Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra b 99r. 1,8 - Nietypowa awaria związana z błędem 0505

Przemek18z 15 Kwi 2015 14:59 2547 5
  • #1 15 Kwi 2015 14:59
    Przemek18z
    Poziom 5  

    Witam !!

    Mam problem z Oplem Vectra 1,8 16V rok 99 Pb+ Lpg.

    Objawy:

    - szarpanie samochodem przy dodawaniu gazu i opuszczaniu przy ok 90 km/h
    - falowanie obrotów, nie można go utrzymać na stałych obrotach 3000 obr/min
    -Najbardziej poważny i denerwujący: nie mogę jechać na gazie po po jakiś 3 min od przełączenia go na LPG wraca samoistnie na PB, przy tym są szarpania i jakby samochod sie dusił lekko
    - pali się błąd p 0505 usterka relegacji biegu jałowego
    - jak jest bardzo zimny to potrafi błąd zbasnąć na jakąś chwile i chodzi wtedy jak nowy dopuki pożądnie się nie nagrzeje

    Co już zrobiłem z tą usterką:
    - wymieniłem czujnik położenia wałków rozrządu (oryginał używany) bo było zwarcie na nim 3 przewodowe
    - wyczyściłem przepustnice- skupiłem się głównie na tym najmniejszym kanale (rzeczywiście był cały zapchany)
    - podmieniałem przepływomierz bez zmian ( nie kasowałem błędu po wstawieniu innego ale myślę ze nie ma to większego znaczenia)
    - posprawdzałem przewody elektryczne i węże podciśnienia dochodzące do przepustnicy
    - zatykałem przepustnice z góry w celu sprawdzenia nieszczelności- nic
    - chciałem odkręcić sąde lambda ale jest tak zapieczona śruba że boję się że sie zerwie gwint

    O co proszę:
    Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobny problem i co jeszcze może powodować tą awarie? Męczę się z tym samochodem już ponad 2 tyg bo 2 elektyków u których byłem nie chce się podejmować naprawy bo dla nich to zbyt zawiły problem.

    Sprawy ciąg dalszy..
    Byłem u kolejnego specjalisty i wyszedł problem tego typ: okazało sie za auto pracuje na podwyższonych obrotach na biegu jałowych, po zadaniu mu niższych obrotów przez opla techa auto w ogóle nie reaguje na to, w sterowniku nowy parametr jest zapisywany a przepustnica w ogóle na to nie reaguje.

    Co zrobiłem:
    Podmieniłem na inną przepustnice sprawną identyczną oryginalną

    Skutek:
    bez zmian!!!

    Proszę o pomoc bo już naprawdę nie wiem co sie dzieje

    Z diagnostyki wyszło:
    -sonda lamba, przepływka i wszystko inne sprawne

    1 5
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Kwi 2015 16:13
    cezars65
    Poziom 24  

    Czy sprawdziłeś potencjometr położenia przepustnicy ? , dokładnie wyczyść całą odmę , sprawdż map -sensor.....

    3
  • Sklep HeluKabel
  • #3 15 Kwi 2015 16:19
    Przemek18z
    Poziom 5  

    1 Potencjometr w tym silniku (X18E1) nie jest zintegrowany z przepustnicą? Jeśli nie to gdzie on się znajduje i jak go spawdzić?

    2. Ta odma to przewód gumowy co dochodzi tak od góry do silnika z przepustnicy? Przepustnica byla czyszczona więc wątpie żeby tam coś było źle

    3. Z tym map sensorem to też nie bardzo wiem jak sie do tego zabrać

    Dodam jeszcze że tak jak wczeniej pisałem elektronik probował ustawić mi wolne obrty na 0k 750 Rpm a przepustinca na to nie reaguje i utrzymuje 1200 rpm

    0
  • #4 16 Kwi 2015 15:27
    chomik106
    Poziom 17  

    Sprawadzić instalacje zasilanie sterownika itd jeśli jest ok,uszkodzony sterownik miałem ostatnio taki przypadek.

    0
  • #5 16 Kwi 2015 16:25
    Przemek18z
    Poziom 5  

    Też próbowałeś nastawić określone obroty i przepustnica nie chciała się dostosować mimo tego że w sterowniku te ustawienia się zapisują ?

    0
  • #6 01 Wrz 2018 19:50
    Przemek18z
    Poziom 5  

    Odgrzany kotlet z 2015 ale jakby miało to komuś pomóc to za usterkę odpowiedzialny był sterownik komputera pokładowego. Poszedł do wymiany na używany.

    0
  Szukaj w 5mln produktów