Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna ph1 2001 1,9dci - dławi i gaśnie tylko przy skręcaniu w prawo

metiu883 17 Apr 2015 22:11 2679 19
  • #1
    metiu883
    Level 7  
    Witam, od pewnego czasu mam problem z swoją laguną. Problem polega na tym że podczas jazdy i skręceniu na łuku ok 90stopni silnik zaczyna się dławić (spadają obroty) i gaśnie(jednak czasami uda się mu to dławienie przeżyć i nie zgaśnie). Tak samo jest w mniejszych łukach przy dużych prędkościach. Wydaję mi się że to coś ma związek z nachyleniem\przechyleniem samochodu. PROBLEM TEN ISTNIEJE TYLKO PODCZAS JAZDY GDY SKRĘCA SIĘ W PRAWO. Proszę o pomoc bo trzech elektroników już rozłożyło ręce.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie wiem czy pomogę ale czytałem kiedyś o w jakimś czasopiśmie motoryzacyjnym o aucie które chciało skręcać tylko w lewo. Nie była to laguna, był to rover a przyczyną była woda która spływała i zalegała bo odpływy były zatkane, siedział tam sterownik silnika, czy jakoś tak.

    Podaje linkt czasopismo jest bezpłatne wiec nie naruszam zasad.

    Świat motoryzacji 7-8/2014
  • #3
    matrixs
    Level 25  
    Błędy jakie są? Ciśnienie paliwa podczas skręcania? Może pompka paliwa kończy żywot jest po prawej stronie. Najpierw diagnostyka.
  • #4
    metiu883
    Level 7  
    każdy z tych trzech elektroników jedyny błąd jaki zdiagnozowali, to niskie ciśnienie na listwie wtryskowej, i kazał jeden wymienić czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, Wymieniłem i dalej to samo. Mieli jeszcze kilka teorii miedzy innymi, silniczek krokowy do wymiany, regulator ciśnienia paliwa też do wymiany, czujnik położenia wału, zanim wymienię, to wszystko to wolałem zapytać czy może ktoś miał podobny problem, bo każdy z nich tylko wymieniać ale pewności nikt nie dawał. ciśnienia paliwa podczas skrętu żaden mi nie zmierzył... niestety sam tego nie zrobię bo brak sprzętu i umiejętności. Dodam jeszcze że wtryski były wymienione, wszystkie cztery 100%sprawne,
  • #5
    matrixs
    Level 25  
    Silniczek krokowy do wymiany? No bez jaj...
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Zajrzyj do zbiornika paliwa.
  • #7
    metiu883
    Level 7  
    tak mi powiedział jeden, ja tam się nie znam, wiem co się dzieje i upierał bym się że związane jest to z przechyleniem pojazdu, skrecam w prawo samochód poprzez siłe odśrodkową odchyla się w lewo (może paliwo odpływa od czegoś?!) niewiem nie znam się nawet nie mam pomysłu jaki czujnik czy część w samochodzie może mieć związek z nachyleniem czy położeniem silnika. ale tak jak powiedziałem to tylko mój punkt widzenia i jako laik tego bym się trzymał, jednak wysłucham wszelkich porad i uwag.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    andrzej20001 wrote:
    Zajrzyj do zbiornika paliwa.



    tzn? czego tam mam szukać?
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    metiu883 wrote:
    niewiem nie znam się nawet nie mam pomysłu jaki czujnik czy część w samochodzie może mieć związek z nachyleniem czy położeniem silnika.


    Oddaj auto do prawdziwego fachowca, prawdopodobna odpowiedz już padła...

    andrzej20001 wrote:
    Zajrzyj do zbiornika paliwa.


    Dodano po 1 [minuty]:

    Wygląda jak by ktoś w zbiorniku zamienił zasilanie z powrotem.
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Jeśli byłaby to wina czegoś w zbiorniku ( nieszczelny smok , brud ...) to usterka powinna zaniknąć przy pełnym zbiorniku paliwa.
  • #10
    metiu883
    Level 7  
    czyli zbiornik odpada, bo zawsze jest pełny:)
  • #11
    genek1000
    Level 35  
    Może faktycznie jest to wina pompki paliwa.. Szukaj na prawej podłużnicy , za kołem . Idź po przewodzie zasilającym paliwa to znajdziesz.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    Scennic miał pompkę, ale czy laguny też?
  • #13
    wasylek112233
    Level 18  
    Rozwiązanie problemu:
    Instalacja elektryczna
    Regulacja silnika
    Układ rozruchu i doładowania

    Dotyczy samochodów:
    Wszystkie modele, 1990→.

    Treść zgłoszenia:
    Sporadyczne problemy z uruchomieniem silnika.
    Sporadyczne przerwy silnika.

    Przyczyna:
    Uszkodzony czujnik kąta wychylenia wału korbowego.

    Sposób usunięcia:
    Wymienić czujnik kąta wychylenia wału korbowego.



    taka serwisówka wpadła mi w rece odnosnie twojego auta...
    ale zanim cokolwiek wymienisz to musisz zrobić diagnostyke
    to powinien ktoś wychwycić na kompie w parametrach podczas jazdy.


    co do niskiego cisnienia na listwie to wypadało by sprawdzić jednostke dozowania paliwa... chodzi o elektrozawór na pompie cr.

    Dodano po 1 [minuty]:

    i co najwazniejsze parametry z czasu gdy usterka występuje.. to rozwieje wszelke wątpliwosci i pomoze obrać kierunek szukania usterki
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Co ma czujnik wału do skrętu w prawo?
  • #16
    Daro122
    Level 31  
    "Scennic miał pompkę, ale czy laguny też?" , są wersje ze wstępną pompką i bez , generalnie jak ma gruszkę do podpompowania to nie ma pompy wstępnej .
  • #18
    Megawe
    Level 34  
    Odłącz wtyczki:
    - od zaworu EGR
    - od elektrozaworu podciśnieniowego na kolektorze ssącym
    - czujnika temperatury silnika
    wyciągnij tą część wiązki i zaglądnij do środka.
  • #19
    metiu883
    Level 7  
    po wielu bojach i kilku nie trafnych diagnozach trafiłem na mechanika który pokonał problem:) koszt 15zł:) klejenie rury wychodzącej za egr-em na intercoler, kołnierzyk na tej rurze przed obejmą zaciskową przedziurawił się z jakiegoś powodu(może ze starości to wkońcu 15letnie auto). wkażdym razie pokleił, i problem zniknął co do zależności dlaczego działo się to tylko przy skręcie w prawo, to też nie umiał tego wyjaśnić aczkolwiek widział i sprawdził że działo się tak jak opisywałem.
  • #20
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Heh czyli pozostaje zagadką zależność której wszyscy się najbardziej czepili a wystarczyło wprawne oko z wieloletnim doświadczeniem :)