Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw/passat b5 AFN - Analiza logów Passat b5 1997r 110km AFN - brak mocy

20 Kwi 2015 14:25 2742 22
  • Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    Brakuje grupy 010 jeżeli chodzi o brak mocy. Statyczne i dynamiczne.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    grzegorzbuczylo napisał:
    Brakuje grupy 010 jeżeli chodzi o brak mocy. Statyczne i dynamiczne.


    oraz dynamicznych 003, 008, 011.... ponadto logi rób osobno.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czemu nic nie piszesz o błędu początku wtrysku? Co z czujnikiem temperatury paliwa? Albo zapytam inaczej, w sterowniku silnika grzebane było.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Ja poproszę dynamiczne 008 011.

    Wtryski nie są pierwszej młodości, silnik chyba już tez.

    Kompresje patrzyłeś?
  • Poziom 20  
    domex32 napisał:
    Czemu nic nie piszesz o błędu początku wtrysku?

    Właśnie dlaczego cold start valve jest aż 96%. Trzeba zacząć od ustawienia pompy.
  • Moderator Samochody
    Pompa jest dobrze ustawiona.
  • Poziom 9  
    pompa była ustawiona przez mechanika, wkoncu jest dobrze czy źle ustawiona
    w sterowniku silnika nic nie było kombinowane,
    co to jest cold start valve 96%
  • Poziom 20  
    krzysio2707 napisał:
    co to jest cold start valve 96%


    Zawór początku wtrysku. Moim zdaniem powinien być około 50% ale mogę się mylić.
  • Poziom 20  
    A ten błąd da się skasować na zgaszonym silniku i wraca ja odpalisz?
    Przepływka jakoś mało daje. Jak by było na 900 a nie na 750 to by turbo lepiej świstało.
  • Poziom 9  
    Tak błąd wraca spowrotem.
  • Poziom 14  
    Kolego grzegorzbuczylo skoro kąt jest dobrze ustawiony to może padł mechanicznie zaworek w pompie od regulacji kąta wtrysku ??
  • Poziom 20  
    krukj napisał:
    Kolego grzegorzbuczylo skoro kąt jest dobrze ustawiony to może padł mechanicznie zaworek w pompie od regulacji kąta wtrysku ??

    Bardzo możliwe, że tak jest. Coś tam musi być nie tak. Ciekawe, jak on mu ustawił ten kąt jak ma błąd zaworu, chyba że na czujnik zegarowy.
  • Poziom 9  
    można samemu wymienić ten zawór?
    jaki konkretnie kupić?
  • Poziom 20  
    Wykonaj test nastawników i będziesz wiedział czy zawór działa. Będzie słychać jak praca silnika się zmienia lub się nie zmienia.
    Może być kilka przyczyn błędu:
    1. Źle ustawiona pompa
    2. Przerwane lub zwierające się kable przy zaworze
    3. Zablokowany tłok w pompie
    4. Ścięty klin na wale co powoduje przestawnie całego rozrządu
    5. Zielenina na wtyczkach sterownika
    i jeszcze pewnie coś innego powoduje taki błąd
  • Poziom 9  
    jak wykonać testy, jestem troszkę zielony w tym ale szybko sie uczę:)
  • Poziom 20  
    "Output tests" jest taka funkcja VCDS lub Vag+com jak kto woli.
  • Poziom 12  
    Panowie troszkę nakręcili.... Ustawienia pompy nie ruszaj, dawka masz 2.2 standard to ok 3.0, kat wtrysku masz 50 wiec praktycznie ideał. Przepływka brzydko mierzy, afn w środkowym zakresie obrotów powinien mieć ok 900/1000 a u ciebie ok 700. Ograniczenie dymienia niskie wiec potwierdza problem przeplywki i doładowania. Doładowanie a bardziej sterowanie szwankuje, mimo ze wymagane ciśnienie jest osiągnięte mapa idzie w gore. Wymień przewód dolot/ecu a sam sterownik/map sensor wyczyść z oleju którego jest tam kupę.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przepływke podmień, i zrób wtedy log dynamiczny. Sterownika się nie czepiaj na razie bo to bzdury z wężykiem. Ciśnienie atm widzi w normie.
  • Poziom 12  
    sprawdzenie map sensora nic nie kosztuje a jesli jest tam olej to napewno nie pomaga.
  • Moderator Samochody
    rafal.jaro napisał:
    Przepływke podmień, i zrób wtedy log dynamiczny. Sterownika się nie czepiaj na razie bo to bzdury z wężykiem. Ciśnienie atm widzi w normie.


    Z przepływka się zgadzam, co do wężyka, jeśli w nim jest olej, znacznie opóźni to odczyt ciśnienia doładowania, a jednocześnie nie będzie to miało wpływu na ciśnienie atmosferyczne, co za tym idzie, należy go sprawdzić, ewentualnie wymienić, do sterownika też warto zajrzeć.
  • Poziom 1  
    witam jestem nowy więc przepraszam,że przyminam sie do tego postu:
    Mianowicie Posiadam Passata 1,9Tdi 110km AFN.
    Auto nie ma mocy o ile na pierwszym i drugim biegu można mówić o jakiejs dynamice samochodu to już na trasie przy wyprzedzaniu i redukcji do czwartego biegu wciskając gaz w podłogę auto dlugo się zastanawia i strasznie wolno przyspiesza.

    W ostatnim czasie w celu rozwiązania problemu zostało zrobione:
    Regeneracja Turbiny (staneła zmienna gemoetria)
    Wymiana intercoolera (puszczał powietrze)
    Wymiana zaworu n75
    Wymiana Przepływomierza
    Wymiana Przewodów podciśnienia
    Wymiana potencjometra gazu (sugestia kolegi)

    Proszę o jakies wskazówki co jeszcze mogę zrobic?
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Zrób logi tak jak autor tematu to będzie można coś wywnioskować.