Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna I 1.9 dci cieknie olej spod wtrysku

Damianto45 17 Kwi 2015 20:35 4110 27
  • #1 17 Kwi 2015 20:35
    Damianto45
    Poziom 5  

    Witam Państwa !
    Mam problem z renią ... Spod wtrysku dymi i wygania olej. Samochód baaaardzo mulowaty, dymi jakby ognisko się paliło, gwałtownie wchodzi na najwyższe obroty ... Zdjąłem głowię i uszczelka jest dobra. Na jednym wtrysku jest nagar oleju. Do jakiej mogło dojść usterki ?

    0 27
  • Pomocny post
    #2 17 Kwi 2015 20:39
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Między głowicą a wtryskiwaczem masz miedzianą uszczelkę. Czas na jej wymianę.
    Może trzeba było najpierw wtryskiwacze odkręcić a nie głowice ściągać.
    Tam nie mas skąd olej lecieć - to nie olej.

    2
  • Pomocny post
    #3 17 Kwi 2015 20:39
    szymon198312
    Poziom 30  

    Do uszkodzenia podkładki wtrysku. Chwila i naprawione. Chyba to ściąganie głowicy było niepotrzebne ale jak jest sciagnieta to warto sprawdzić czy nie pekla

    0
  • #4 17 Kwi 2015 20:43
    Damianto45
    Poziom 5  

    No właśnie myślę nad tym czy zawieść do sprawdzenia głowicę,czy może nie potrzebnie ... Zapomniałem jeszcze dodać, że stan płynu chłodniczego się podnosił.

    0
  • Pomocny post
    #5 17 Kwi 2015 21:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Daj głowice do sprawdzenia\zrobienia, tym bardziej iż masz już ją na wierzchu, a komplet uszczelek miedzianych wymienisz jak głowice zrobią, bynajmniej ją wyczyszczą, i wygrzebią stare podkładki.

    Dodam że dwa razu spotkałem się w mercedesie A, że przez wydmuchaną uszczelkę wtrysku, nagromadziło się tyle "lawy" że dwóch wtrysków w ogóle nie było widać.

    Klient jeździł ponad rok z takim przedmuchem.

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Kwi 2015 21:09
    wikia55
    Poziom 17  

    Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy

    0
  • Pomocny post
    #7 18 Kwi 2015 07:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    domex32 napisał:
    Dodam że dwa razu spotkałem się w mercedesie A, że przez wydmuchaną uszczelkę wtrysku, nagromadziło się tyle "lawy" że dwóch wtrysków w ogóle nie było widać.


    Raz mi się trafił taki dostawczak gdzie wtryskiwacz puścił paliwo a jak go zobaczyłem to go nie było widać :)
    Klient twierdził że ta "lawa" to uszczelnienie położone przez mechanika.

    0
  • #8 18 Kwi 2015 11:16
    Damianto45
    Poziom 5  

    Zawiozłem dzisiaj głowicę, sprawdziłem i jest wszystko dobrze z nią. Musi to być wina uszczelki pod głowicą ... Teraz mam problem z rozrządem, bo nie wiem jak go ustawić. Nie widać żadnych punktów na kołach. Przydałby się jakiś jasny schemat.

    0
  • #9 18 Kwi 2015 13:43
    wikia55
    Poziom 17  

    Na zębie koła wałka rozrządu kropka, na wału kreska

    1
  • #10 18 Kwi 2015 14:32
    coperfild
    Poziom 33  

    Do wał radzę użyć blokady .
    Renault Laguna I 1.9 dci cieknie olej spod wtrysku

    0
  • #11 18 Kwi 2015 17:01
    szymon198312
    Poziom 30  

    z tego co pamiętam to w tym silniku nawet na pasku są znaki. Jeśli nie ruszales śruby od wału to nie powinno być trudno.

    -1
  • #12 18 Kwi 2015 18:24
    wikia55
    Poziom 17  

    Po co blokada gdy jet klin na wale?????
    Jak można nie ruszyć śruby wymieniając pasek???Ech, mechanik!!

    0
  • #13 18 Kwi 2015 18:57
    szymon198312
    Poziom 30  

    Nie komentuj zanim nie zrozumiesz tresci. Napisalem JESLI nie ruszales sruby. Zapewne z ciebie lepszy mechanik, tylko to nie jest forum na ktorym sie ludzie licytuja kto jest lepszy. Nie w kazdym silniku reno jest klin a skoro w bloku jest sruba na blokade to trzeba ja wlozyc i tyle. Nie sztuka jest odkrecic srube od walu w nadzieji ze jest tam klin a pozniej wypisywac tematy na forum jak to ustawic. Sadzac po pierwszym poscie mozna sie spodziewac ze dolne kolo nie zostalo zdjete.

    -1
  • #14 18 Kwi 2015 19:55
    wikia55
    Poziom 17  

    To jeśli nie wiesz to nie pisz bzdur

    0
  • #15 18 Kwi 2015 20:21
    szymon198312
    Poziom 30  

    @wikia55 zacznij uważnie czytać posty. Bzdurą jest to, że się udzielasz w sprawach nie podlegających dyskusji na tym forum. Jeśli masz coś do dodania i ochotę pojechać komuś trochę to skorzystaj z Facebooka bo tam jest miejsce dla takich jak ty. Zalozyles profil 8 dni temu a już jesteś najmadrzejszy. Skorzystaj ze swojej mądrości i podpowiedz koledze dokładnie jak ma ustawić ten rozrzad bo on o to pytał. Jak jesteś takim znawcą to napisz dokładnie gdzie jest tak kropka i kreska bo na Google każdy wejść potrafi i na szybko zerknąć na grafikę. Napisz mu w jakim położeniu znajduje się wałek i dokładnie jak to zrobić aby tego nie spaprac. Takie było pytanie i nie udzielaj się więcej proszę w sprawach niepotrzebnych.

    0
  • #16 20 Kwi 2015 15:31
    Damianto45
    Poziom 5  

    Ehh ... Zmieniłem tą uszczelkę, założyłem wszystko jak ma być i odpaliłem ... Pochodził chwilę i zaczął kopcić, dodałem gazu i zaczęło coś stukać. Zgasiłem, dolałem oleju i nie mogę teraz odpalić ponieważ kątruje silnik. Jaka jest tego przyczyna jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony ?

    0
  • #17 20 Kwi 2015 15:47
    andrzej20001
    Poziom 42  

    To znak że tanio juz było ,laweta i do mechanika.

    1
  • #18 20 Kwi 2015 17:32
    Damianto45
    Poziom 5  

    Okazało się, że turbina walnęła. Wałek w niej ma bardzo duży luz. Mechanik sprawdzał rozrząd i przy wykręceniu świec okazało się, że na pierwszym tłoku jest olej i to dość dużo. W silniku nic nie było. Turbina wyciągnęła cały i teraz jest problem, ponieważ panewki mogły się poobracać ... Nie wiem teraz czy warto jest regenerować, czy może kupić nową ?

    0
  • #20 20 Kwi 2015 20:57
    wikia55
    Poziom 17  

    Damianto45 napisał:
    może kupić nową ?
    to koszt 2000
    Tak że kupuj chra i wymieniaj

    0
  • #21 20 Kwi 2015 22:59
    szymon198312
    Poziom 30  

    Nie turbina bym się martwił tylko stanem silnika. Zanim kupisz turbine to porządnie go sprawdź bo może remont nie będzie opłacalny

    1
  • #22 30 Kwi 2015 21:36
    dgoklumpens
    Poziom 1  

    Damianto45 napisał:
    Okazało się, że turbina walnęła.

    Jak turbine skrecałes po załozeniu głowicy? czy przelałes olej (metalową rurką doprowadzajaca smarowanie do turba) na rozruszniku (powinienes miec podstawiony 50ml pojemnik i zapełnic go olejem silnikowym).
    Cytat:
    Wałek w niej ma bardzo duży luz

    Jaki jest ten luz : gora dół czy osiowy lewo prawo?

    Cytat:
    Mechanik sprawdzał rozrząd i przy wykręceniu świec okazało się, że na pierwszym tłoku jest olej i to dość dużo
    .
    Sprawdził jakie jest cisnienie spreżania ?
    Cytat:
    W silniku nic nie było. Turbina wyciągnęła cały

    jak sprawdziłeś odkręcałeś korek zlewu oleju z misy czy bagnetem. odkręcałeś wydech zeby zobaczyć czy tam turbina wywaliła i co z inetrcooler-em ile tam było oleju.
    Cytat:
    i teraz jest problem, ponieważ panewki mogły się poobracać ...

    Dostep do panewek jest bezproblemowy podkładasz w swoim garazu winde kładziesz sie pod lalą:
    -sp[uszczasz resztkę oleju z misy
    -odkręcasz 21szt srubek na klucz E8
    -odkręcasz 4szt śrub M 8 od skrzyni na klucz 13
    -opuszczasz misę i widzisz czarną plastikową osłonę wału korbowego przykręconą do bloku na 1 srubę M8 na klucz 13.
    - po tym zabiegu masz widoczny wał wraz z korbowodami panewki główne przykręcane sa na klucz E14 natomiast korbowe na klucz 11. Odkrec sobie wcześniej świece żarowe żebyś nie miał sprężania do sprawdzenia panewek na korbach. Odkręcasz np. korbowód I (jest liczony od skrzyni biegów) i widzisz dolna panewkę potem wypychasz drewnianym trzonkiem korbę do góry i widzisz górna panewkę. Czynność powtarzasz dla reszty tłoków.
    Po takich oględzinach stwierdzasz co robić dalej
    Ja przy tych oględzinach (pierścienie olejowe na każdym miały tyle nagaru ze stały w jednym miejscu, pierścień kompresyjny (górny) luz na zamku w GMP 2,13 mm w DMP 1,75 -0,38 roznicy to masakra czyli stożek z bloku - na każdym cylindrze podobnie. Stwierdziłem przywiezienie z francji auta z ubezpieczalni po przebiegu 135 tkm z uszkodzonym tyłem i silnik przełożyłem do siebie

    0
  • #23 13 Mar 2016 21:31
    Thadeuss1
    Poziom 11  

    Witam wszystkich
    Opiszę mój problem może ktoś coś podpowie.
    Laguna 1.9 dci wymieniłem już 3 uszczelniacze wału korbowego od strony skrzyni i nadal cieknie olej tzn jak chodzi na wolnych obrotach to nic nie leci jak tylko dostaje wyższych obrotów sika jak sikawką.
    Założony simering reinz wciśnięty głębiej by pominąc rowek na wale korbowym
    skrócona sprężynka i nadal cieknie ręce opadaja co robić???
    Zastanawiam się czy istnieje prawdopodobienstwo by wyciek był spod śrub mocujących koło dwumasowe?
    Zastanawiam się gdyż nie zastosowałem kleju do śrub tylko silikon czy może to być przyczyną.
    Będę wdzieczny za sugestie.
    Pozdrawiam

    0
  • #24 13 Mar 2016 21:46
    kajkoszyk
    Poziom 9  

    Thadeuss1 napisał:
    istnieje prawdopodobienstwo by wyciek był spod śrub mocujących koło dwumasowe?
    nie
    Na pewno z uszczelniacza a nie podpory?

    0
  • #25 13 Mar 2016 22:04
    Thadeuss1
    Poziom 11  

    Podpora zlożona na silikon boczne krawędzie wysmarowane szczerze ręce opadają.

    0
  • #26 14 Mar 2016 07:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wyrzuca olej przez bagnet gdy się przyjedziesz bez bagnetu?

    1
  • #27 14 Mar 2016 08:27
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Niezłe ciśnienie w skrzyni korbowej pewnie.

    0
  • #28 14 Mar 2016 09:34
    Alfred001
    Poziom 13  

    Thadeuss1 napisał:
    Witam wszystkich
    Opiszę mój problem może ktoś coś podpowie.
    Laguna 1.9 dci wymieniłem już 3 uszczelniacze wału korbowego od strony skrzyni i nadal cieknie olej tzn jak chodzi na wolnych obrotach to nic nie leci jak tylko dostaje wyższych obrotów sika jak sikawką.
    Założony simering reinz wciśnięty głębiej by pominąc rowek na wale korbowym
    skrócona sprężynka i nadal cieknie ręce opadaja co robić???
    Zastanawiam się czy istnieje prawdopodobienstwo by wyciek był spod śrub mocujących koło dwumasowe?
    Zastanawiam się gdyż nie zastosowałem kleju do śrub tylko silikon czy może to być przyczyną.
    Będę wdzieczny za sugestie.
    Pozdrawiam


    Witam :)

    A może odmę masz zatkaną?

    Pozdrawiam,

    0
  Szukaj w 5mln produktów