WINDOWS
Krok 1
Sprawdź zasilanie i kabel transmisji danych.
• Sprawdź czy kabel zasilający jest bezpiecznie podłączony do dysku zewnętrznego i gniazdka (dotyczy tylko dysków desktopowych i zewnętrznych dysków twardych).
• Nie podłączaj napędu poprzez hub USB, podłącz go bezpośrednio do PC lub laptopa. Upewnij się, że zasilacz jest podłączony do gniazdka, nie do przedłużacza.
• Upewnij się, że kabel jest bezpiecznie podłączony i do napędu i do komputera.
• Jeśli podłączasz urządzenie do PC, używaj portów USB znajdujących się z tyłu komputera. Unikaj podłączania do portów USB znajdujących się w klawiaturach, monitorach lub na panelu przednim komputera PC.
•Jeśli problem nadal występuje, spóbuj użyć innego portu USB.
Krok 2
Sprawdź partycję dysku w zarządzaniu dyskami. Nawet jeśli napęd nie jest widoczny na pulpicie lub w "moim komputerze" sprawdź czy jest rozpoznawany w "zarządzaniu dyskami".
1. Kliknij prawym na "Mój Komputer" i wybierz "Zarządzaj" z menu.
2. Z okna "Zarządzanie komputerem" wybierz "Zarządzanie dyskami" z menu po lewej.
3. W "Zarządzaniu dyskami" sprawdź czy napęd jest widoczny. Jeśli napęd został wykryty, zobacz na partycję dysku. Nowe napędy będą oznaczone jako NTFS a napęd będzie miał przypisaną literę.
4. Jeśli dysk nie widnieje jako "Zdrowy," lub pokazuje format plików jako "RAW," wtedy partycja została uszkodzona. Może miec ona również błąd, jeśli pasek nad napędem jest czarny i widnieje jako nieprzypisany.
5. Aby przywrócić sprawność napędu po błędzie partycji lub jej utraceniu kliknij prawym klawiszem na "Zarządzaniu dyskami" i wybierz "Usuń partycję" z menu. Następnie kliknij ponownie prawym klawiszem na napędzie i wybierz "utwórz partycję". Podążaj za wskazówkami kreatora partycji aby utworzyć partycję podstawową.
UWAGA: Usunięcie partycji powoduje utratę danych będących na dysku. Jeśli partycja zostanie uszkodzona może to być niemożliwe do uniknięcia. HGST nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych. Jest wysoce zalecane przetrzymywanie danych w wielu lokalizacjach lub napędach aby zminimalizować ryzyko utraty danych.
Po utworzeniu partycji podstawowej "zarządzanie dyskami" pokaże napęd z partycją NTFS. Partycja NTFS jest bezużyteczna na Mac. Jeśli napęd jest używany na komputerach z Macintosh lub Windows użyj linku poniżej aby otrzymać narzędzie do formatowania FAT32, które pozwoli używać napędu zarówno na Windows jak i Macintosh.
HTTP://WWW.RIDGECROP.DEMON.CO.UK/INDEX.HTM?FAT32FORMAT.HTM
Krok 3
Sprawdź status napędu w menedżerze urządzeń:
1.Kliknij prawym na "Mój Komputer" i wybierz "Zarządzaj."
2. Z okna "Zarządzanie Komputerem" wybierz "Menedżer urządzeń" z listy po lewej.
3. Na liście urządzeń, rozwiń kategorię "Stacje dysków" klikając [+]. Jeśli dysk został wykryty przez system, będzie tam wpis o twoim dysku zewnętrznym.
4. Jeśli nie jest wymieniony pod "Stacjami dysków," rozwiń "Inne Urządzenia" i zobacz czy jest tam wpis "Nieznane urządzenie".
5. Kliknij prawym "Nieznane urządzenie i wybierz "Właściwości".
6. W zakładce "Ogólne", zazwyczaj widać "To urządzenie nie pracuje poprawnie" i pokazany jest kod 10 lub kod 28.
7. Kod 10 sugeruje potencjalny problem z zasilaczem (typowo 3.5-calowe desktopowe napędy zewnętrzne). Jeśli drugi napęd zewnętrzny z równoważnym zasilaczem jest dostępny, spróbuj podłączyć zasilacz do napędu.
Uwaga: Przed podłączeniem zasilacza innego niż dostarczony z napędem upewnij się, że parametry elektryczne są dokładnie takie same jak dostarczonego zasilacza. Użycie złego zasilacza może spowodować uszkodzenie jednostki, obrażenia lub pożar.
Jeśli inny zasilacz nie jest dostępny, sprawdź czy problem wystąpi po podłączeniu do innego portu USB lub podłączeniu do innego komputera.
8. Jeśli wyświetlany jest ten sam kod błędu, utwórz RMA i zwróć dysk na gwarancję.
9. Kod 28 sugeruje błąd sterownika.
10. Rozszerz "Stacje Dysków" w "Menadżerze Urządzeń" kliknij prawym na napęd i wybierz "Odinstaluj".
11. Odłącz napęd zewnętrzny, zrestartuj komputer i podłącz ponownie napęd kiedy komputer zakończy restart.
12. Jeśli wyświetli się ten sam błąd, spróbuj podłączyć urządzenie do drugiego komputera PC w celu sprawdzenia czy tam problem również występuje.
13. Jeśli wyświetlany jest ten sam kod błędu, utwórz RMA i zwróć dysk na gwarancję.