Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey Ferguson 255 pompa cav dpa - Niebieski dym diagnoza i naprawa pompy cav d

rafalregulski30 14 Kwi 2015 19:09 1779 10
  • #1 14 Kwi 2015 19:09
    rafalregulski30
    Poziom 12  

    Po wymianie pompy cav roto dpa i założenia nowej było wszystko ok. Nagle w ostatnim.tygodniu gwaranci po wymianie silnik dziwnie buczec i nie miał wogóle siły. Gdy jom odebrałem i założyłem mocy wzrosła ponad 30% od normy niestety silnik dymił lecjutko na niebiesko w przedziale 650-850 obr/min oraz troszkę buczał powyżej 2300 obr/min. I tak było kilka lat i 2500 mth do teraz. Silnik jak buczał powyżej 2300 obr/min tak buczy ale dymienieni na niebiesko wzrosło 5 krotnie oraz powiększył się zakres i wynosi 650-1150 obr/min. Właśnie wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na WZM oraz wyregulowane zostały. Dymienie wróciło do stanu z odebrania jej z gwaranci. Co tej pompie może być jaki element pompy powoduje dymienie na niebiesko i jak to naprawić. Dodam że gdy silnik schodzi z obrotów przez 2-8 sekund nie dymi z początku na wolnych obrotach po czym zaczyna dymić.

    0 10
  • #2 14 Kwi 2015 19:12
    2587722
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 14 Kwi 2015 19:20
    rafalregulski30
    Poziom 12  

    Wykluczyłem już wszystkie inne przyczyny oprócz pompy została tylko pompa wtryskowa.

    0
  • Pomocny post
    #4 14 Kwi 2015 19:42
    dizba
    Poziom 29  

    Dymienie na niebiesko jest spowodowane : słabą kompresją, za późnym kątem wtrysku, złym działaniem przyśpieszacza kąta wtrysku w pompie.

    2
  • #5 14 Kwi 2015 19:50
    rafalregulski30
    Poziom 12  

    Jak zdiagnozować przyspieszacz kąta wtrysku w pompie lub jak go wyrególować?

    1
  • Pomocny post
    #6 14 Kwi 2015 19:57
    dizba
    Poziom 29  

    Tylko stół probierczy.

    1
  • #7 14 Kwi 2015 21:50
    2587722
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 14 Kwi 2015 23:07
    Megawe
    Poziom 29  

    Sprawdzić możesz na silniku lampą stroboskopową z końcówką do diesli.
    Jak będziesz wyciągał wtryski to najpierw odkręć rurkę od powrotów z wtrysków i odpal, obserwuj ile paliwa z wtrysków idzie na powrót na różnych prędkościach silnika.
    Z wtrysków nie może przedostawać się paliwo na powrót.
    Sprawdź podkładki uszczelniające pod wtryskami czy nie ma podwójnych.

    1
  • #9 15 Kwi 2015 09:17
    wielecki
    Poziom 20  

    Z tego co wydedukowałem w pierwszym wpisie autor wątka pisze ze moc wzrosła o 30%. Więc mu za bardzo zwiekszyli dawkę i dlatego dymi.

    1
  • Pomocny post
    #10 15 Kwi 2015 10:23
    dizba
    Poziom 29  

    wielecki napisał:
    Z tego co wydedukowałem w pierwszym wpisie autor wątka pisze ze moc wzrosła o 30%. Więc mu za bardzo zwiekszyli dawkę i dlatego dymi.

    Ale wtedy by dymił na czarno.

    2
  • #11 15 Kwi 2015 18:20
    rafalregulski30
    Poziom 12  

    Gdzie w pompie znajduję się przyspieszacz kąta wtrysku? Czy jest to coś po srodki na samym dole pompy wtryskowej samym dole jeśli nie to co to jest strzałka 8 i 7

    Massey Ferguson 255 pompa cav dpa - Niebieski dym diagnoza i naprawa pompy cav d

    4
  Szukaj w 5mln produktów