Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p (alternator) - rozrusznik rano nie kreci :/

KAmilEsp 09 Gru 2012 17:44 6861 56
  • #31
    MOSFET IRF 640
    Poziom 10  
    Jeśli daje 16,17 do 19 volta to na pewno nie jest sprawny.Trzeba go wymienić na nowy.
  • #33
    nick126p
    Poziom 9  
    Grzegorz_madera napisał:
    Połączenia czyste?


    Połaczenia przy alternatorze ? właściwie są 3 czyli dwie blaszki na regulator i jedna wychodzi na ( tego własnie do końca nie wiem ) ale uściślająć przeczyściłem drobnym papierkiem. Jeżeli są jeszcze jakieś do których mam dojście napisz proszę a posprawadzam.
    I tak pewnie pojadę jutro do elektryka ale traktuję to a raczej podchodze ambicjonalnie myślę ze mozna to samemu naprawić tylko zagadką dl mnie jest od czego teraz mogę zacząć.
  • #34
    MOSFET IRF 640
    Poziom 10  
    Na tą trzecią idzie plus przez kontrolkę ładowania twz. wzbudzanie.
  • #35
    nick126p
    Poziom 9  
    MOSFET IRF 640 napisał:
    Na tą trzecią idzie plus przez kontrolkę ładowania twz. wzbudzanie.


    Gdyby ona a własciwie ten przewód miałby słaby styk może powodować to wyższe napiecie ? bądz co ewentualnie moze uszkodzić ?
  • #37
    MOSFET IRF 640
    Poziom 10  
    On musi mieć dobry styk, bo od niego zależy wszystko.Ten przewód daje napięcie na regulator w miarę zwiększenia obrotów regulator sterowany jest z "małych" diód i kontrolka gaśnie sygnalizując ładowanie.
  • #38
    nick126p
    Poziom 9  
    MOSFET IRF 640 napisał:
    On musi mieć dobry styk, bo od niego zależy wszystko.Ten przewód daje napięcie na regulator w miarę zwiększenia obrotów regulator sterowany jest z "małych" diód i kontrolka gaśnie sygnalizując ładowanie.


    Kontrolka od akumulatora gaśnie lecz zaczyna się żarzyć dopiero przy wyższych obrotach zakładam że przewód jest dobrze dociśnięty i odpowiednio przewodzi czyli zaśniedziły byc nie może ewentualnie jest to linka i ze dwa druciki były pęknięte ale widzać zę kiedyś zalutowane zatem myśle że niedomaganie tych elementów nie powinno powodowac tak wysokiego napięcia na klemach.

    Najbardziej tu mi szkoda bateryjki 26 msc temu zakupiony BOSCH S3 i teraz niestety po gwarancji lecz pewnie i tak by nie przyjeli poniewaz powyżej 13,1 zastrzegają ze wygotowanych nie przyjmują - CZy można go jeszcze jakąś uratowac ( wiem ze to spowodowało opadanie masy czynnej ale moze jest jakiś sposób ? )
  • #40
    nick126p
    Poziom 9  
    Grzegorz_madera napisał:
    Do sprawdzenia diody wzbudzania.


    Jestem w stanie to sprawdzić bez odpowiednich urządzeń oraz czy wiesz może jaki moze być koszt zakupu bądz naprawy jedzeli będą to diody ?

    Dodam tylko że przypalany plastik kiedyś czułem w fiaciku jak kontrolka od swiateł ledwo co sie podświetlała. I raz zerwało mi pasek lecz teraz po wymianie jest ok naciąg jak w instrukcji ale fakt diody to ponoć druga rzecz która w alternatorze pada.
  • #42
    kkknc
    Poziom 42  
    Nie ma szans by ten alternator dał 19V na akumulator. Czym to mierzysz? Tylko nie pisz że profesjonalnym miernikim z portalu aukcyjnego za 20zł z czego 10zł to kosz wysyłki.
  • #43
    nick126p
    Poziom 9  
    kkknc napisał:
    Nie ma szans by ten alternator dał 19V na akumulator. Czym to mierzysz? Tylko nie pisz że profesjonalnym miernikim z portalu aukcyjnego za 20zł z czego 10zł to kosz wysyłki.


    A jeżeli napisze 18,99 czy to coś zmieni daje dokładnie 19 V na saniu a miernik zakupiłem za ok 40 zł RANGE 415 koloru czarnego jeżeli nie wierzysz producentowi tego miernika to nie zmienia faktu że każda wartość powyżej 14,4 jest dla mnie problemem dlatego opisałem co jest zagadkowe i myślę rzadko się zdarza.
  • #44
    kkknc
    Poziom 42  
    Ile masz rano? Jaki spadek przy kręceniu? Ile dochodzi do rozrusznika? Jaki prąd pobiera rozrusznik? Jaki upływ do instalacji?
  • #46
    kkknc
    Poziom 42  
    Weż taki tani miernik na mróz i zobacz co się dzieje. Dlatego chciałem od autora punkt odniesienia w postci porannego pomiaru przed rozruchem.
  • #47
    nick126p
    Poziom 9  
    kkknc napisał:
    Ile masz rano? Jaki spadek przy kręceniu? Ile dochodzi do rozrusznika? Jaki prąd pobiera rozrusznik? Jaki upływ do instalacji?


    Po dzisiejszej wizycie u elektryka sprawa załatwiona i były to diody a odniosę się jeszcze do wcześniejszego pytania rano przy rozruchu 11 - 11,5 V tyle samo do rozrusznika nawet instalacji nie podejrzewałem gdyż maluszek utrzymany jest rewelacyjnie nie użytkowany na co dzień.

    Teraz na ssaniu mam 14,36 V a na wolnych 12,30 V przy światłach włączonych spadnie do 11,80 V troszkę światła w kolorze żółtawym ale cóż mniejsze ładowanie łatwo zauważyć po przygasających kontrolkach szczególnie od świateł i tu pytanie czy mogę to jeszcze podregulować ?
    W przypadku prądnicy z tego co pamiętam istniała taka możliwość.
  • #49
    Zico63
    Poziom 37  
    Na wolnych obrotach Kolega nic nie zrobi; tak samo TEORETYCZNIE nie da się podciągnąć napięcia typowego alternatora z wbudowanym regulatorem.
    Istnieje jednak szansa by przynajmniej na wyższych obrotach doładowywał bardziej akumulator: po małych przeróbkach, dajemy regulator mechaniczny, dedykowany Bosch AD1/14 lub inny, np od starych Polonezów. W moich dawnych postach o alternatorach 126p bylo o tym. Wówczas może sobie Kolega nastawić ciut większe ładowanie. Jednak z rozsądkiem, by nie rozsadzić akumulatora, gdy wybierze się Kolega na 100km przejażdżkę - choć w Maluchu tak naprawdę przy obecnym używaniu świateł to się nie rozsadzi, za mała wydajność.
  • #50
    nikusert
    Poziom 38  
    Witam
    Sprawdź innym miernikiem (niekoniecznie cyfrowym ,bo czasem wyświetlają cuda)czy jest tak samo,czyli 15-19V jak piszesz.
  • #51
    deagostini85
    Poziom 8  
    Witam

    Podepnę się do tematu.

    Chcę wymienić w swoim 126p 1998r. przewód alternator - rozrusznik. Stary jest w złej "kondycji". Nowy przewód chcę podłączyć od alternatora bezpośrednio do akumulatora. Czy coś się może stać przy takim rozwiązaniu? Chcę zastosować przewód o grubości 10mm2, czy taki zwykły przewód i o takim przekroju wystarczy?

    Pozdrawiam
  • #52
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Działanie całkiem pozbawione sensu. Jeśli się upierasz, to 10mm2 wystarczy w zupełności.
  • #53
    nikusert
    Poziom 38  
    Daj ten 10² tylko od alternatora do rozrusznika ,to wystarczy.
  • #54
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #55
    deagostini85
    Poziom 8  
    Motronic napisał:
    Ile?

    Tylko, się zapytałem. Zmierzyłem grubość starego przewodu suwmiarką i ma on 10mm.

    Pawel wawa napisał:
    Działanie całkiem pozbawione sensu.

    Dlaczego?
  • #57
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto