Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGL 12.240 - Błąd EBS 03531

michelbus 21 Kwi 2015 17:20 4491 10
  • #1 21 Kwi 2015 17:20
    michelbus
    Poziom 5  

    Wyskakuje mi błąd jak w temacie - EBS 03531-00
    Kierowca stwierdził, że po zatrzymaniu na skrzyżowaniu nie mógł ruszyć - hamulce przyblokowało, w końcu ruszył na 1 biegu i jechał dalej a samochód normalnie się toczył bez oporów. Po zatrzymaniu i zgaszeniu samochodu uchodziło powietrze gdzieś przy tylnym moście, ale po odpaleniu ponownie samochodu i dopompowaniu powietrze przestało uchodzić. Po powrocie stwierdziłem z błędów uszkodzony lewy tylny czujnik. Po wymianie 2 błędy świadczące o czujniku zniknęły, natomiast ten podany w temacie pozostał, oprócz wyświetlanego błędu nic się nie dzieje więc niewiem czy mam się bać i szukać przyczyny, czy zignorować wyświetlany błąd?..

    0 10
  • Pomocny post
    #2 21 Kwi 2015 22:13
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Skasuj błędy z EBS oraz błędy w pamięci bezpieczeństwa i powinno być ok.

    1
  • #3 22 Kwi 2015 08:18
    michelbus
    Poziom 5  

    Czy te błędy da się skasować samemu czy trzeba podpinać pod urządzenie diagnostyczne? Czy Texa dobrze radzi sobie z MANami?

    0
  • #4 22 Kwi 2015 08:20
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Trzeba podpiąć pod urządzenie diagnostyczne. Texa radzi sobie z MANami ale nie wiem czy Texą da się skasować błędy bezpieczeństwa. MANCat'sem na pewno się da.

    2
  • #5 22 Kwi 2015 10:31
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Texa kasuje błędy bezpieczeństwa tylko zależne to jest chyba od wersji oprogramowania - tego nie pamiętam.

    0
  • #6 24 Kwi 2015 18:18
    michelbus
    Poziom 5  

    Narazie niemam jak pojechać na komputer. Ale dzisiaj problem znowu się powtórzył - auto jadąc z małą prędkością zaczęło zwalniać - tzn. hamować, po zatrzymaniu kierowca stwierdził że zaświeciła się też kontrolka ABS. Hamulce zablokowało że nie dało się ruszyć auta i znowu uchodziło powietrze (wg kierowcy z tego modulatora EBS który znajduje się na środku nad tylnym mostem) - kierowca zgasił samochód, zbił powietrze naciskając hamulec, odpalił auto, dopompował powietrza i wtedy hamulce puściły. Odczytane błędy EBS to 03251 - pressure control module, right rear axle, short-circuit wheel sensor A i 03519 OBD, wheel speed sensor, error during the last switch-on cycle (obydwa teraz pasywne) oraz ciągle aktywny 03531 - Fault in redundant circuit during most recent ignition on cycle. Czy to możliwe że nieprawidłowy odczyt z czujnika prędkości koła może tak zablokować hamulce, czy raczej coś z modulatorem się dzieje niedobrego?

    Po lewej stronie od modulatora EBS (patrząc od tyłu) znajduje się jakiś zawór i przy nim jest czujnik ciśnienia - chciałem popsikać styki i okazało się że jeden (z 4) bolec w czujniku jest ugnity - przestała świecić kontrolka od ręcznego, więc chyba to czujnik hamulca ręcznego.

    0
  • #7 28 Kwi 2015 10:29
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    3519- tak najprościej, ingerowałeś w układ po czym system musi wykryć wartości prędkości z wszystkich kół stąd pojawia się ten kod. OBD, czujnik prędkości obrotowej koła błąd podczas ostatniego cyklu włączania.

    3251 sprawdź sensor prędkości obrotowej koła na tylnej osi.

    Tak jest to czujnik hamulca ręcznego.

    3
  • #8 28 Kwi 2015 10:37
    michelbus
    Poziom 5  

    No znaczenie tych 2 błędów znam, niestety tego 3531 (który jest ciągle aktywny) nie.

    Zastanawia mnie też blokowanie koła, jak narazie poza tymi 2 przypadkami nic się nie dzieje. Myślałem nad wymianą modulatora, ale od jednego z pneumatyków usłyszałem, że może to być wina siłownika, że przebija powietrze z ręcznego i stąd wyciek powietrza z modulatora, tak więc jestem w kropce.

    0
  • #9 28 Kwi 2015 17:47
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    michelbus napisał:
    No znaczenie tych 2 błędów znam, niestety tego 3531 (który jest ciągle aktywny) nie.

    03531 Błąd w obwodzie nadmiarowym podczas ostatniego cyklu włączania zapłonu.
    Zawór nadmiarowy to osobny zawór, który steruje hamulcami tylnej osi w przypadku awarii modulatora tylnej osi lub jego obwodu.
    Do sprawdzenia instalacja tego zaworu, oraz sam zawór nadmiarowy elektrycznie i pneumatycznie.
    michelbus napisał:
    Zastanawia mnie też blokowanie koła

    Istnieje taka możliwość, że uszkodzony zawór nadmiarowy może podawać jakieś ciśnienie na port "4" modulatora tylnej osi, powodując hamowanie tylnych kół.

    6
  • #10 03 Wrz 2015 11:32
    miruk 7
    Poziom 14  

    Witam
    Gdzie znajduje się zawór nadmiarowy związany z błędem 03531?
    Pozdrawiam

    2
  • #11 05 Kwi 2019 19:32
    jprzytulski
    Poziom 2  

    Witam. Jakies rozwiązanie błędu 03531 ? Pacjent Man TGM 15.250 2010r

    Żadnych innych błędów
    Po przekręceniu zapłonu do kontrolek od razu wyskakuje stały błąd 03531

    Żadnych innych błędów nie ma :/

    0