Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Asus RT-12+ Repeater - Nie można połączyć się po WiFi

20 Kwi 2015 17:54 8412 13
  • Poziom 2  
    Cześć wszystkim,
    skonfigurowałem Asusa RT-12+ jako repeater do mojej głównej sieci WiFi (wszystko zgodnie z instrukcją producenta). Przy próbie połączenia się z repeaterem dostaje w przedlądarce komunikat:
    Cytat:
    Powód niepowodzenia:
    Może być wyłączony nadrzędny AP. Sprawdź ponownie.

    Oczywiście nadrzędny AP jest włączony, ponieważ po kablu z repeatera Internet działa (chociaż trzeba wykonać pewne kroki - po włączeniu komputera podłączonego po kablu do repeatera muszę wypiąć i wpiąć kabel aby Internet zaskoczył, w przeciwnym wypadku dostaję ten sam komunikat). Zazwyczaj staram się sam sobie radzić z tego typu problemami, jednak zrobiłem już wszystko co umiałem/znalazłem w necie. Ktoś ma jakiś pomysł?
  • Poziom 12  
    Witam,

    Być może pojawiły się błędy w konfiguracji. Sugerował bym w pierwszej kolejności reset router do ustawień fabrycznych przyciskiem z tyłu opisanym WPS/RESET (należy przytrzymać go 15 sek.)

    Następnie zalogować się po kablu LAN do ustawień routera i wykonać aktualizację firmware.

    Proszę w pierwszej kolejności wykonać reinstalację firmware w routerze.

    Aby zaktualizować firmware, należ pobrać poniższy plik i rozpakować go do folderu na dysku twardym komputera.

    http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/RT-N12Plus/FW_RT_N12Plus_30043763754.zip

    Proszę rozpakować plik. Następnie należy podać plik routerowi w opcjach Administracja -> Upgrade Firmware. Komputer musi być połączony kablem LAN z routerem, proszę w żadnym razie nie wykonywać aktualizacji przez WiFi.

    Po aktualizacji, w opcjach Administracja -> Odtwarzanie proszę koniecznie przywrócić ustawienia fabryczne i ponownie ręcznie wykonać konfiguracje routera.

    Oto film przygotowany pod kątem dedykowanych powtarzaczy sygnału, ale tak samo działa z tym routerem, sugeruję sprawdzić czy nie popełnia się jakiegoś błędu:


    https://www.youtube.com/watch?v=56WEDf2DF6c


    Dodatkowe uwagi:

    -niektóre bardziej zaawansowane Firewall routerów blokują więcej niż tylko porty i mogą sprawić że urządzenie typu repeater będzie traktowane jako zagrożenie i będzie blokowane, w razie problemów prosze dla testu wyłączyć Firewall i inne funkcje ochrony bezpieczeństwa routera

    -proszę nie stosować polskich znaków jaki i spacji w SSID(nazwa sieci) oraz haśle do WiFi

    -jeśli możliwe proszę przetestować urządzenie z innym routerem celem sprawdzenia czy tak samo będzie się zachowywać gdy będzie się chciało powtarzać inną sieć Wifi
  • Poziom 2  
    Dziękuję za odpowiedź ;)
    Okazało się ze problemem był dostawca (Netia, nie wiem co konkretnie). Po zmianie na Orange problem rozwiązał się sam.
  • Poziom 10  
    Dzień dobry.
    Mam problem z tytułowym routerem pracującym w trybie repeatera.
    Konfiguracja jest dość prosta (mniej więcej jak na filmie powyżej) i przebiegła w miarę bezproblemowo - urządzenie połączyło się z modemem operatora (UPC) i udostępnia sygnał dalej. Problem w tym, że po połączeniu się z siecią kilku urządzeń w którymś momencie otrzymuję komunikat o braku dostępu do internetu - ikona zasięgu z wykrzyknikiem (czyli połączenie router-urządzenia jest, a przerywa router-modem).

    Co może być przyczyną?
    Najczęściej pomaga rozłączenie i ponowne połączenie z siecią lub wyłączenie i włączenie routera.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Normalne zachowanie dla takich rozwiązań. Tryb repeater jest zawodny i często zrywa połączenie, mało stabilny. Niezawodnie działa tylko w opisach producentów sprzętu, wymaga prawidłowego poziomu sygnału z routera UPC. Minimum to -70dBm w miejscu ustawienia RT-12. Po prostu repeater musi mieć co wzmocnić. Prędkości z założenia o połowę mniejsze, jedno radio do odbioru i dalszej transmisji.
  • Poziom 12  
    W pierwszej kolejności sugerował bym skorzystać z porad z mojego poprzedniego postu.

    Wykonał bym test gdzie RT-N12+ jest w tym samym pomieszczeniu co ruter nadrzędny, nadać mu inne SSID dla rozróżnienia sieci. Następnie proszę po kolei dodawać kolejne urządzenia bezprzewodowe do sieci generowanej przez RT-N12+ proszę zwrócić uwagę kiedy połączenie zostanie zerwane. Wtedy proszę sprawdzić czy możliwe jest zalogowanie sie do ustawień RT-N12+, czyli czy menu konfiguracyjne jest dostępne. Czy można połączyć się z nim nie przez WiFi ale po LAN. Oraz czy w momencie otrzymania komunikatu o braku internetu z RT-N12+, urządzenie od UPC nadal udostępnia połączenie.

    Gdy podłączymy bezprzewodowo taką samą ilość urządzeń bezpośrednio do urządzenia od UPC (modem/router), czy działa ono poprawnie bez przerw w dostawie internetu?
  • Poziom 10  
    Oprogramowanie zaktualizowałem wczoraj (choć fabrycznie wgrane miało dziwną wersję - w ogóle niedostępna na stronie producenta) i obserwuję sytuację.
    W przypadku połączenia bezpośrednio z modemem UPC nic nie przerywa polaczenia.
    Chciałem nadać od razu sieci generowanej przez router inną nazwę dla rozróżnienia, ale podczas pierwszej konfiguracji nie było to możliwe (pola nieaktywne).
    Z menu routera po kablu mozna połączyć się każdorazowo, przez wifi nie zawsze (po długim namyśle pojawia się strona z informacją o zmianie IP i prośbie o zresetowanie połączenia.

    Czy w trybie repeatera istnieje możliwość zmiany numeru kanału?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Zmierz poziom sygnału z routera UPC w miejscu ustawienia Asusa, skorzystaj z WiFi Analyzera na telefonie. Sygnał musi mieć minimum -70dBm. Jak nie ma przestaw Asusa w takie miejsce. Nie licz na wiele, to mało stabilny tryb.
  • Poziom 10  
    OK, sprawdzę i dam znać. Niemniej jednak przy 1-2 urządzeniach połączonych nie ma tego problemu.

    Czy inne repeatery tez mogą miec takie problemy? Sprzęt jest nowy wiec mam możliwość zwrotu.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    matek451 napisał:
    Zmierz poziom sygnału z routera UPC w miejscu ustawienia Asusa, skorzystaj z WiFi Analyzera na telefonie.

    Sprawdziłem na chińskim tablecie Omega (bo tylko to w domu ma androida) który zawsze miał dość słaby zasięg i pierwsza z brzegu alipkacja pokazała około -80 -85dB, w praktyce przekłada się to na "Windowsowe" dwie kreski na wskaźniku zasięgu i "kropkę" na Lumii z WP. Z przepustowości ok. 30Mbps przy samym modemie UPC zostaje około 6Mbps.

    Po aktualizacji oprogramowania /nie zapeszając/ wygląda na to, że chyba wszystko działa OK, połączyłem dziś 5 urządzeń jednocześnie i połączenie nie wysypało się ale poobserwuję sprawę w dłuższej perspektywie i dam znać co i jak.

    Cały czas jednak w większości przypadków nie mam możliwości połączenia się z ustawieniami routera (192.168.1.1) będąc połączonym z nim przez WiFi, jedynie na kablu działa.
  • Poziom 10  
    Po aktualizacji router działał około tydzień bez problemów. W pewnym momencie przepustowość łącza stopniowo spadała, aż doszła praktycznie do zera (brak dostępu do internetu)
    Restart routera nic nie dawał. Dopiero przy drugiej próbie zresetowania routera z przycisku i konfiguracji od nowa załapał i pracuje poprawnie. Niemniej jednak mam wrażenie, że na nowym oprogramowaniu przepustowość łącza znacząco spadła pomimo braku zmiany warunków pracy. Do tego nie wiem od czego zależy, że router raz poprawnie łączy się z modemem operatora, a raz cały czas wywala "brak dostępu do internetu) pomimo, że cały czas jest w zasięgu. Podobnie jak wcześniej również i teraz jest losowy problem by połaczyć się z konfiguracją routera, nawet po kablu.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Przy tych parametrach sygnału z routera głównego nie masz szans na stabilne działanie repeatera. Ten tryb "działa" tylko w opisach producentów sprzętu. Twój przypadek jest tego potwierdzeniem.
  • Poziom 10  
    Jak narazie odpukać od 10dni działa bardzo dobrze, z uwagi na sporą odległość prędkość waha się od 1,5 do 11Mbps, ale sygnał i praca routera są stabilne.
  • Poziom 10  
    Zgłaszam, tak dla potomnych, że router praktycznie od miesiąca działa stabilnie i bez problemów, prędkość raz większa, raz mniejsza, ale to kwestia siły sygnału dochodzącej do routera ze względu na dużą odległość.

    Mam jedynie problem, iż praktycznie nigdy nie mogę wejść na stronę konfiguracyjną - czy to po kablu czy przez wifi - gdy router jest połączony z modemem usługodawcy. Jeśli przerwałbym połączenie (np. poprzez wypięcie z prądu) to od czasu włączenia do momentu połączenia z modemem UPC bez problemu można wchodzić w ustawienia.
    Co ciekawe, mogę wchodzić w konfigurację modemu UPC będąc połączonym poprzez repeater z siecią. :P
  • Poziom 10  
    Ciekawostka - po wymianie anten na większe firmy Media-Tech (ok. 40cm długości - teoretycznie 12dbi) efekt był odwrotny niż zamierzony - nie poprawiła się stabilność odbieranego sygnału, sygnał nadawany również osłabł.