Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Synchronizacja dwóch silników asynchronicznych - podnośnik samochodowy.

14 Kwi 2015 20:50 4311 14
  • Poziom 2  
    Witam.
    Wykonuję projekt dwukolumnowego nożycowego podnośnika samochodowego. Każda kolumna ma być napędzana osobnym silnikiem asynchronicznym. Poszukuję jakichś sugestii, w jaki sposób zsynchronizować te silniki, aby kolumny podnosiły się równo.
  • OptexOptex
  • Poziom 32  
    Prymitywne rozwiązanie na lince i mikrowyłącznikach. Skomplikowane na enkoderach.
  • Poziom 2  
    Można na początek coś wiecej o tych mikrowłącznikach?
  • OptexOptex
  • Poziom 40  
    Zamiast dwóch enkoderów lepszy byłby czujnik wypoziomowania.
  • Poziom 32  
    Czyli linka. Linka jest nawinięta tak, że kolumna która jest wyżej przesuwa ją i wałek na niej, który naciska na mikrowyłącznik wyłączający silnik od tej kolumny, aż do wypoziomowania kolumn.
  • Poziom 2  
    Hmm jakoś nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić, jeśli chodzi o 'mój' podnośnik. Zamieszczam zdjęcie przykładowe jakiegoś tam, który wygląda pi razy drzwi tak, jak ma wyglądac mój, żebyśmy się na pewno rozumieli, o co chodzi :) Synchronizacja dwóch silników asynchronicznych - podnośnik samochodowy.
  • Poziom 40  
    Oczywiście można wykonać taki czujnik w oparciu o linkę czy wahadełko ale miałem na myśli bardziej rozwiniętą wersję w postaci układu elektronicznego + uC. Dzięki czemu wznoszenie będzie bardziej równomierne i bez szarpnięć jakie będą przy prostych układach z linką.
  • Poziom 25  
    Najpierw sprawdź, czy jakiekolwiek rozbudowywanie napędu poza jednoczesnym zasilaniem silników jest zasadne. Proste aplikacje z krańcówkami nie wyeliminują ewentualnych szarpań i "nierówności". Za to rozbudowywanie układu w skomplikowane i drogie układy przypomina strzelanie do wróbla z armaty.
  • Poziom 32  
    Serwisuję takie z krańcówkami, nie ma tragedii. W przypadku pomiaru kąta i zastosowaniu falowników ruch będzie płynny. Ale koszty spore.
  • Poziom 22  
    Zwykły akcelerometr wystarczy i sprawdzasz mi poziom, czujnik na płytce kosztuje może 1$ do tego atmega i sterowanie dwoma silnikami. Przyklejasz płytkę gdziekolwiek na środku i gotowe.
  • Poziom 25  
    dorlle napisał:
    Hmm jakoś nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić, jeśli chodzi o 'mój' podnośnik. Zamieszczam zdjęcie przykładowe jakiegoś tam, który wygląda pi razy drzwi tak, jak ma wyglądac mój, żebyśmy się na pewno rozumieli, o co chodzi :) Synchronizacja dwóch silników asynchronicznych - podnośnik samochodowy.

    W Twoim przypadku musisz, mierzyć oddzielnie wysokość podniesienia obu "platform" nad poziom podłoża.
    Np. na czujnikach ultradźwiękowych z wyj. analogowym 0-10V.
    Jeden pomiar będzie tzw. wiodący drugi tzw. nadążny
    Będzie potrzebny mały "PLC" z funkcją komparatora analogowego np. LOGO!.
    Jedna platforma będzie podnoszona przez silnik zasilany bezpośrednio z sieci, druga przez silnik zasilany przez falownik.
    Sterownik będzie regulował prędkość podnoszenia jednej platformy względem drugiej
  • Poziom 32  
    Obawiam się że pomiar wysokości w warunkach warsztatowych będzie gorszy niż pomiar kąta.
  • Poziom 25  
    azibik napisał:
    Obawiam się że pomiar wysokości w warunkach warsztatowych będzie gorszy niż pomiar kąta .

    A dlaczego?
    I pomiar kąta czego?
  • Poziom 32  
    Przetwornik kąta między ramionami, odwzorowuje poziom.