Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic ll 1,9dci - Odgłosy pracy ciepłego silnika

15 Kwi 2015 16:40 753 10
  • Poziom 11  
    Cześć. Panowie borykam się z problemem dziwnego odgłosu pracy silnika. Są to.

    1.Przy dodawaniu powoli gazu takie cykanie które po dalszym dodawaniu zanika a zwiększenie ,znowu się pojawia tylko ze szybsze.Mysle że to z głowicy. :
    Czyżby luzy zaworowe, -co tam jest, hydropooychacze , czy płytki, dźwigienki. Jest jak tam jakaś regulregulacja.Moze ktoś wie jak to sprawdzić.
    Pytanie czy to luz czy wyrobienie się czegoś. ? A może małe ciśnienie oleju?

    2.To jak jadę na np 2,3 bieg i depne gaz do końca auto zaczyna iść. Puszcze całkiem gaz i przez chwilkę słyszę takie gZzzz. Grzechotanie. Co to może być .Gdzie szukać?

    3.Na nagrzanym silniku coś wyje, bardziej strona lewa sprzed auta, jakby rozrząd. Ale dziś przystawilem ucho do śrubokrętu a ten do pompy wtryskowej i tam głośno to pracuje .Co z nią zrobić. Na co się szykować. Naprawa czy wymiana.

    Z góry dzięki za info
  • Poziom 11  
    Chodzi ci o pasek .koła zębate. Pompę wody i wtryskowa. Czy w silniku o klawiaturę.zawory.popychacze.walek.krzywki.????
    Nie wiem czy to ważne ale kiedyś gościu powiedział mi ze mam małe ciśnienie na 1cylindrze.tj 1-22,2,3,4-28.ale zima pali od strzała przy -12, ale może coś w tym jest z rozrządem ze się tak dzieje.

    A olej.? Mam już 10000 km na castrolu magnat 5w40.moze przez niego to.Nie wiem gęstość .lepkość.

    Mam kupiony ale boję się wymieniać, ostatnio jak wymieniłem to po 200 km padły panewki na 2,3 baniak. A co jak teraz tez tak będzie. ????
  • Poziom 18  
    Zawory regulujesz szklankami
    więcej znajdziesz na scenicforum.pl
  • Poziom 15  
    Podjedz do warsztatu i niech ci sprawdza to auto.I zrób serwis oleje filtry
  • Poziom 11  
    Serwis na pewno zrobię,Juz czas.A z warsztatami to już gorzej, po moich perypetiach z nimi to wolę ich unikać przynajmniej tych w mojej ookolicy.Jak mi facet zakłada sterowniki turbo z VW i mówi że będzie dobrze.lub założył cały słupek a odma i odpływ zatkany.Dwu mas byl cichy zero drgań ale trzeba wymienic.i akurat ma on juz go za 2900 +tarcza i lozysko.A i najlepsze zalozony mam rozrzad za 500zl najlepszy ale nie powiedzial jaki.Wymiana za 100000 km i przeglad po 30000tys.Dzis uchylilem deko obudowe i moge go palcem ugiac.chyba z nim cos nie tak.Sorry ale w dupie mam takie warsztaty.
    A pytam was by wiedzieć o czym mówię by mnie w konia nie robiono.Dzieki
  • Poziom 15  
    No to musisz zmienic mechanika.I sprawdz ten rozrząd bo skończy sie więkrzymi kosztami

    Dodano po 34 [sekundy]:

    większymi
  • Poziom 30  
    Pasek musi dać się lekko ugiac. Za mocno naciagniety tez narobi szkody. Ten odlos przy puszczaniu gazu to prawdopodobnie turbina, a właściwie jej zawór nie działa jak trzeba. Pompa zaczyna halasowac po około 150 tys, lub np po długiej pracy np z za mocno naciagnietym paskiem. Może to równie dobrze być pompa wody Lub wspomagania. ZAlecam dla sprawdzenia zdjąć pasek pk insprawdzic czy odgłos dalej jesT
  • Poziom 11  
    O nowy trop zawór,może coś wiecej powiesz gdzie on jest,to ta Grucha na turbinie czy ten Sterownik co idzie od niego przewod do gruchy.Dziwne te grzechotanie bo jak powoli go na obrotach bujam to jest ok.
    Piszesz nie dziala jak trzeba a jak rozpoznac jak ma dzialac clip cos mi powie,Cos sam moge zobaczyc.

    A kierowniczka-łopatki?

    Moja pompa jak jest od nowosci to ma 220kkm,pasek mogli za ciasno naciagnac od wymiany wyje na wolnych obrotach,jak sie rozgrzeje.
    Pompa wody tez tak slyszalem ,ale jest nowa z paskiem.
    Wspomaganie ,nie mam pompy mam elektryczne.
    Bez paska jest sprawdzalem dalej szumi wyje,Ciezko opisac.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A zawory regulować? sprawdzać. Wydaje mi sie ze jest szum z glowicy,

    OK ,Najpierw wymiana oleju i filtra oleju i powietrza , oraz kontrola cisnienia.Ale gdzie kontrolowac?
  • Poziom 30  
    Może być winny ten elektrozawo co otwiera i zamyka turbine, lub ta gruszka. dzwiek jest taki bo jest za późno zamykana. Clip powinien coś pokazać. Ciśnienie sprężania najlepiej zmierzyć wykrecajac świece. Trzeba zie uwijac bo musisz nagrzac silnik do temp roboczej a później sporo rozebrać żeby dostać się swobodnie do świec.
  • Poziom 11  
    No i jak zwykle zostałem na lodzie.Rozmawiałem z 2 mechanikami,żaden nie podejmuje sie sprawdzania i usuwania luzów zaworowych- bo tego sie nie robi ,bo nie ma czym zmieżyć ,nie ma płytek,itd
    Pompa wtryskowa - a jak byś chciał by pracowała-bezszelestnie.
    Te dziwne wycie to on nic nie słyszy,moze to wtryski tak pracują , a przy turbo co ja tam zobacze.Jedz na komputer.

    Takim sposobem to kiedyś napewno szlak trafi silnik.
    Nie wiem juz gdzie jechac.

    Pan mowi jak sie rozleci zrobimy.A mam ich trzech także nie ma w czym wybrać.

    INTERESUJĄ MNIE WARSZTATY - LEGNICA-LUBIN-BOLESŁAWIEC specjalizujace sie w naprawie dci francuzów.

    Poleccie kogoś kto mnie nie zbedzie głupimi gadkami. Możelepiej jechać do kogoś od turbin,od głowic, od pomp?

    Ktoś coś doda