Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy brak zasilania na czujnik wału korbowego

20 Kwi 2015 22:00 1830 18
  • Poziom 18  
    Ford Galaxy 2.8 VR6 AAA 1996.
    Brak plusa na czujnik wału korbowego minus jest.
    Przewód sprawdzony do samego ECU i jest na 100% sprawny.
    Podaję pin z ECU z którego ma wychodzic"+" (NR.67).a 68 impulsy z czujnika.
    Problem jest taki że nie ma iskry.
    ECU to Motronic M 3.8.1
    Proszę o poradę. Ford Galaxy brak zasilania na czujnik wału korbowego
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 34  
    A czy immo diagnozował?Mam obecnie niemal identyczny temat na tapecie tylko z M3.8.2.System syf.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To nie immo... Podstaw zasilanie na czujnik (jeśli myli wału z wałkiem), to zobaczysz. Czujnik wału, nie ma żadnego zasilania, to zwykły indukcyjny, nie Hall. Tam padało co innego.
  • Poziom 18  
    Tak to nie immo bo dioda w drzwiach ładnie gaśnie po przekręceniu kluczyka.
    Ja diagnozuję całość DELPHI,Autocom z Chin i mam:bład Czujnik położenia przepustnicy i jakiś elektrozawór 6.

    Do Paweł:Nie mylę wału z wałkiem.
    Od wału jest na dole i ma oporność 49Kohm,coś nie tak.Ale na kompie go nie wywala.
    Jak nie ma żadnego zasilania to jak mam mu dać aby coś uszkodzić.
    Lecą z niego trzy przewody 1.czerwony do ECU 2.Zielony środek czyli impuls do ECU i czarny masa ale on nie wchodzi do ECU tylko pewnie jest gdzieś po drodze wpięty ale masa jest.
    Mam rozpiskę z programu Autoshop i tam jest ładnie opisane ECU ale właśnie nie kumam tego indukcujnego od strony zasilania.
    Jeszcze cewka z modułem jest pod znakiem zapytania.Zasilanie ma.
    Rzeczywiście czujnik na wałku rozrządu ma zasilanie czyli plusa jak byk po stacyjce a wału jakoś gdzieś indziej idzie te pin 67 w środku ECU.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Czasem ten wału to nie indukcyjny tylko z ekranem? Dlatego ma 3 piny.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Inaczej Panowie.
    Co diagnoza parametrow mowi?Ma sie rozumiec ze brak obrotów wału korbowego,,(tak bynajmniej sie domyslam)tak sie domyslam,stad tez nie generuje modul impulsu a cewka iskry.
  • Poziom 18  
    Może inaczej diagnoza z Autocoma nie pokazuje żadnego uszkodzenia czujnika wału.Pisałem wcześniej co pokazuje.
    Albo jak sprawdzić ten czujnik miernikiem choćby podglądowo.
    W autocomie w parametrach nie mam wykresu obrotów wału więc nie zobaczę.
    Jedyne co mogę to wpiąć diodę aby pobłyskała.I zaraz to zrobię.
    Nie odpisywałem bo byłem w pracy.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    MARKSON43 napisał:

    W autocomie w parametrach nie mam wykresu obrotów wału więc nie zobaczę.
    .

    W Autocomie masz coś takiego jak prędkość silnika - brana jest z czujnika wału.
  • Poziom 18  
    Zaraz popatrzę.
    W tym modelu miałem bardzo ubogie parametry do podglądu.
    Czyli jak ruszę rozrusznikem to ma mi pokazać?
    Zawsze sprawdzałem takie pomiary podglądowe na zapalonym silniku a tu mam niespodziankę.
    Mam zamiar kupić oscyloskop bo bez niego to widzę że cięzko będzie.
    Dzięki za info.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Jest w Autocomie tylko "Sygnał obrotów biegu jałowego"-jak kręce rozrusznikiem to jest zmiana parametru z 0 na 160.Czyli działa jak to on odczytuje.
  • Poziom 26  
    Czyli czujnik działa skoro widzi 160 obr krecac rozrusznikiem.
  • Poziom 18  
    teraz dobrałem się do czujnika na wałku a on jest u samej góry i mam brak zasilania a tam już jest Plus i minus bo jest podpisane.Idę dalej szukać.Biorę laptopa do warsztatu więc będę w kontakcie.

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    Jest iskra ładna ale nie może zaskoczyć,chce ale tylko podłapuje palenie i nic.
    Na razie powodem przyczyn z brakiem iskry była złączka ta okrągła w komorze silnika.Stąd braki napięcia na wałku nie na wale :)
    Teraz się głowie nad kolejnością zapłonu a wyczytałem że 1-5-3-6-2-4,czy OK
  • Poziom 34  
    MARKSON43 napisał:
    t iskra ładna ale nie może zaskoczyć,chce ale tylko podłapuje palenie i nic.


    A ja mowie sprawdz immo bo cos mi sie nie podoba.Opisujesz typowy objaw na jego uszkodzenie,to ze kontrolka zachowuje sie poprawnie to niepatrz na to,bo moze z puchy nie masz zezwolenia a od klucza do puchy jest ok.
    ten system jest bardzo glupi do diagnozy,jezeli nie podiagnozujesz to czyms innym to nie bedzie dobrze.
  • Poziom 18  
    Nie mam innego komputera więc klapa.Ale dlaczego by łapał a nie zapalił bo przecież immo jak wyłączy to wcale nie powinno być reakcji silnika.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Daj mu plaka, zobacz czy pali, sprawdź wysterowanie i zasilanie cewki, czujnik wału, zostaw w spokoju, czujnik walka, ma mieć zasilanie, masę i sygnał. Sprawdź sygnał. Przepustnica, zobacz zasilanie potencjometrów i masę. Zobacz działanie "krańcówki". Popatrz na sygnały z potencjometrów. Prześwietl wiązkę od silniczka. Tyle zrobisz sam. reszta warsztat. prawdopodobnie masz uszkodzony sterownik. Pisałem już wcześniej.
  • Poziom 18  
    1.Plak nie pomaga
    2.Cewka ma zasilanie a wysterowanie musi być bo iskrę daje ale nie wiadomo czy wtedy jak trzeba.
    3.Czujnik wałka ma masę plusa i impuls też.
    4.Komputer wywala uszkodzenie potencjometra przepustnicy nie do skasowania bo chyba ktoś chciał sciągnąc wtykę z niego i pękła obudowa.Ale jak włączam zapłon to otwiera się na chwile przepustnica i jakby krokwy doregulowywał obroty.
    Resztę popatrzę na dniach bo muszę od niego odpocząć lub zrezygnować z naprawy z powodu braku sprzętu i nie pełnej wiedzy.Po co się męczyć.Ale jeszcze go nie odpuszczę tak szybko.
  • Poziom 34  
    MARKSON43 napisał:
    Ale dlaczego by łapał a nie zapalił bo przecież immo jak wyłączy to wcale nie powinno być reakcji silnika.


    Nie.Tak wlasnie będzie sie działo w przypadku tego pojazdu.
  • Poziom 18  
    Zmieniłem rocznik auta i połączyłem się z immo.Na rok 1998
    I takie efekty:
    00750/ uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL
    -Brak objawów
    -nieciągły

    A po wykasowaniu tych błedów
    -System O.K
    -jeśli jest aktywna kontrolka MIL,skontroluj moduł ECU.
  • Poziom 35  
    Chłopie, jaki jest twój prawdziwy problem z tym autem? Napisz co sie dzieje i co sprawdziłes? Bo wydaje mi sie ze podchodzisz do tematu jak piez do jeza.
  • Poziom 18  
    Jak bym ci napisał że nie może odpalić ale załapuje to mi podasz co mam sprawdzić i było by tego sporo.
    Proszę się nie denerwować bo Forda już odpaliłem i pali bez problemu.
    Przyczyna-problem tkwił w tej nieszczęsnej głównej kostce w grodzi silnika.
    Ona się ładnie skręcała ale piny nie dochodziły do końca i tak łączyła jak chciała.Rozebrałem ją i znalazłem w środku dużego oringa który stwardniał i nie można było dobrze dokręcic a tego już nie było widać czy doszła czy nie.
    Bardzo mi dużo pomógł taki brzęczyk co sobie zrobiłem na 12V,bo nie zawsze człowiek może widzieć jak coś robi wewnątrz auta a problem jest gdzie indzie.
    Podłączyłem brzęczyk pod zasilanie czujnika wałka rozrz.i ruszałem wszystkim i po dociśnięciu owej kostki brzęczyk się odezwał :)
    Powiem że dużo innych urządzeń miało zasilanie więc ta kostka robiła mnie w konia i innych majstrów bo cewek zapłonowych prze de mną wymieniono 3 szt.
    A cewka miała zasilanie ale piny do sterowanie były krótsze i nie dotykały.
    Podziękowania dla wszystkich którzy mi pomagali.