Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 D2 - Brak ładowania na wolnych obrotach

16 Kwi 2015 06:39 8661 41
  • Poziom 6  
    Witam serdecznie pacjent to A8 D2 alternator to BOSCH 120A 0 125 510 013 14V

    Problem pojawił się od rozładowującego akumulatora.
    Akumulator sprawny. Przejdę do problemu. Sytuacja wyglądała następująco że na zimnym po odpaleniu obroty silnika rzędu 1100 obr/min ładowanie 14 V
    Po pewnym czasie zaczyna spadać. Na wolnych obrotach 850 obr/min ładowanie spada do okolic 12.5 V przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.
    Przy wciśniętym pedale hamulca i załączeniu biegu D lub R obroty delikatnie spadają natomiast ładowania już brak. Na alternatorze 12.08 V
    Alternator trafił do zakładu i pan stwierdził że musi być dobrze.
    Niestety nie jest:
    Wymieniony został regulator napięcia wraz ze szczotkami, łożyska i przylgnie na stojanie.
    Sytuacja się nie poprawiła. Wciąż całkowity brak ładowania. Podczas dodaniu gazu na obroty 2000, 3000 ładowanie jest lecz nie wystarczające 13.5 V przy wyłączonych odbiornikach. Obroty 800 obr/min i już niema ładowania.

    Akumulator podmieniony z innego auta i sytuacja jest ta sama.
    Napięcia mierzone bezpośrednio na wyjściu z alternatora.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła.

    Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego napięcia ładowania.

    Zapala ci się kontrolka ładowania?
  • Poziom 6  
    Jak schodzi z obrotów to mrugnie.
    ,ja niestety nic nie sprawdzałem. Alternator robił elektryk. Dziś po wizycie u niego powiedział że wszystko jest ok. Winny jest pasek który według niego jest za luźny.
    Kazał mi założyć krótszy. Z tymże ja tego ledwo co zakładam na rolki.
    Przy obrotach 2000 nie przekracza 13.5 V

    Znając życie mostka nie sprawdził. Postawił na stół stwierdził że ładuje i jest ok. Napięcie na wzbudzenie dochodzi. Powyżej 1000.
    Poniżej już jest problem ponieważ ciągnie, tak mi sie wydaje z akumulatora.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Minus jest od silnika do karoserii, następnie od niej idzie do akumulatora.
    Pomiar robiłem i na akumulatorze i na alternatorze.
    Plus i obudowa alternatora Po 10 minutach jazdy stan akumulatora jeż jest 11.8V po wyłączeniu wszytkich odbiorników.
    Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    MarekWoźny napisał:
    Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze.

    Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
  • Poziom 6  
    Pawel wawa napisał:
    Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal.

    Czyli tak, daje mu plusa na wzbudzenie i sprawdzę co się dzieje. Z tego co zauważyłem to na wzbudzeniu jest napięcie takie jak na akumulatorze.

    andrzej20001 napisał:
    MarekWoźny napisał:
    Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze.

    Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.


    Podmienialem 2 akumulatory i sytuacja jest identyczna. Systematycznie spada napięcie na nowym akumulatorze.

    A co będzie jeśli. Podepne akumulator pod prostownik by mi podtrzymywał jego napięcie.
    Następnie odkręcił bym plus od alternatora. Odpalił bym auto zobaczył co się dzieje. Czy ładuje czy nie. Mogę tak zrobić?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Jak podkładałeś inna baterię sprawdź jeszcze cęgami amperowymi ile altek podaje na instalacje prądu. Jak kiepsko a sie grzeje to jest uszkodzony.
  • Poziom 6  
    Alternator spalony, poszedł dymek z niego. Wymontowałem i zawiozłem do elektryka. Niech myśli teraz na nowo. Jutro ma dać znać jaka jest diagnoza. I co się stało.
  • Poziom 6  
    Najmocniej przepraszam że napisze posta pod postem. Odebrałem alternator od elektryka. Spaliły się 3 diody od wzbudzenia. Pan elektryk stwierdził że spalił się po przez zwarcie lub pracę bez podpiętej baterii.
    Pan elektryk powiedział że alternator chodził na stole i ładuje 14V i żebym nie wracał do niego bo alternator jest w 100% sprawny.
    Stół u pana elektryka wygląda następująco że jest to silnik z paskiem i akumulatorem oraz woltomierzem konstrukcji piwnicowej.
    No więc tak:
    Zamontowałem alternator już nie licząc który raz z kolei. Po odpaleniu podłączam Voltomierz i jestem mega zadowolony 14.2 V. Myśle sobie jest super. Obroty silnika na ssaniu około 1100. Po wyłączeniu ssania granice 900 ob/min już dostałem strzał w kolano. 13.8 V - 13.5 - 13.4 - 13.6 itd. Odpaliłem światła, włączyłem ogrzewanie na pół zakresu 12.6 V
    Na odpalonych światłach, włączonych przeciwmgielnych i przy obrotach 3000 pokazał 14V ale to było przez chwilę bo po około 5min pracy już było 13.8 V

    Noga na hamulec, załączenie D, obroty spadły do 750 obr/min ładowanie 12.08 V

    Dzwonie do pana elektryka a on twierdzi że czepiam się i przyczyną jest elektryka w aucie.
    Sprawdziłem masę co jest od silnika do budy i z budy na akumulator. Przeczyściłem i jest ok.
    Sprawdziłem przewód plusowy. Szarpałem nimi itp.
    Tłumacze panu elektrykowi że plus po pewnym czasie pracy jak jest taki spadek robi mi się ciepły.
    Ten z kolei mówi że wina jest w aucie.
    Pytam go jak to jest możliwe że przy wyłączonych wszystkich odbiornikach na wolnych obrotach nie ma 14V ba nie ma nawet 13.5 V
    Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem.
    Mówię mu że dobrze problem ze stykiem na kablu który ma 5m długości ale co ma ugnity kabel do tego jak przy samym alternatorze też nie ma ładowania na samym wyjściu.
    Na obrotach 4000 bez obciążenia ma 14 V a na wolnych ma 13.75 V po załączeniu D spada do 12 z groszami.

    Już nie wiem co myśleć. Jakieś sugestie ?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
  • Moderator Samochody
    MarekWoźny napisał:
    Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem.


    Coś w tym jest bo

    MarekWoźny napisał:
    Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze.


    Nie podoba mi się ta gorąca klema.

    Być może fabryczne zagnieceni się utleniło, masz możliwość sprawdzenia lub wymiany tej klemy?

    Alternator pozbawiony bufora w postaci akumulatora z klemą która kiepsko przewodzi nie da sobie rady.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze co mi do głowy przychodzi to założyć mniejsze koło na alternator, wtedy zwiększysz mu obroty i na wolnych będzie dawał rade.
  • Poziom 6  
    Ale jeśli nie będzie dobrego styku na klemie to na wyjściu alternatora ile powinno być ? Bezpośrednio na wyjściu ?
    Po wymianie diodek na wzbudzeniu nie ma takiego grzania już ale jest ciepły. Nie aż tak gorący jak wcześniej.
  • Moderator Samochody
    Nie wiadomo ile jak nie ma styku.

    Klemy nie mają prawa się grzać i koniec.

    Diody wzbudzenia będą w takim wypadku dostawać i mogą się uszkadzać.
  • Poziom 43  
    domex32 napisał:
    Być może fabryczne zagnieceni się utleniło

    Ale wtedy na wyjściu z altka miałby np. 14,5V a na baterii słabo.
  • Poziom 6  
    andrzej20001 napisał:
    domex32 napisał:
    Być może fabryczne zagnieceni się utleniło

    Ale wtedy na wyjściu z altka miałby np. 14,5V a na baterii słabo.


    Nie jestem specjalistą ale też mi się tak wydaje. A tu na samym alternatorze już nie ma nic.
    Dla porównania mam A4 jako drugie auto i tam po załączeniu podgrzewania szyby, światła, przeciwmgielne, grzane fotele, na baterii na wolnych obrotach jest 13,7 V
    A na tym przy włączonym tylko podgrzewaniu tylnej szyby i świateł ładowanie już leży.
  • Poziom 43  
    domex32 napisał:
    Klemy nie mają prawa się grzać

    Ale to jest też fakt.
  • Poziom 6  
    Dziś odbyłem jadę próbną. Na obrotach 1100 obr/min ładowanie przy włączonych światłach, podgrzewaniu szyb wynosi 13,8 V
    Gdy obroty zejdą na D na 800, co i taj jest za dużo na akumulatorze jest 12.5 V.
    Klema plusowa jest ciepława już. Nie jest gorąca jak wcześniej ale ciepła.
    Spróbuje ją wymienić, lub pociągnąć całkiem nowy kabel alternator - akumulator.
    A co sądzicie by faktycznie założyć mniejsze koło ?
  • Poziom 43  
    Ma być >14V , amperaż sprawdzałeś?
  • Poziom 6  
    Jak mogę to sprawdzić ? Posiadam tylko zwykły miernik made in targowica. Czy nim mogę sprawdzić prąd ?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz. Twierdzę utlenienie złącz bądź przewodu głównego.
  • Moderator Samochody
    MarekWoźny napisał:
    A co sądzicie by faktycznie założyć mniejsze koło ?


    Założ, wtedy alternator będzie obracał się szybciej.

    Od czego zaczęły się Twoje przygody z alternatorem? Już tak kupiłeś?
  • Poziom 6  
    @andrzej20001 Nie wiem czy dobrze mierzyłem, delikatnie z ciągnąłem plus z miernikiem tak by nie doprowadzić do tego by auto chodziło bez połączenia alternator - aku.
    I zrobiłem tak. Alternator - miernik szeregowo - akumulator.
    Pokazywał 1.7 A
    Dla mnie to troszkę dziwne.

    dafit906 napisał:
    dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz. Twierdzę utlenienie złącz bądź przewodu głównego.

    Zrobie to w poniedziałek i dam znać co pokazało.

    domex32 napisał:

    Od czego zaczęły się Twoje przygody z alternatorem? Już tak kupiłeś?

    Wcześniej padł mi alternator. Elektryk powiedział, że jego naprawa jest nieopłacalna i kazał mi szukać używki.
    Znalazłem używkę z identycznego auta. Pojechałem do niego na sprawdzenie. Powiedział, że jest ok.
    Od tamtej pory mam problemy z szarpaniem skrzyni biegów, problem z odpaleniem ksenonów, zapalającym się akumulatorem na FIS, żarzącą się kontrolką ładowania na niskich obrotach kiedy auto stoi na D lub R.
    Jak naładuje akumulator przez noc to jest ok przez kilka kilometrów. Po pewnym czasie skrzynia podczas redukcji z 3 na 2 robi uderzenie w plecy i już wiem że na złączach akumulatora jest małe napięcie.
    Po podłączeniu pod VAG-a napięcie ładowania ECU widzi 11,51 V Szok

    Jutro niedziela to odpuszczam. Rozmawiałem ż jednym znajomym i twierdzi że ewidentnie problem dalej siedzi w alternatorze. Albo ma jakieś zwarcie albo coś z diodami nie tak że nie ma siły dźwignąć obciążenia.
    Powiedział, że alternator chciał czy nie chciał na pełnym obciążeniu na wolnych obrotach ma dawać te minimum 13,8 V jeśli tego nie robi i napięcie spada wniosek jest jeden że nie daje sobie rady.
    Elektryk który regenerował altka twierdzi że ja jestem klient i się nie znam.
    Alternator daje 14V i koniec kropka.
    Owszem daje ale bez obciążenia na obrotach 1100.
    A jak mu dam obciążenie typu tylko podgrzewanie szyby i światła to już jest problem.
    On z kolei twierdzi że to nie ma nic wspólnego i że mam zj...y samochód
  • Poziom 27  
    Który rok tego d2 ? Masz baterię w szyberdachu ?
  • Poziom 43  
    Tak jak ktoś pisał daj diodę szeregowo z wzbudzeniem..
    Najprawdopodobniej coś w instalacji .
    Czy wczśniejszy alternator był o tych samych numerach jak możesz to podaj numery i reg stary.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Dafi dobrze mówi, dołóż przewód minimum 2,5mm2 pomiędzy D+ a akumulator i wtedy sprawdź ładowanie również pod obciążeniem (ale bez szaleństw). Jeśli napięcie będzie nie mniejsze niż 13,8V tak jak pisali koledzy wyżej to masz winowajce i wrzuć nowy przewód alternator-akumulator.
    Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku".
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    bearq napisał:

    Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się o poważne "kuku".


    a Ty czym mierzysz??? cwaniak


    co do kolegi wymień ten alternator wszystko wskazuje na nadpalone uzwojenie.
    szkoda że nie posiadasz oscyloskopu... widzielibyśmy wtedy cały problem jak na dłoni...
    na 95% to alternator.... i jest to usterka z którą walczyłem jeszcze w polsce jak miałem warsztat.

    pan z regeneracji za kazdym razem zmieniał cos innego .. po 4 razie okazało sie ze wymienił juz wszystko oprócz uzwojenia...

    oczywiscie koszt nowego był zbyt wysoki. nowy alternator rozwiązał sprawe
  • Poziom 6  
    dafit906 napisał:
    Który rok tego d2 ? Masz baterię w szyberdachu ?

    tak ale to jest osobna instalacja bo ta bateria nie ładuje akumulatora tylko napędza wiatrak nawiewu który jest sterowany przez przekaźnik klimatronika.
    Solardach nie jest połączony z ładowaniem akumulatora. To jest sprawdzone i fabrycznie nie realne..

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Najprawdopodobniej coś w instalacji .
    Czy wczśniejszy alternator był o tych samych numerach jak możesz to podaj numery i reg stary.


    Alternator jest taki sam jaki był ori.
    Instalację sprawdziłem dziś u niezależnego elektryka i nie ma poboru prądu.
    Na wyłączonym silniku jest 0,04 A poboru.