)

    0
  • #5 15 Kwi 2015 13:24
    wenek17
    Poziom 13  

    Panewka obrócić się mogła z wielu powodów mogła robić i mało kilometrów ale nieumiejętne używanie silnika mogło do tego doprowadzić ;)

    0
  • #6 15 Kwi 2015 13:35
    DukeBB
    Poziom 6  

    Ja mam od 2007 roku Mitsubishi Colt CJ1 1.3 z rocznika 98 i już gorzej o samochód dbać nie można.
    Też obróciłem panewkę, ale, jakby to powiedzieć, oleju w silniku nie było prawie w ogóle ;) więc widzę sporą różnicę.

    Słupek na wymianę kosztował 300zł, poza tym od 2007 roku Colt nie miał ani jednej awarii, tylko sprawy eksploatacyjne, ale to temat na inny wątek :)

    0