Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TV-521 - Podłączenie alternatora i regulatora Elmot

21 Kwi 2015 13:04 7482 31
  • Poziom 7  
    Witam.
    Chciałem prosić o pomoc w podłączeniu alternatora i regulatora Elmot. Na zdjęciu mam 4 piny. Regulator to rnc-12 i przewody kolory żółty i zielony. Jak to połączyć, żeby kontrolka ładowania działała. Dodam, że teraz kontrolka cały czas świeci, a ładowanie mam nawet do 16V.


    Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję, pozdrawiam.

    TV-521 - Podłączenie alternatora i regulatora Elmot

    znalazłem przykłady podłączeń tylko które jest prawidłowe to:

    TV-521 - Podłączenie alternatora i regulatora Elmot

    czy to:

    TV-521 - Podłączenie alternatora i regulatora Elmot
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 33  
    Jeśli zielony kabel idzie do kontrolki ładowania,to dolne zdjęcie jest prawidłowe.
  • Poziom 21  
    Alternator rozebrać ,sprawdzić diody ewentualnie regulator do wymiany.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 7  
    tak idzie do kontrolki tylko dziwne jest to że po przekręceniu kluczyka na tym przewodzie przy pomiarze są 3V. W samochodzie jak sprawdzałem dla porównania jest prawie 12v. Wiem że to prosta instalacja ale już zgłupiałem...stąd moje pytania bo chce wiedzieć dokładnie o co w tym chodzi.
  • Poziom 33  
    Przy chodzącym silniku-żółty regulatora 2,75-3 V,zielony regulatora 0,75 V.Napięcia mierzone do masy.
  • Poziom 7  
    a ten od kontrolki jakie ma mieć napięcie? bo mam go podłączonego jak wskazuje strzałka. Do czego służy zaznaczony przewód na poniższym obrazku.

    TV-521 - Podłączenie alternatora i regulatora Elmot
  • Poziom 43  
    Zasilanie regulatora z mostka diodowego.
  • Poziom 7  
    Teraz tylko powiedzcie mi co z tym przewodem od kontrolki mam tam napięcie po przekręceniu kluczyka 3V, czy ono jest prawidłowe,oraz czy ono ma być tam na stałe?
  • Poziom 43  
    Po włączeniu zapłonu masz mieć kontrolkę po wpięciu w szczotkotrzymacz. Regler podaje masę na wirnik i przez niego zamyka obwód kontrolki. Po rozruchu alternator zasila plusem przewód żółty regulatora i wygasza kontrolkę. To tak po chłopsku.
  • Poziom 11  
    Witam!
    Nie chcę zakładać nowego tematu bo ten jest idealny do mojego problemu.
    Posiadam taki sam z wyglądu (9 diodowy) alternator w żuku i dwa takie same jak na zdjęciu regulatory.
    Podłączony jest tak samo jak powyższym zdjęciu i nie ładuje.
    Na zielonym kablu od reglera mam 0 V.
  • Poziom 11  
    Alternator nie ładował. Mechanik na chwilę podłączył mi + po stacyjce do styku 15 i zlikwidował mostek między 15 a D+ . Alternator ładował ale dziwnie się wszystko zachowywało.
    Jako,że najpierw zostały wymienione na dwa nowe regulatory postanowiłem rozebrać alternator.
    Diody zmierzone miernikiem i "na latarke" wszystkie mają równe wartości i przewodzą tylko w jedną strone. Szczotki okej, reszta też.
    Złożyłem więc do kupy i podłączyłem tak jak na zdjęciu wyżej.
    Kontrolka się zaświeca i gaśnie po odpaleniu, nie mruga, nie żarzy się.
    Ładowania brak na każdych obrotach. I na dwóch regulatorach.
  • Poziom 11  
    Niestety tego nie sprawdziłem, jutro zrobię pomiary we wszystkich miejscach i w trzech opcjach.
    Przeczytałem w innym temacie,że te alternatory mają problemy same w sobie i,że można szeregowo wpiąć diodę 3A w żółty przewód oszukując regulator i uzyskując lepsze ładowanie?
  • Poziom 11  
    Dzięki za zainteresowanie. Zrobiłem pomiary.

    Wył. silnik / Wył. stacyjka
    B+ - 12,5
    Pozostałe - 0v
    Wył. silnik / Wł. stacyjka
    B+ - 12,5
    15 - 2,5v
    67 - 1,2v
    Wł. Silnik / Wł. stacyjka
    B + - 12,58
    15 - 12,58v
    67 - 0,12 v

    Dokonałem też spartańskiego szybkiego pomiaru po zdjęciu klemy na odpalonym silniku.

    Pojawiło się 14,4 bez żadnego obciążenia
    Po włączeniu świateł 6,5 v

    Silnik Andoria diesel.
  • Poziom 33  
    Nigdy nie zdejmuj klemy przy pracującym silniku,przy sprawnym altku możę się wtedy pokazać napięcie które uszkodzi wszystkie odbiorniki.
    Diody najlepiej sprawdzać pod obciążeniem np.żarówką 50/100 W i woltomierzem-pomiar przy małym prądzie może być mylący.Diody wzbudzające też sprawdziłeś-te trzy 1-no amperowe?
  • Poziom 43  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    masz coś spalone w alternatorze

    JEŚLI mu gaśnie kontrolka to wątpliwe takie uszkodzenie. Warto sprawdzić czy napięcie jest na płytce + prostownika i czy "przechodzi" na śrubę M6 prądową. Też się trafia taka "sztuczka". Pomiar bezpośrednio na alternatorze + i - miernika .
  • Poziom 11  
    Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie.
    Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
  • Poziom 43  
    ludzik napisał:
    Wył. silnik / Wył. stacyjka
    B+ - 12,5
    Pozostałe - 0v
    Wył. silnik / Wł. stacyjka
    B+ - 12,5
    15 - 2,5v
    67 - 1,2v
    Wł. Silnik / Wł. stacyjka
    B + - 12,58
    15 - 12,58v
    67 - 0,12 v


    To by wskazywało na regulator napięcia lub ślizgający pasek, napnij pasek jak barania torba i wtedy mierz.
  • Poziom 43  
    ludzik napisał:
    Nie wiem co jeszcze można zrobić
    andrzej20001 napisał:
    napięcie jest na płytce + prostownika i czy "przechodzi" na śrubę M6 prądową.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Silnik Andoria diesel

    Jakie masz przełożenie pomiędzy silnikiem i alternatorem, być może obroty są za niskie i dla tego nie chce ładować
  • Poziom 33  
    Chyba tu będzie uszkodzony wirnik alternatora.O ile obroty nie są za niskie?Nie pamiętam dokładnie ,ale chyba altek potrzebował ok.3000 obr/min żeby przejść w fazę ładowania