Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reno Laguna 1998 1.8 - Zgrzyta bieg cofania

18 Kwi 2015 11:55 1023 11
  • Poziom 6  
    Dzień dobry.
    Miałem do roboty układ wydechowy więc przy okazji postanowiłem zrobić sprzęgło.
    Bieg R zgrzytał tak że musiałem gasić auto aby go wrzucić albo wrzucać bieg przez wrzucenie biegu do przodu. Mechanik zdiagnozował sprzęgło iz jest kaput.
    Co ciekawe nie ślizgało się a robiąć test na 5 z ręcznym auto gasło na 4 i 3 też na każdym biegu gasło.
    No ale jak mechanik tak twierdzi to zleciłem wymianę.
    Założony został komplet marki VALEO.
    Po pierwszym wciśnięciu pedała ledwo co dziury nie zrobiłem w podłodze. Elegancko leciutko wchodziło jakby zapowietrzone.
    Brało od dolu już odrazu po puszczeniu auto zaczęło jechać. Nie ujechałem więcej niz 30km gdzie byłem w centrum miasta i ruszając pod górkę nagle zauważam że sprzegło bierze coraz wyżej.
    Tak że teraz stan po 500km wygląda tak że sprzęgło bierze (auto zaczyna się toczyć w połowie skoku) a zaczyna jechać i jedzie pod koniec. Czy przez 500km mogło się tak zużyć? Pedał ma dość znaczny opór. I tak jakby sprężynuje jakby sprężyna jakaś mocna tam siedziała.
    Na dodatek wydaje dziwne dźwięki. Szczególnie jak auto nagrzane i jest wyłączone to jak wciskam słysząc jakby coś nie było naoliwione.
    A najgorsze jest to że nadal zgrzyta.
    Jak wyjeżdżałem z warsztatu nie zgrzytał R.
    A teraz nadal zgrzyta chyba że przed wybraniem biegu do tyłu wbije na szybko np 3 i od razu R. Więc nie wysprzęgla tak?
    A możliwe jest że mi tego sprzęgła wcale nie wymienili? Jak to poznać.
    Gwarancja była do bramy. Mówiłem im to to nie wiedzieli co to jest ale że sprzęgło jest sprawne tak się zarzekają. I że się musi ułożyć. To sprzegło jak z tarczami tak to z nim jest że trzeba je przypalić aby lekko chodziło?
    Bo wg mnie coś jest nie tak nowe sprzęgło a chodzi jak stare a na dodatek dziwne dźwięki wydaje. Tamto takich nie wydawało.
    dziękuję
  • Poziom 31  
    Jeżeli nadal zgrzyta to wracaj na reklamację.
  • Poziom 6  
    Mówią że to nie od sprzęgła. Wracałem 5 razy.
  • Poziom 9  
    Troszkę widać niespójności.
    dsdsds123 napisał:
    Mechanik zdiagnozował sprzęgło iz jest kaput.
    Co ciekawe nie ślizgało się a robiąć test na 5 z ręcznym auto gasło na 4 i 3 też na każdym biegu gasło.
    No ale jak mechanik tak twierdzi to zleciłem wymianę.

    a następnie
    dsdsds123 napisał:
    Mówią że to nie od sprzęgła. Wracałem 5 razy.

    Wszystkie inne biegi wchodzą ok? Pierwszy bieg nie zgrzyta na postoju? Dziwne jest to, że tylko wsteczny zgrzyta. Piszesz, że po wyjeździe od mechanika było ok. Może wina leży po stronie wysprzęglika? Układ mechaniczny na linkę, czy hydrauliczny? Jeżeli mechaniczny to może być samo napinacz linki walnięty. Jeżeli układ jest hydrauliczny to może pompka, ewentualnie wysprzęglik. Trochę nie fair zachował się mechanik, bo powinien wziąć samochód, poprawić i przeprosić, że niepotrzebnie wymieniłeś sprzęgło. Może nic nie wymienił tylko poprawił coś sznurkiem i na 500km było ok? Jeżeli piszesz o hałasach, to być może coś jest źle złożone. Najlepiej stwierdzić to wszystko namacalnie. Najlepiej jechać i powiedzieć: "Nie wchodzi mi wsteczny bieg i proszę to naprawić".
  • Poziom 18  
    Mechanik cię naciągnął
    Wystarczyło wyregulować wybierak
  • Poziom 6  
    Ale świeżo po wymienia sprzęgło chodziło lekko i od dołu a teraz chodzi ciężko i od połowy a łapie ku górze. Jak powinno nowe sprzęgło chodzić? Do tego skrzypi.
    Ale wcześniej tez ten R zgrzytał od nowości znaczy nie zgrzytnie jak wbije napierw 3 a potem R inne wchodzą ok.
  • Poziom 9  
    Sprzęgło wymienione komplet, czyli tarcza, łożysko, docisk i koło zamachowe?
  • Poziom 6  
    mówili że komplet ale bez koła zamachowego

    Czyli Wy też nie potraficie ocenić gdzie powinno brać nowe sprzęgło? Czytałem że od dołu ale na innym forum piszą że nowe od góry bierze a gdzie indziej że w środku.
    Tam jest hydraulika ale wydawało mi się że nowe powinno odrazu przy dywaniku brać i tak brało a potem znienacka po 30 kilosach zaczęło brać w połowie, w tym że w połowie to auto dopiero zaczyna się toczyć a jeszcze wyżej jedzie.
    Jak obierałem auto nic nie zgrzytało leciutko chodziło i nie wydawało dźwięków.
    A teraz chodzi jak w 20 letnim aucie. Najgorsze to to że dosyć duży opór jest i się boje aby nie zerwało wysprzęglika. Skrzypi to to i na górze łapie a R zgrzyta że hej.
    Nawet wysprzęglenie na 5min nie pomoże bo wsteczny i to zgrzytnie. Ale jak wcześniej se wbije jakieś przełożenie do przodu i odrazu R to już wchodzi elegancko.
  • Poziom 18  
    dsdsds123 napisał:
    Tam jest hydraulika
    ejże
    Podaj VIN
  • Poziom 6  
    vina nie podam na necie
  • Poziom 43  
    Albo zrób fotkę obudowy sprzęgła od góry.
    Mnie też się wydaje, że sterowanie jest mechaniczne (linka) i problem może leżeć w zużytym, teflonowym "grzybku" podpory łapy.

    Pozdrawiam.