Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra 1996 TDI 1Z - Samochód łapie tzw notlaufy

17 Kwi 2015 15:09 1179 10
  • Poziom 14  
    Witam serdecznie

    Jak w temacie silnik łapie notlaufy na różnych zakresach obrotów zależnie od biegów z tym że jak np. na 3 biegu równomiernie przyśpieszam to nic dię nie dzieje tyko przy mocnych przyśpieszeniach. Wszyscy na forach o to oskarżają N75 ale ja taki zawór mam przy sterowaniu EGR, wychodzą z niego 3 wężyki właśnie do EGR i do filtra powietrza i do rurki która jest pomiędzy Vacu a serwem, a zniej też jest przewód do sterowania klapą powietrza nawiewu obiegu zamkniętego jego numer to 1H0 906 627, natomiast drugi zawór to 028 906 283 F z którego wężyki idą do turbiny, gruszki przy turbinie no i do kolanka kolektora układu ssącego pomiędzy przepływówką a turbiną tam też jest podłączona odma z pokrywy głowicy
    . Który zawór wymienić? Bo dziwne jest dal mnie żeby winny był N75 czyli od EGR zwłąszcza że egr mam zaślepiony a przewód od niego zaślepiony i od strony zaworu EGR i od strony zaworu N75 czyli 1H0 906 627. No i jeszcze jedno jeżeli winien jest 028 906 283 F to czy da się go zregenerować?

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    Temat wałkowany 1000 razy. Po pierwsze notlauf ma dwa typy niedoładowanie lub przeładowanie. Komputer ma zadana wartość doładowania do której dąży. Trzeba by podpiąć VAG/VCDS i dokładnie określić który to z nich. Choć coś czuje że problem z niedoładowaniem tzn turbo nie daje ciśnienia zakładanego. W ciemno nic nie wymieniaj bo rzadko kiedy trafisz. Problem może być z dziurą w dolocie w wężykach podciśnienia, gruszce turbo lub samym turbo (ja bym to obstawiał z racji rocznika). Zaworze sterującym turbo czyli inaczej N75. Może jeszcze być problem z czujnikiem ciśnienia ale to też marginalne się zdarza.
  • Poziom 18  
    W 1Z nigdy nie ma błędu jak jest za słabe doładowanie. Za stary sterownik. A błąd przeładowania pojawia się przy przyśpieszaniu i spowodowany jest zaworem N75 lub uszkodzonym wężykiem.
  • Moderator Samochody
    120 zł nowy oryginalny zawór pierburga.

    Do sprawdzenia jeszcze wężyk do ECU, oraz SAM ECU czy nie pływa w oleju.

    No i oczywiście diagnostyka komputerowa, tam wyjdzie czy brakuje powietrza czy doładowania czy tego i tego.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Sory zabpomniałem dopisać reszty. Wywala błąd 575 ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania sporadyczny. Wężyki wymienione na nowe nawet ten do kompa komp rozkręcony w nim wężyk jak nówka. Ale w poniedziałek pozakładam dodatkowo cybanty choć wchodziły ciasno. Turbina swieżo po regeneracji. Piszecie koledzy szanowni o N75 ale on u mnie jest na EGR a na turbinie jest 028 906 283 F. Przebieg wężyków i przekaźniki zgodne z ETKA Alhambra 1996 1Z. Wczoraj jechałem autostradą i z biedą trzymał na piątce 120 raz po dłuższej chwili udało się do 140 i nic więcej. Żona ze mnie leje że wreszcie bezpiecznie jeżdże ale weż tu wyprzedzaj jak auto nagle nie ma mocy. Kurde mój punto 1 1.7D wyciąga 160 ;(

    Pozdro
  • Poziom 14  
    Witam

    Miałem trochę czasu i pouszczelniałem wężyki cybantami niestety usterka dalej występuje
    Będę niestety musiał wymienić elektrozawór. I teraz pytanko: Czy powinienem regenerować lub wymienić zawór 028 906 283 F który jest podłączony wężykami do turbiny, gruszki sterującej i kolanka za przepływówką ?

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    czukcza napisał:
    Będę niestety musiał wymienić elektrozawór

    Zrobisz jak uważasz, ale taki efekt daje sama turbina, więc przemyśl czy warto na pałę wydać kasę...bo może się przydać na mechanika...
  • Poziom 14  
    Turbina jest świeżo po pełnej regeneracji
  • Moderator Samochody
    czukcza napisał:
    Czy powinienem regenerować lub wymienić zawór 028 906 283 F


    Te zawory się wymienia, koszt błahy, koło 120 zł za oryginał, nie słyszałem żeby była jakaś firma która to regeneruje.

    Lamerzy próbują je rozbierać i czyścić, z marnym skutkiem.
  • Poziom 14  
    U mnie jest inny. Ten który wstawiłeś mam jako sterujący egr. A do turbiny mam taki : sklep.autoczesci.torun.pl/silniki-i-osprzet/656-zawor-regulacyjny-cisnienia-doladowania-audi-a3-vw-golf-iv-06a-906-283f.html