Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo III Classic - Wymiana silnika AEX 1.4 - czy wszystkie pasują?

18 Kwi 2015 14:46 3741 4
  • Poziom 26  
    Witam!
    Posiadam Polo Classic 6KV, 1997r., silnik 1390cm 60KM benzyna.

    Muszę wymienić silnik na inny. Znalazłem w okolicy ładną sztukę z gwarancją, też z Polo 1.4, 1997r ale chyba z Hatchbacka... Czy te silniki pasują?
    Załączam zdjęcie jak to wygląda na pierwszy rzut oka:
    Polo III Classic - Wymiana silnika AEX 1.4 - czy wszystkie pasują?
    (1-założony silnik, 2-potencjalny silnik do przełożenia)

    Moje zasadnicze pytania i niejasności:
    1. Jak to jest z łapą silnika? U mnie łapa silnika jest przykręcana z tyłu przy rozrządzie. Podobno z tym wcięciem mają to inaczej rozwiązane, ale zdania są podzielone a ja nie wiem już sam...
    2. Idzie w razie czego przełożyć taką łapę?
    3. Do czego jest ten kabel co idzie na pokrywie? Coś z odmą?
    4. Czy to konstrukcyjnie to samo? Może ten drugi jest po prostu nowszy i jest pozbawiony wady fabrycznej związanej z zamarzającą odmą?
    5. Każdy słupek będzie pasować do siebie? Cordoba, Ibiza, Polo hatchback, Inca, Arosa, Golf? Z tego co wiem te auta są podobne konstrukcyjnie i też mają te silniki...
    6. Czy może założyć 1.6 silnik, jest sens? Tylko, że mam skrzynię od silnika 55KM i ma trochę słabsze przełożenia...

    Proszę o sugestie, czy wystarczy, że nowy silnik będzie też AEX, czy może mają jeszcze jakieś różnice...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 30  
    Słupki są takie same. Różnią się osprzętem i sposobem jego zamocowania. Powinno pasować wszystko ale osprzęt musisz przełożyc
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    Osprzęt będę przekładać. Chodzi mi o to, czy łapa silnika i mocowanie bedą pasować. Czy mogę śmiało kupić taki słupek... Wiem, że z Golfa 1.4 nie pasuje do Polo, ale z Polo 6N do 6KV (ze zwykłego do classic) będzie pasować?
  • Poziom 26  
    Silnik pasował, ogólnie trafiłem sztukę z przebiegiem 60 tys. Mechanik mówił, że ledwo dotarty. No ale nie pasował. Monowtrysk a wielopunkt to dwie różne bajki. Ten "kabelek" to właśnie ten przewód, który spowodował, że musiałem szukać kolejnej sztuki ! No ale znalazłem :D 1300km zrobiłem, 800km po autostradzie i grama oleju nie ubyło :D Temat można zamknąć :)